Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perinnöstä kysymys!

Vierailija
21.02.2022 |

Jos perinnön jaost menee yli vuosi , niin pitääkö maksaa enemmän veroja?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöä ei tarvitse jakaa määräajassa tai välttämättä ollenkaan. Mutta perunkirjoitus tulee tehdä ja perukirja toimittaa verottajalla määräajassa. Siihen voi hakea perustellusta syystä jatkoa.

Vierailija
2/10 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perintöä ei tarvitse jakaa määräajassa tai välttämättä ollenkaan. Mutta perunkirjoitus tulee tehdä ja perukirja toimittaa verottajalla määräajassa. Siihen voi hakea perustellusta syystä jatkoa.

Minulle sanottiin, että veroja pitää maksaa enemmän kun perin kirjaa ei ole tehty vuoden aikana!

AP.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunkirjoitus ja perinnönjako ovat eri asioita. Perintövero määräytyy perukirjan mukaan, perinnön jako jakokirjan mukaan. Jakokirjaa ei voi tehdä ilman perunkirjoitusta mutta kuolinpesää ei ole pakko jakaa koskaan.

Vierailija
4/10 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle sanottiin, että veroja pitää maksaa enemmän kun perin kirjaa ei ole tehty vuoden aikana!

AP.

Jos ei hae jatkoaikaa perukirjan tekoon, niin joutuu maksamaan enemmän veroja. Jatkoajan hakeminen on läpihuutojuttu.

Vierailija
5/10 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jakokirjan mukaan voi hakea muutosta veroon

Vierailija
6/10 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP.

Perukirja pitää tehdä kolme kuukautta kuolemasta ja sen tekemisestä on kuukausi aikaa ilmoittaa asia verottajalle, eli lähinnä hoitaa se perukirja sinne. Jatkoaikaa perukirjan tekemiseen saa kunhan vaan pyytää. Jos perukirjaa ei ole tehty määräajassa niin myöskään sitä ei ole voitu toimittaa verottajalle eli sinun tapauksessa tulee lisävero normaalin perintöveron lisäksi.

Vierailija
7/10 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä porukka on näin pihalla näissä perintöasioissa? Eikö osata käyttää googlea kun se läheinen kuolee jos koulussa on tullut vain nukuttua? Oppaita ja ohjeita on netti pullollaan ja jokainen varmasti tuntee jonkun, jolta on omainen kuollut.

Vierailija
8/10 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä porukka on näin pihalla näissä perintöasioissa? Eikö osata käyttää googlea kun se läheinen kuolee jos koulussa on tullut vain nukuttua? Oppaita ja ohjeita on netti pullollaan ja jokainen varmasti tuntee jonkun, jolta on omainen kuollut.

Peruskoulussako nämä opetetaan, tai amiksessa?

Lukiossa?

Ei, ei. Ei edes amk:n jokaisella linjalla.

9/10 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse suosittelen kyllä perunkirjoitustoimistoa, tietävät kaikki jutut eikä tarvitse itse kaivaa kaikkea. Hoitivat kaikkien vaadittavien paperienkin tilaukset ja hintana niistä oli vain se maksu mitä kyseiset instanssit itse laskuttivat. Kannattaa kyllä kysyä tosta etukäteen, jotkut puljut rahastaa tolla, että joka ikisestä paperista laskuttavat 50 euroa.

Perunkirjoitustoimiston liksa itselleni oli jotain 400 euroa ja säästi kyllä jumalattomasti hermoja ja aikaa. Sitä kun vähän kaikki tahot lähettelevät ties mitä lappuja, niin osaavat sitten kertoa saman tien, jos pitäisi tehdä jotain tai odotella vaan perunkirjoituksen valmiiksituloon asti.

Vierailija
10/10 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi perunkirjoitusta ei ole hoidettu ajoissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän