Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Dokumentti Intian naisista

Vierailija
08.07.2015 |

Menin sen katsomaan ja järkytyin niin, etten meinannut saada nukuttua. Järkytti niiden miesten omituinen asenne ja puheet ja teot tietysti mutta se asenne! Ei ole Intian naisilla helppoa saada muutosta siellä aikaan. Järkyttävä ja pelottava kulttuuri. 

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:07"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 13:58"]

Mikä olisi ratkaisu, millä asennemuutoksia saataisiin aikaan? Koulutus ainakin, mutta entä se kaikkein alin kasti miten niille saadaan iskostettua että nainen on ihminen, jolle kuuluu ihmisoikeudet?

[/quote]

Koulutus molemmille sukupuolille, kaikille kasteille, taitaa tosiaan olla ainoa konkreettinen ratkaisu. Sekään ei tietenkään poista ongelmia heti, eikä kymmenessä tai välttämättä viidessäkymmenessäkään vuodessa. Asenteet muuttuvat todella hitaasti.

[/quote]

Suomalaisen miehen mollaaminen av-palstalla on tehokkaampaa.

[/quote]

Yhyy

Vierailija
82/93 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:07"]

Mikä olisi ratkaisu, millä asennemuutoksia saataisiin aikaan? Koulutus ainakin, mutta entä se kaikkein alin kasti miten niille saadaan iskostettua että nainen on ihminen, jolle kuuluu ihmisoikeudet?

[/quote]

Koulutus molemmille sukupuolille, kaikille kasteille, taitaa tosiaan olla ainoa konkreettinen ratkaisu. Sekään ei tietenkään poista ongelmia heti, eikä kymmenessä tai välttämättä viidessäkymmenessäkään vuodessa. Asenteet muuttuvat todella hitaasti.

[/quote]

Suomalaisen miehen mollaaminen av-palstalla on tehokkaampaa.

[/quote]

Nämä kaksi asiaa poissulkevat toisensa kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:03"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:52"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:17"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:06"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:03"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:35"]

Mitä sä sönkötät? Minä olen miesvihaajasta kaukana. En ole sanonut että suomalainen mies olisi paha. Mutta en silti kumarra sua siitä, että et ole. Sen pitäisi mun mielestä katsos olla ihan päivänselvä asia.

[/quote]

Just. Hypit silmille ja et pidä suomalaista miestä minään? Olisitko tyytyväinen naisten ylivaltaan ja miesten kuohitsemiseen?

Tasa-arvosta sinulla ei ainakaan ole mitään käsitystä. Olet säälittävä.

[/quote]

Ymmärrätkö kuinka ruma mieskuva sinulla itselläsi on, jos sinun mielestäsi miehiä pitää erikseen kiittää siitä että ovat tekemättä kamalia, oksettavia, raakalaismaisia tekoja? Vaatiiko se sinusta miehiltä isojakin ponnisteluja olla kajoamatta toiseen ihmiseen? Mies on ihan yhtä kykenevä tietoisiin tekoihin ja hyviin tekoihin kuin naisetkin (ja varsinkin olla tekemättä niitä pahoja juttuja!), yhtä suurella vaivalla vieläpä.

[/quote]

Missä kohtaa olen ollut suorittamassa raakalaismaisia tekoja? Olet todella harhainen.

[/quote]

Missä kohtaa minä niin sanoit? Tuon logiikkasi mukaan vaan siitä, että sinä tai muut suomalaiset miehet et ole missään vaiheessa ollut suorittamassa raakalaismaisia tekoja, pitäisi erikseen kiittää, vaikka tällainen rauhallinen käytös on ja pitää olla myös miehille, siinä missä naisillekin, standardi. Jos nimenomaan miestä kiitetään erikseen siitä, että kiitos ettet raiskaa/tapa/murhaa, annetaan aika selkeä viesti että oletetaan miesten "normaalin" tason ja käytöksen olevan siinä, että tämä raiskaa/tappaa/murhaa, ja olemalla passiivisesti tekemättä muille ihmisille pahaa mies on jotenkin "normaalia" miestä ylemmällä tasolla, jotenkin ylenpalttisen fiksu tai parempi ihminen. "Ohhoh, tuo mies ei ole ikinä raiskannut, ompas hän hyvä ihminen mieheksi!"

Ymmärsitkö nyt?

[/quote]

Ja silti et arvosta suomalaista miestä tai tasa-arvoa joka on sinulle hopeavadilla tarjottu?

Räkytät paskapalstalla miesvihakiimassasi?

Näinkö edistät tasa-arvoa kehitysmaissa?

[/quote]

Ahaa, eli sinun mielestäsi miehet ovat normaalitilassa luonnostaan raiskaajia ja alistajia ja noudattaessaan tasa-arvoista ideologiaa he ovat todella poikkeuksellisen eettisiä olentoja miehiksi? Tästä näkee todella oivasti sen, kuinka monen miesasiamiehen mieskuva on ihan aidon oikeasti todella, todella kamala.

Vaikka tämä onkin trolli, niin näin ihan oikeasti jotkut miesasiamiehet asiat näkevät. Todella hullua että pidätte omaa sukupuoltanne demonien kaltaisina.

[/quote]

Femakko taas kääntää asiat päälaelleen.

Vastaatko edes siihen kysymykseen, miten suomalaisen miehen haukkuminen tässä ketjussa parantaa intian naisten asemaa?

Et taida siihen pystyä, oi tussukka. Eikä Naisasiaunionin toimistolla ole muuta tekemistä kuin julistaa miesvihaa av-palstalla?

[/quote]

Minä en ole haukkunut suomalaista miestä. Päin vastoin, minun mielestäni se ei vaadi todellisuudessa mieheltä tavallista isompaa ponnistelua olla raiskaamatta tai paha ts minun mielestäni miestä ei tarvitse kiittää siitä, että tämä käyttäytyy eettisesti oikein. Ei naisiakaan tarvitse kiittää siitä, oletus on että toisia ihmisiä ei vahingoiteta.

[/quote]

Miten tämä lässytyksesi parantaa intialaisen naisen asemaa? Vähättelet suomalaisen miehen ansiosta toteutunutta tasa-arvoa, miksi ?

[/quote]

Tää poika se jaksaa syöttää samaa täkyä yhä uudelleen, kun kukaan ei tartu siihen toivotulla tavalla. Haluaa varmaan mutkan kautta vihjaista, että täälläkin on vihainen poju, joka voi aina "ottaa oikeudet pois". Ei hän olisi ollut niitä "antamassakaan". Vai näkeekö häntsen itsensä niiden dokumentissakin esiintyneiden rohkeasti mielenosoituksissa huutaneiden Miesten asemassa vai kenties samastuu asiaa livenä peitellen katkeriin vahingonkierrättäjälassukoihin? Epäilen viimeksi mainittua. Olisi varmaan ollut jo piankin hillitsemässä mielenosoittajien intoa, että liian teatraalista, tätähän tapahtuu muuallakin. Sitten palattaisiin ynseän näköisenä mamman hoiviin palveltavaksi. Ei kai tullut paha mieli?

Vierailija
84/93 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä katsoa! Mutta aina kannattaa pitää mielessä tälläisiä dokumentteja katsoessa, että meille joille tuollainen kulttuuri on vieras saattaa järkyttää ja ihmetyttää. Intialaisille oma kulttuuri taas on täysin normaalia koska he ovat varttuneet sellaisessa ympäristössä eivätkä nää siinä mitään ihmeteltävää tai outoa.

Vierailija
85/93 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 15:12"]

Mitä sä sönkötät? Minä olen miesvihaajasta kaukana. En ole sanonut että suomalainen mies olisi paha. Mutta en silti kumarra sua siitä, että et ole. Sen pitäisi mun mielestä katsos olla ihan päivänselvä asia.

[/quote]

Just. Hypit silmille ja et pidä suomalaista miestä minään? Olisitko tyytyväinen naisten ylivaltaan ja miesten kuohitsemiseen?

[/quote]

Ymmärrätkö kuinka ruma mieskuva sinulla itselläsi on, jos sinun mielestäsi miehiä pitää erikseen kiittää siitä että ovat tekemättä kamalia, oksettavia, raakalaismaisia tekoja? Vaatiiko se sinusta miehiltä isojakin ponnisteluja olla kajoamatta toiseen ihmiseen? Mies on ihan yhtä kykenevä tietoisiin tekoihin ja hyviin tekoihin kuin naisetkin (ja varsinkin olla tekemättä niitä pahoja juttuja!), yhtä suurella vaivalla vieläpä.

[/quote]

Missä kohtaa olen ollut suorittamassa raakalaismaisia tekoja? Olet todella harhainen.

[/quote]

Missä kohtaa minä niin sanoit? Tuon logiikkasi mukaan vaan siitä, että sinä tai muut suomalaiset miehet et ole missään vaiheessa ollut suorittamassa raakalaismaisia tekoja, pitäisi erikseen kiittää, vaikka tällainen rauhallinen käytös on ja pitää olla myös miehille, siinä missä naisillekin, standardi. Jos nimenomaan miestä kiitetään erikseen siitä, että kiitos ettet raiskaa/tapa/murhaa, annetaan aika selkeä viesti että oletetaan miesten "normaalin" tason ja käytöksen olevan siinä, että tämä raiskaa/tappaa/murhaa, ja olemalla passiivisesti tekemättä muille ihmisille pahaa mies on jotenkin "normaalia" miestä ylemmällä tasolla, jotenkin ylenpalttisen fiksu tai parempi ihminen. "Ohhoh, tuo mies ei ole ikinä raiskannut, ompas hän hyvä ihminen mieheksi!"

Ymmärsitkö nyt?

[/quote]

Ja silti et arvosta suomalaista miestä tai tasa-arvoa joka on sinulle hopeavadilla tarjottu?

[/quote]

Ahaa, eli sinun mielestäsi miehet ovat normaalitilassa luonnostaan raiskaajia ja alistajia ja noudattaessaan tasa-arvoista ideologiaa he ovat todella poikkeuksellisen eettisiä olentoja miehiksi? Tästä näkee todella oivasti sen, kuinka monen miesasiamiehen mieskuva on ihan aidon oikeasti todella, todella kamala.

Vaikka tämä onkin trolli, niin näin ihan oikeasti jotkut miesasiamiehet asiat näkevät. Todella hullua että pidätte omaa sukupuoltanne demonien kaltaisina.

[/quote]

Vastaatko edes siihen kysymykseen, miten suomalaisen miehen haukkuminen tässä ketjussa parantaa intian naisten asemaa?

Et taida siihen pystyä, oi tussukka. Eikä Naisasiaunionin toimistolla ole muuta tekemistä kuin julistaa miesvihaa av-palstalla?

[/quote]

Minä en ole haukkunut suomalaista miestä. Päin vastoin, minun mielestäni se ei vaadi todellisuudessa mieheltä tavallista isompaa ponnistelua olla raiskaamatta tai paha ts minun mielestäni miestä ei tarvitse kiittää siitä, että tämä käyttäytyy eettisesti oikein. Ei naisiakaan tarvitse kiittää siitä, oletus on että toisia ihmisiä ei vahingoiteta.

[/quote]

Miten tämä lässytyksesi parantaa intialaisen naisen asemaa? Vähättelet suomalaisen miehen ansiosta toteutunutta tasa-arvoa, miksi ?

[/quote]

Tää poika se jaksaa syöttää samaa täkyä yhä uudelleen, kun kukaan ei tartu siihen toivotulla tavalla. Haluaa varmaan mutkan kautta vihjaista, että täälläkin on vihainen poju, joka voi aina "ottaa oikeudet pois". Ei hän olisi ollut niitä "antamassakaan". Vai näkeekö häntsen itsensä niiden dokumentissakin esiintyneiden rohkeasti mielenosoituksissa huutaneiden Miesten asemassa vai kenties samastuu asiaa livenä peitellen katkeriin vahingonkierrättäjälassukoihin? Epäilen viimeksi mainittua. Olisi varmaan ollut jo piankin hillitsemässä mielenosoittajien intoa, että liian teatraalista, tätähän tapahtuu muuallakin. Sitten palattaisiin ynseän näköisenä mamman hoiviin palveltavaksi. Ei kai tullut paha mieli?

[/quote]

Vastaapa välillä kysymyksiin, oi miesvihaaja.

Vierailija
86/93 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oikeuksienantajapoika taitaa olla niin nuorta sukupolvea, että hänen kohdallaan tulisi puhua vain lasten oikeuksien toteutumisesta. Kun tukkapöllyt kiellettiin, niin johan jäi älylle mahdollisuus jyllätä vapaasti. Tässä näemme tuloksen. Mut hei, huumorilla.

Vierailija
87/93 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin ketju ja aloistu oli siis vain miesvihan julistusta suomalaista miestä kohtaan.

Hienoa tasa-arvon edistämistä kehitysmaissa.

Vierailija
88/93 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ymmärsitkö nyt?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sori vaan että tää voi tulla sulle järkytyksenä: Suomalaisen naisen aseman paraneminen on ollut pääasiassa 1800-luvun lopulta ja 1900-luvun alkuvuosina vaikuttaneen naisasialiikkeen aktiivien ansioita, tai sellaisten kulttuurivaikuttajien kuten Minna Canth. Että vähemmässä määrin se on suomalaisten miesten ansio ja nuokin naiset aika lailla joutuivat taistelemaan suomalaisten naisten oikeuksien puolesta.

Vierailija
89/93 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla ei ole miesvihaa. Palstalla ei ole miesvihaa. Palstalla ei ole miesvihaa. Palstalla ei ole miesvihaa. Palstalla ei ole miesvihaa. Palstalla ei ole miesvihaa. Palstalla ei ole miesvihaa. Palstalla ei ole miesvihaa.

Palstalla ei ole miesvihaa. Palstalla ei ole miesvihaa. Palstalla ei ole miesvihaa. Palstalla ei ole miesvihaa.

Vierailija
90/93 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 15:25"]

Täytyypä katsoa! Mutta aina kannattaa pitää mielessä tälläisiä dokumentteja katsoessa, että meille joille tuollainen kulttuuri on vieras saattaa järkyttää ja ihmetyttää. Intialaisille oma kulttuuri taas on täysin normaalia koska he ovat varttuneet sellaisessa ympäristössä eivätkä nää siinä mitään ihmeteltävää tai outoa.

[/quote]

Ei ne naiset ja sen tytön vanhemmat ihan tyytyväisiltä vaikuttaneet. Ei ihan voi käyttää sanaa normaali jos nykyaikana jossakin päin maailmaa nainen raiskataan ja pahoinpidellään/tapetaan.

Vierailija
91/93 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä dokumentti, sillä tuollaisten epäkohtien julkinen esiintuominen ehkä kasaa kansainvälistä painetta Intialle pyrkiä tekemään ongelmille itse jotain. Epäilemättä sielläkin on paljon halua muuttaa asioita, mutta kun on kysymys isosta maasta, maailman toiseksi väkirikkaimmasta valtiosta, jossa eri kieliä taisi olla yli 400, useita uskontoja rinnakain jne. Valtava kuilu köyhien ja rikkaiden välillä, niin epäilemättä siinä riittää ongelmakenttää.

Muutokset vievät aikaa. Ehkä ne kulkevat rinnakain hyvinvoinnin tasaisemman jakautumisen ja koulutuksen myötä. Naisten kouluttaminen suuntaa naisia muihin asioihin kuin vain perheen perustamiseen ja lasten hankkimisen. Siksi nimenomaan tyttöjen koulunkäynnin edistäminen on tärkeä keino torjua köyhyyttä ja ongelmia. Vallalla olevat vanhakantaiset asenteet muuttuvat hitaasti, mutta dokumentin murhattu tyttö ja hänen poikaystävänsä, sekä kaupungin opiskelijanuoret edustavat jo uutta Intiaa, eli toivoa on.

Vierailija
92/93 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:32"]

Hyvä dokumentti, sillä tuollaisten epäkohtien julkinen esiintuominen ehkä kasaa kansainvälistä painetta Intialle pyrkiä tekemään ongelmille itse jotain. Epäilemättä sielläkin on paljon halua muuttaa asioita, mutta kun on kysymys isosta maasta, maailman toiseksi väkirikkaimmasta valtiosta, jossa eri kieliä taisi olla yli 400, useita uskontoja rinnakain jne. Valtava kuilu köyhien ja rikkaiden välillä, niin epäilemättä siinä riittää ongelmakenttää.

Muutokset vievät aikaa. Ehkä ne kulkevat rinnakain hyvinvoinnin tasaisemman jakautumisen ja koulutuksen myötä. Naisten kouluttaminen suuntaa naisia muihin asioihin kuin vain perheen perustamiseen ja lasten hankkimisen. Siksi nimenomaan tyttöjen koulunkäynnin edistäminen on tärkeä keino torjua köyhyyttä ja ongelmia. Vallalla olevat vanhakantaiset asenteet muuttuvat hitaasti, mutta dokumentin murhattu tyttö ja hänen poikaystävänsä, sekä kaupungin opiskelijanuoret edustavat jo uutta Intiaa, eli toivoa on.

[/quote]

Mutta helpompaa on haukkua palstalla suomalaisia miehiä, kuin tukea näitä intialaisia naisia eteenpäin päästäkseen.

Näin siis muiden ketjuun kirjoittaneiden mammojen mielestä.

Vierailija
93/93 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuohon häirikköön liittyen:

Nettitrollien salat julki - neljä pimeää persoonallisuuspiirrettä

http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1288741316234.html

Kadalaistutkimus samastaa poikkeuksellisen voimakkaasti internet-keskusteluhäiriköinnin neljään pimeänä pidettyyn persoonallisuuspiirteeseen. 
Internet-keskusteluhäiriköt eli nettitrollit ovat useimmille nettikäyttäjälle tuttu ilmiö. Liioittelevat, valehtelevat ja loukkaavat keskustelijat pyrkivät muiden mielen pahoittamiseen tai provosointiin, mutta tähän mennessä trollien toiminnan motiiveja ei ole kuitenkaan tähän asti juurikaan tutkittu. 

Ennen kuin nyt. Psychology Today kertoo kanadalaisen tutkijaryhmän tieteellisessä Personality and Individual Differences -lehdessä julkaistusta tutkimuksesta, jossa 1200 verkonkäyttäjälle tehtiin persoonallisuustestit ja samaan aikaan tutkittiin näiden kommentointitapoja verkkokeskusteluissa. 

Tiedemiehet etsivät yhteyksiä niin sanottuun persoonallisuuden neljään pimeään osaan (dark tetrad of personality): narsismiin, psykopatiaan, sadismiin sekä machiavellismiin eli päämääriin pyrkimiseen moraaliperiaatteista välittämättä. 

Tutkijoiden löytämät yhteydet trollaamisen ja pimeiden persoonallisuuspiirteiden välillä olivat poikkeuksellisen vahvoja. Nämä päätyivät yleensä lähinnä todennäköisyyksillä operoivan psykologian piirissä harvinaisen vahvoihin johtopäätöksiin:

– Yhteydet sadismin ja trollauksen välillä ovat niin voimakkaita, että nettitrollien voidaan sanoa olevan arkipäivän sadistien prototyyppejä. 

– Sekä trollit että sadistit tuntevat sadistista riemua toisten ahdistyksesta. Sadistit haluavat vain huvitella... ja internet on heidän leikkikenttänsä. 

Psychology Today antaa neuvoksi intenet-käyttäjien jo tuntemat viisaudet: nettitrollit ovat tasapainottomia ihmisiä ja koska paha olosi tuo heille nautintoa, heistä on paras olla välittämättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi