Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää ostako lahjoja joista tulee saajalle lisäkustannuksia

Vierailija
08.07.2015 |

Enpä ala sen kummemmin selittelemään tätä ettei tunnisteta. Meillä on tilapäisesti tosi tiukka rahatilanne eikä oltaisi kaivattu lahjaa joka aiheuttaa stressiä meille vanhemmille. Kyseessä siis lähes satasen kustannus ja tapahtuma on viikon sisään eikä voida sen ajankohtaan itse vaikuttaa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myykää liput tori.fi/fbn tapahtumasivu/huuto.net

Vierailija
2/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman vaikea hahmottaa tuota. Kerro nyt ees esimerkki. Mistä on kysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on lapselle tarkoitettu lahja, eipä sitä oikein voi mennä myymään.

Vierailija
4/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle annettu liput johonkin tapahtumaan ja matkat maksaa sata euroa? Tms. Ja liput käytettävä viikon sisään?

Vierailija
5/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joku on ostanut ap:n lapselle lipun johonkin tapahtumaan ja siitä aiheutuu teille lisäkustannuksia kuten matkat, syömiset paikanpäällä yms. Ymmärrän kyllä että harmittaa jos rahaa on vain vähän käytössä.

Vierailija
6/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi sama, sain lahjakortin jonka arvoisella ei saanut mitään, olisi pitänyt laittaa omaa rahaa joten käyttämättä jäi. En muistavliikettä mutta esim 50 euroa laukku tai kenkäkauppaan kun kengät maksaa alkaen 150 ja laukut 300. 

Vierailija
7/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:50"]Lapselle annettu liput johonkin tapahtumaan ja matkat maksaa sata euroa? Tms. Ja liput käytettävä viikon sisään?
[/quote]Kerrotaan nyt sitten. Lapsi on niin pieni että toisen vanhemmista täytyy myös osallistua eli ostaa lippu. Lisäksi maksaa tosiaan matka ja autoparkki. Tämän lisäksi tapahtuma on sellaisena ajankohtana että täytyy miettiä lapsenlikka muille lapsille koska isä on töissä.

Vierailija
8/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:48"]Kyseessä on lapselle tarkoitettu lahja, eipä sitä oikein voi mennä myymään.
[/quote]

Kaiken voi myydä ellei oikeasti ole rahaa mennä. Pahoittele lapselle ja sano että ostat hänelle lahjan myytyäsi saaduista rahoista mitä hän haluaakaan.

Vierailija
9/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä lapselle annettu lippulahja tarkoittaa sitä, että lahjan antaja vie lapsen tapahtumaan ja samalla tietysti huolehtii matkoista ja syömisistä.

ja tietenkin etukäteen kysytään vanhemmilta pääseekö lapsi ao päivänä reissuun vai onko jo muuta sovittua menoa. Lapsille EI anneta pettymyksiä lahjaksi.

näin meidän sukulaislasten kesken toimitaan

Vierailija
10/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:50"]Lapselle annettu liput johonkin tapahtumaan ja matkat maksaa sata euroa? Tms. Ja liput käytettävä viikon sisään? [/quote]Kerrotaan nyt sitten. Lapsi on niin pieni että toisen vanhemmista täytyy myös osallistua eli ostaa lippu. Lisäksi maksaa tosiaan matka ja autoparkki. Tämän lisäksi tapahtuma on sellaisena ajankohtana että täytyy miettiä lapsenlikka muille lapsille koska isä on töissä.

[/quote]On tosiaan ajattelemattomasti tehty lahjan antajalta :(

Vierailija
11/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:56"]mun mielestä lapselle annettu lippulahja tarkoittaa sitä, että lahjan antaja vie lapsen tapahtumaan ja samalla tietysti huolehtii matkoista ja syömisistä.

ja tietenkin etukäteen kysytään vanhemmilta pääseekö lapsi ao päivänä reissuun vai onko jo muuta sovittua menoa. Lapsille EI anneta pettymyksiä lahjaksi.

näin meidän sukulaislasten kesken toimitaan
[/quote]

Otat yhteyttä lahjan antajaan ja kysyt että mihin aikaan hakevat lapseso tuohon tapahtumaan. Jos ovat hämmentyneitä niin sano ettei kukaan teistä pääse silloin kuskaamaan koska rahatilanne on niin huono ja on muita menoja.

Vierailija
12/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen pyytää aina lapsilleen lahjakortteja urheiluliikkeeseen. Me emme ala ostaa hänen pilteilleen jääkiekkovarusteita, sori vaan. Viidenkympin lahjakortti saa riittää, pistäköön itse omistaan loput.

Vierailija
13/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy lippu. Ei ole lapsellekaan hyväksi jos perheeltä menee turhaan 100€ ruokarahaa hukkaan ja siitä koituu kaikille stressiä. Ei kaikkeen tarvitse suostua tai alistua- Lahjan antajalla varmasti hyvä tarkoitus, mutta ei tajunnut tilannetta.

Vierailija
14/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:59"]

Sukulainen pyytää aina lapsilleen lahjakortteja urheiluliikkeeseen. Me emme ala ostaa hänen pilteilleen jääkiekkovarusteita, sori vaan. Viidenkympin lahjakortti saa riittää, pistäköön itse omistaan loput.

[/quote]
Ensin sanot, ettette ala ostamaan, ja sitten sanot että 50 euron lahjakortti saa riittää...

Vierailija
15/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:58"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:56"]mun mielestä lapselle annettu lippulahja tarkoittaa sitä, että lahjan antaja vie lapsen tapahtumaan ja samalla tietysti huolehtii matkoista ja syömisistä. ja tietenkin etukäteen kysytään vanhemmilta pääseekö lapsi ao päivänä reissuun vai onko jo muuta sovittua menoa. Lapsille EI anneta pettymyksiä lahjaksi.   näin meidän sukulaislasten kesken toimitaan [/quote] Otat yhteyttä lahjan antajaan ja kysyt että mihin aikaan hakevat lapseso tuohon tapahtumaan. Jos ovat hämmentyneitä niin sano ettei kukaan teistä pääse silloin kuskaamaan koska rahatilanne on niin huono ja on muita menoja.

[/quote]

No pakkoko olla veemäinen, ei se antaja varmaan pahaa tarkoittanut?!! Just niin suomalaista. Tai hei! Mites olis joku kunnon kosto? Kato, parempi tehdä kerta heitolla selväks ettet enää ikinä vääränlaisia lahjoja teidän perheeseen tai joutuu kärsimään!

Vierailija
16/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

tää on vähän eri asia. Osta sille 100km päässä olevalle hallille lahjakortti ratsastustunnille ja lahjakortin arvoksi puolet sen tunnin hinnasta. Sitten puhutaan samasta asiasta.

jos sukulainen pyytää kaikilta lahjan samaan liikkeeseen, niin kai sillä jo jonkin kalliimman varisteen saa....eilä lätkäsukat nyt niin hirveesti maksa.

Vierailija
17/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:59"]

[/quote]
Ensin sanot, ettette ala ostamaan, ja sitten sanot että 50 euron lahjakortti saa riittää...
[/quote]

Tarkoitti kai ettei osta sadan euron rintapanssaria tai 70e housuja tai 70e hanskoja tai 150e maalivahdin varusteita, vaan antaa sit vaan 50e ja vanhemmat maksakoot loput.

Vierailija
18/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:17"]

[/quote]

tää on vähän eri asia. Osta sille 100km päässä olevalle hallille lahjakortti ratsastustunnille ja lahjakortin arvoksi puolet sen tunnin hinnasta. Sitten puhutaan samasta asiasta.

jos sukulainen pyytää kaikilta lahjan samaan liikkeeseen, niin kai sillä jo jonkin kalliimman varisteen saa....eilä lätkäsukat nyt niin hirveesti maksa.

[/quote]

Halli oli TALLI, mutta autocorrect on ihmistä viisaampi.

Vierailija
19/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:17"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:59"]

[/quote]

[/quote]

Lätkäsukat onkin ainoa mitä lätkäjunnu tarvii. :'D

Vierailija
20/29 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ajattelematon lahjanantaja! Itse olen usein ostanut kummilapsille lippuja erilaisiin konsertteihin yms. mutta aina olen etukäteen kysellyt vanhemmilta sopisiko tämä päivä viedä lapsi konserttiin ja itse maksanut matkat, oman lipun ja ruuat molemmille. Ei olisi ikinä tullut mieleen ostaa lippua pelkästään lapselle ja olettaa, että vanhemmat vie tapahtumaan ja maksaa oman lippunsa.