Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kämppiksen sotkuisa elämäntyyli

Vierailija
08.07.2015 |

Olen asunut kämppikseni kanssa jo jonkin aikaa saman katon alla ja nyt alkaa tulla raja vastaan hänen sotkujensa katselemisessa. Kummallakin meillä on omat huoneet ja yhteisinä tiloina keittiö, kylppäri ja erillinen wc.

Lukemisen helpottamiseksi, listaan seikat jotka ärsyttävät;
- Hän jättää vähintään joka toinen päivä hirveän kasan leivänmuroja pöydälle ja useinmiten myös lattialle
- Kun hän imuroi, hän imuroi vain oman huoneensa, eikä ikinä yhteisiä tiloja
- Hän ei koskaan pyyhi keittiön tasoja, ei edes vaikka olisi tehnyt ruokaa, jolloin seurauksena on pannulta lentänyt rasva ja ruuan paloja pitkin poikin
- Hän jättää kattilat, pannut yms. pesemättä ja jättää ne yleensä noin viikoksi keittiön tasolle, jolloin joudun siirtelemään niitä, jotta mahdun itse tekemään ruokaa, tai vaihtoehtoisesti kantaa ne huoneensa lattialle ja haju on sen mukainen
- Kun hän kerran viikossa pesee astioitaan, hän tosiaan pesee viikon astiat ja laittaa ne ymmärrettävästikin kuivumaan, mutta jättää ne pariksi päiväksi kuivauskaappiin, eikä ota niitä ollenkaan pois
- Hän lainailee myös minun astioitani, mutta palauttaa ne kaappiin pestynyt tosiaan vasta kun n. viikon päästä jaksaa astioita pestä. Jos hän pesisi astiat, olisi lainaaminen ok
- Hän kierrättää, mutta tyhjentää bioroskiksensa(keittiössä) ehkä n. kerran kuussa, mikä aiheuttaa kamalan hajun keittiöön. Kun haju oli kerran pahimmillaan, minun oli pakko kaataa tuo bioroskiksen sisältö itse roskiin (en kierrätä) ja se oli aivan homeessa! Pesin tuon roskiksen käsin, koska haju oli tarttunut astiaan ja jätin kylppärin lattialle kuivamaan. Lähdin viikonlopuksi mökille ja kun tulin mökiltä, oli kämppikseni vain siirtänyt astian pois suihkutilan lattialta sivuun, jotta oli itse päässyt suihkuun, eikä edes viitsinyt laittaa sitä takaisin paikalleen.
- Hän pitää suhteellisen pienessä jääkaapissamme pilaantuneita ruokia, jotka voisi heittää roskiin ja antaa tilaa

Itse imuroin ja pesen vessan n. 1-2krt/vk, välillä useamminkin, koska en halua kantaa kämppikseni roskia jalkapohjissani. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että minä siivoan, mutta haluaisin, että kämppikseni siivoaisi sentään omat jälkensä.

Miten kerron asiani rakentavasti, mutta niin, että asia menee perille. Rauhaisan yhteiselon takaamiseksi en halua tulehduttaa välejämme.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartun sivuseikkaan, mutta suosittelisin biojätteiden kierrärystä myös sinulle.

Vierailija
2/23 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hinta halvasta vuokrasta, et voi koskaan tietää millainen kämppis sattuu kohdalle. Itse koittaisin puhella vaikka imuroinnista, että se tehdään vuoroviikoin yhteisissä tiloissa. Ja astioiden kanssa saa yhtäkkiä kauheet itkupotkuraivarit, ehkä tästä ymmärtäisi miten se risoo sua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soluasuminen kasvattaa kykyä sietää erilaisuutta.

Vierailija
4/23 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppikseni on kyllä siis mukava ihminen, en sinänsä "ole pitämättä hänestä", mutta tämä sotkeminen vain ärsyttää

-ap

Vierailija
5/23 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta yksiöön.

Vierailija
6/23 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten tuosta voi sanoa. Itse elin myös osittaisen porsaan kanssa, mutta etsin itselleni oman asunnon siinä vaiheessa, kun tulin muutaman viikon lomalta kotiin ja kaikki likaiset pyykit oli levitetty pitkin lattioita (hajusta päätellen niihin oli myös kustu päälle), keittiössä ei ollut ainuttakaan puhdasta astiaa, käytettyjä tamponeita ja siteitä oli lattioilla ja PASKAA (siis ihan puhtaat köntsät lattialla, meillä ei ollut eläimiä). Pakkasin kamat saman viikon aikana ja muutin takaisin vanhemmilleen väliaikaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/23 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on jo myöhästä kerota rakentavasti. Sillä sinun olisi pitäny ottaa asia esille heti eikä vasta nyt. Nyt se on jo loukkaavaa. Eli eti ittelle uusi kämppä ja asu yksin.

Vierailija
8/23 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 13:43"]

Muuta yksiöön.

[/quote]

En ole muuttamassa. Enkä voi ymmärtää miksi joku saisi terrorisoida toista, mutta se on sen uhrin ongelma ja hänen pitäisi muuttaa?

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/23 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 13:43"]En tiedä miten tuosta voi sanoa. Itse elin myös osittaisen porsaan kanssa, mutta etsin itselleni oman asunnon siinä vaiheessa, kun tulin muutaman viikon lomalta kotiin ja kaikki likaiset pyykit oli levitetty pitkin lattioita (hajusta päätellen niihin oli myös kustu päälle), keittiössä ei ollut ainuttakaan puhdasta astiaa, käytettyjä tamponeita ja siteitä oli lattioilla ja PASKAA (siis ihan puhtaat köntsät lattialla, meillä ei ollut eläimiä). Pakkasin kamat saman viikon aikana ja muutin takaisin vanhemmilleen väliaikaisesti.
[/quote]

Osittaisen = sottaisen :D automaattinen tekstin syöttö.
Taisi olla kyllä osittainkin porsas, siisteydestä päätellen...

Vierailija
10/23 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan mun ex-kämppikseltä. Paitsi toi likaisten astioiden kuskaaminen omaan huoneeseen. Mutta siksi etuliite "ex". Vuoden kattelin koska oli hyvä kaveri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/23 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa ihan minun entiseltä kämppikseltäni, mitään se urvelo ei tehnyt. Lisäksi se oli sellainen hiljainen hissukka joka ulospäin vaikuttaa siltä ettei uskalla eikä halua kellekkään mitään pahaa, mutta tuntui että se siinä kaikessa hiljaisuudessaan ihan tahallaan ärsytti mua olemalla tekemättä mitään.

Vierailija
12/23 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko keskustellut asiasta hänen kanssaan? Suosittelen teille kommunikaatiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/23 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 13:48"]

Oletko keskustellut asiasta hänen kanssaan? Suosittelen teille kommunikaatiota.

[/quote]

Ollaan alunperin muutettaessa puhuttu, että omat jäljet siivotaan jne. Mutta kysynkin siis nyt neuvoa, miten tuoda tämä ongelma rakentavasti esiin ja niin, että viesti menee perille. Olen itse aika suora ihminen, joten saatan sanoa asiani herkemmän ihmisen korvaan loukkaavasti, joka ei ole tarkoitukseni.

-ap

Vierailija
14/23 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lista kuulostaa niin tutulta, tosin asuin itse pitkäaikaisen ystäväni kanssa. Ja kun tiet vihdoin erosi, erosi ne lopullisesti. Alkuun sovittiin pelisäännöt, mutta aika äkkiä se meni siihen että minä siivosin yleiset tilat ja oman huoneeni, hän n. kerran kuussa oman huoneensa. Metsästin mm. omia astioitani hänen sekasortoisesta huoneestaan, että sain edes ne pidettyä järjestyksessä. wc-paperit ja yleispesuaineetkin löytyi aina mun kauppalistalta, kunnes rupesin jemmaamaan kaiken ostamani omaan huoneeseeni, noloa hänelle tulla meille jatkoille/etkoille kaveriporukkansa kans ja selittää, et ei, nyt ei oo vessapaperia ollenkaan, sori :D 

Rakentavakeskustelu asiasta oli täysin mahdotonta, koska vastauksena sain mm. "jäkäti jäkäti". Että semmosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/23 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko venäläinen?

Tyttäreni solukämppis oli juuri tuollainen ja venäläinen. Oli siinä vähän kielimuuria keskustella, kun hän ei osannut suomea... jääkaapissa seisoi raaka kala viikkotolkulla ja haisi! Käytti jotain kamalan lemuista oliiviöljyä paistamiseen, hella lainehti sitä rasvaa. Onneksi se löysi etsimänsä halvemman soluasunnon.

Vierailija
16/23 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan suomalainen on tämä kämppis. Ja jos jotain positiivista pitää sanoa niin ei ole koskaan onneksi pitänyt bileitä, jatkoja tms.

-ap

Vierailija
17/23 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:17"]Ihan suomalainen on tämä kämppis. Ja jos jotain positiivista pitää sanoa niin ei ole koskaan onneksi pitänyt bileitä, jatkoja tms.

-ap
[/quote] aivan, että sinun kanssa asuessa ei saisi edes opiskelijaelämää viettää? Taidat olla itse varsinainen nillittäjä. Hanki elämä tai vedä vessaharja perseeseesi.

Vierailija
18/23 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:17"]Ihan suomalainen on tämä kämppis. Ja jos jotain positiivista pitää sanoa niin ei ole koskaan onneksi pitänyt bileitä, jatkoja tms. -ap [/quote] aivan, että sinun kanssa asuessa ei saisi edes opiskelijaelämää viettää? Taidat olla itse varsinainen nillittäjä. Hanki elämä tai vedä vessaharja perseeseesi.

[/quote]

En ole keneltäkään kyllä opiskelijaelämää kieltänyt? Satun tietämään, että kämppikseni viettää aika railakasta opiskelijaelämää, mutta arvostan siis sitä, että ymmärtää huomioida ainakin tämän verran sitä tosiasiaa, että asuu itsekin kämppiksen kanssa.

-ap

Vierailija
19/23 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala käyttämään kenkiä yleisissä tiloissa ja riisu ne oman huoneesi ulkopuolelle. Ei kulkeudu hänen roskat mukana.

Vierailija
20/23 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:17"]Ihan suomalainen on tämä kämppis. Ja jos jotain positiivista pitää sanoa niin ei ole koskaan onneksi pitänyt bileitä, jatkoja tms. -ap [/quote] aivan, että sinun kanssa asuessa ei saisi edes opiskelijaelämää viettää? Taidat olla itse varsinainen nillittäjä. Hanki elämä tai vedä vessaharja perseeseesi.

[/quote]

En ole keneltäkään kyllä opiskelijaelämää kieltänyt? Satun tietämään, että kämppikseni viettää aika railakasta opiskelijaelämää, mutta arvostan siis sitä, että ymmärtää huomioida ainakin tämän verran sitä tosiasiaa, että asuu itsekin kämppiksen kanssa.

-ap
[/quote] jo tuosta tekstistä huomaa mikä nillittäjä olet. Tosiaan ehkä kannattaisi muuttaa yksiöön niin siellä ei ainakaan tapahdu mitään mikä häiritsisi sinun kliinistä elämääsi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän