Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä törkyistä?

Vierailija
08.07.2015 |

Olin kyläilemässä kavereitteni luona useamman yön. Oon aina pitänyt heitä siisteinä, mutta nyt tajusin, että ovat aika törkyisiä. Vessa ja kylppäri todella ikävässä kuosissa, keittiö täynnä likaisia astioita, kissat hyppivät pöydillä, joka paikka täynnä tavaraa. Oli ihana tulla kotiin! Mietin vain, eikö kaatopaikalla asuvia haittaa asia? Miten oppisin ottamaan rennosti, kun mulla pitää aina kaiken olla tip top?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kans ällöttää törkyerkit. Nykyään meen mieluummin hotelliin yöksi, kun lähden kyläilemään. En vaan saata syödä tms. törkyerkkien luona...

Vierailija
22/27 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei oo siistiä. Entä sitten? Ei nyt missään sikalassakaan eletä, mutta en jaksa stressata siivoamisesta, kun ajan voi käyttää muuhun mukavaan, kuten lasten kanssa harrastamiseen, kokkaamiseen ja leipomiseen, ulkoiluun, lukemiseen, liikuntaan, käsitöihin...  muuten en ehtisi mitään muuta kuin raivata. En jaksa olla se huushollin poliisi, joka jatkuvasti naputtaa jostakin sänkyjen petaamisesta tai tiskeistä. Lattiat pesen pari kertaa viikossa (laattalattia, joka helpompi pyyhkäistä nihkeällä kuin imuroida), pölyt pyyhin silloin, kun alkavat häiritä. Lastenhuoneisiin en puutu, komennan raivaamaan silloin, kun lattialla on enemmän tavaraa kuin hyllyillä. Silti viihdyn kotonani, se on meidän perheen näköinen. Olkoot sängyt petaamatta ja koiran leluja ja sukkia lattialla, ei kuulu muille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meilläkin sotkuista, usein ihan törkyistäkin. Mulla ja meillä kaikilla on AINA parempaa tekemistä kuin siivota enempää kuin sen mitä päivittäin tehdään. Meillä on myös koiria, ja mua naurattaa vähän nää touhun emännät, jotka imuroi siis kaksikin kertaa viikossa ja luulevat että se on suurikin ponnistus, kun koiraperheissä on usein ihan normia imuroida päivittäin, eikä se edes tunnu siivoukselta koska eihän se missään näy, kohta on taas karvaa lattialla.

Olen vetänyt sen rajan siihen, että maksimissaan puoli tuntia siivoamista joka päivä, ja se on siinä. Mulla on lapset, lemmikti, opinnot ja työt ja remontoitava asunto. Ei ole mitään mieltä kuurata nurkkia kaiken tän muun kustannuksella. Ei mene kuin kymmenen vuotta, niin mulla ei ole enää kuin päivätyö, lapset on jo isoja, lemmikkejä ei todennäköisesti enää ole jne. Mää voin sitten keskittyä maton hapsujen oikomiseen jos siltä vielä tuntuu. Mut luulen, ettei musta tunnu siltä, vaan musta voi tuntua vähän yksinäiseltä, kun ei ole mun ja miehen lisäksi kukaan ympärillä sotkemassa. Joten nautin tästä elämänvaiheesta, vaikka oishan se kiva että ois siistimpää.

Vierailija
24/27 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun luona on aina ihan siistiä koska oon kaikki päivät töissä, illalla kun tuun kotiin juon kupin kahvia, käyn suihkussa ja meen nukkumaan. Kahdesti viikossa imuroin, puuhin pölyt ja pesen vessat. Ei siinä ehdi likaantua.

Vierailija
25/27 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:01"]Olen lapsiperheellinen, mutta koti kyllä aina vimpan päälle. Viihtyy itsekin, kun siistiä! Imuroin 2x viikossa ja pölyt pyyhin kans samalla kertaa. Siihe myös kerran viikossa vessojen pesu. Ei oo hirveesti tavaraa nii helppo pitää siistinä. Ja kun siivoaa usein nii ei mee kauaa aina siivoukseen, oisko max 30min. Ja asunto on sen 80neliöö. Eikä oo kotielukoita, joista vaan tulee aina lisätyötä! Kerran kuukaudessa luuttuan lattiat ja kopistan matot ulkona.
[/quote]
:/ meillä imuroidaa joka toinen päivä, pestään lattiat kerran viikossa. Joka päivä pesukone pyörii. Ja silti olevinaa sotkusta

Vierailija
26/27 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole törkyistä,  ei tartu sukat keittiön lattiaan. Ja vanhaa ruokaa ei säilytellä pöydillä tai jääkaapissa. Tiskit tiskataan vähintään kerran päivässä. Pyykkikori kyllä vyöryy lattialla, vaikka pesen joka päivä. Meillä ei ole kissoja, mutta jos olisi, niin uskoisin niiden tulevan pöydille. Se tosin ei tekisi meidän pöydistä törkyisiä. Sen sijaan meillä on isoja koiria, joiden jaloista tulee hiekkaa ja kuraa, vesikupista leviää vettä lattialle, karvoja pyörii siellä sun täällä. Mutta ei meillä törkyistä ole, ihan normaalia. Lähteehän ne imuroimalla pois. En kyllä pese lattioita kovinkaan usein, ne on ihan tarpeeksi puhtaat. Seinätapetit on mustuneet siitä kohdin, missä koirapedit on lattialla. Vessan tapetitkin on mustuneet käsipyyhkeiden ympräriltä, varsinkin lasten kohdilta. Kylppärin putkissa on maalivaurioita, jotkut saumat vähän ruskistuneet kaakeleissa. Ei haittaa, ei ole törkyistä.

Vierailija
27/27 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koiran jalat pestään joka ulkoilun jälkeen ja takamus illalla. Ja ei tuu hiekkaa ja kuraa ainakaan koiran mukana sisään... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi