Uudet silmälasit HETI / NOPEASTI! *** KIIRUS! ***
Olen likinäköinen - eli miinusta molemmissa silmissä, toisessa -2.25 ja toisessa -2.50. Lisäksi löytyy hajataittoa (en muista missä määrin).
Eilen illalla otin pari vuotta vanhat pokani pois päästä, ja toisen sangan kiinnityskohdasta kuului "naps". Irronnut metallikiinnike rikkoi kokonaan toisen lasin, kun särö levisi ja "puolitti" lasin kahtia. Nyt on sitten näe kauemmas paljolti mitään, tätä tietokoneen ruutuakin tihrustan 15 cm päässä.
Lasit eivät pysy koossa millään konstilla, ellen nyt sitten halua kulkea jeesusteippi toisen silmäni peittona.
- ONKO KELLEKÄÄN MUULLE KÄYNYT NÄIN? MITÄ OLETTE TEHNEET?
JA NIMENOMAAN LIKINÄKÖ- eli MIINUSLINSSEISTÄ ON KYSE, ELI MITKÄÄN HUOLTIKSEN tai HALPISKAUPAN IKÄNÄKÖÖN TARKOITETUT + -VALMISLASIT EIVÄT TULE KYSEESEEN.
Kommentit (29)
Koko yön jo valvoin ja yritin netistä paikantaa ns. pikalaseja, mutta eipä vaan tunnu löytyvän. Olisin valmis maksamaan ihan hyvän korvauksenkin normaalihinnan päälle. Mutta kaikki firmat tuntuvat hiottavan linssinsä ulkomailla, eli ei toivoa nopeudesta...
Ja töihinkin pitäisi ihan priimalla näkökyvyllä mennä... Apua!
Ap
Helsingissä Trend Optic ainakin ennen hioi itse ja oli nopea.
Taitaa mennä ainakin viikko että uudet lasit saat.. :( Entäs piilarit väliaikaisesti? Varmasti löytyy joltain optikolta sun vahvuuksia hyllystä jos et malta netistä tilata :)
Nopeasti eli samantien saat optikolta piilolinssit
Liukastuin viimesyksynä ja kaatuessa hukkasin lasini, en löytönyt pimeässä, eikä löytynyt myöskään aamulla päivänvalossa, ehkä joku otti talteen tms.
Reilun viikon siinä sai olla pöllönä.
Ensin ajattelin että otan odotusajaksi piilolinssit, mutta ei minusta ollut niiden käyttäjäksi.
Uudet lasit hankittuani ajattelin että täytyy tilata netistä jotku halvat varalasit, mutta enpä ole vielä saanut tilattua.
Juu, yöllä vielä saattoi tämä näky naurattaakin, kun olin varma että jostain ne uuset "pikalinssini" ihan pian bongaan. Mutta ei.
- Onhan vastaavaa täytynyt sattua jollekin toisellekin, eikö? Eikä kaikilla muilla kait ole voinut olla vanhoja laseja tällaisten onnettomuuksien varalle tallessa, vai onko?
Omat vanhani rikkoituivat nekin aikanaan, kun nykyisiäni (eli nyt jo entisiä) odottelin. Että osaavatkin olla loistavia kestoltaan nämä ns. hengettömät eli kehyksettömät lasit - mutta kun muita en ole oppinut käyttämään.
Kaikensorttinen relevantti apu kelpaa nyt!
Ap
Piilolinssit kävin kerran paniikissa ostamassa, taksilla kauppaan josta olin ensin varmistanut puhelimella että heillä kaupassa suoraan oikeaa vahvuutta.
Mulla myös kerran hajosi lasit, mutta piilarien satunnaiskäyttäjänä ei ollut ongelmaa. Soittele lähialueiden optikot läpi ja kysele miten nopeasti saisit uudet lasit ja harkitse niitä piilareita kunnes saat uudet. T. 6
Tällaisen takia itselläni on kolmet lasit.
Kiitos, kun vinkkaatte noita piilolinssejä. Niitä näkyi löytyvän pikatoimituksella tai vaikka heti mukaan periaatteellakin.
Mutta kun omat silmäni eivät ole kestäneet piilolinssejä enää viimeiseen 10-vuoteen. Ei vaikka miten mainostavat niiden "uutta hienoa koostumusta", "kosteuttavuutta" ja "pitkää käyttöaikaa".
Mun silmät sanoo aika totaalisesti ei piilareille, tai jos ne väkisin silmiin tungen, niin tunnin kuluttua omaan jo melkomoiset punasilmät, pari tuntia = kirkkaanpunaiset. Ja kokeiltu on vuosien varrella jo vaikka mminkämoisia kosteuttavia silmätippojakin, mutta eivät auta.
Ap
Viikon verran jouduin minäkin käyttämään vanhoja rikkinäisiä ennen kuin sain uudet. En usko että tuon nopeammin irtoaa kun kaikki nuo tuppaa hiottamaan linssit ulkomailla nykyisin.
Voitko laittaa webbi kuvan kun tihrustat?™
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 08:10"]Kiitos, kun vinkkaatte noita piilolinssejä. Niitä näkyi löytyvän pikatoimituksella tai vaikka heti mukaan periaatteellakin.
Mutta kun omat silmäni eivät ole kestäneet piilolinssejä enää viimeiseen 10-vuoteen. Ei vaikka miten mainostavat niiden "uutta hienoa koostumusta", "kosteuttavuutta" ja "pitkää käyttöaikaa".
Mun silmät sanoo aika totaalisesti ei piilareille, tai jos ne väkisin silmiin tungen, niin tunnin kuluttua omaan jo melkomoiset punasilmät, pari tuntia = kirkkaanpunaiset. Ja kokeiltu on vuosien varrella jo vaikka mminkämoisia kosteuttavia silmätippojakin, mutta eivät auta.
Ap
[/quote]
Ootko kokeillu Focus Dailies -kertakäyttölinssejä? Itse en voi käyttää muita. Niissä on pyöristetyt reunat, mitä ei muissa. Ja (hyi minua!) olen usean kerran jopa nukahtanut yöksi linssit päähän ja lähtenyt suoraan töihin, eikä silmät punoita yhtään.
Tuo Trend Optic oli hyvä vinkki, kiitos siitä. Se on nimittäin lähellä ja toistaiseksi tuntematon. Helsingistä siis olen.
Voi onnetonta silti, kun eivät voi web-sivuillaan kertoa, että mikä on toimitusnopeus, ja kympiltä vasta tänään avaavat. Eivät nopeudella ainakaan itseänsä mainosta. Ja valikoima näyttää hurjan trendikkäältä - en taida olla ihan noin trendikäs itse.
Haussa on ihan vain tosi normaalit & klassiset "peruspokat" linsseineen, sellaiset jotka eivät päästä kauas erotu, ja tosiaan tuota kehyksetöntä mallia.
Ap
Eikä tosiaan olisi niin nuukaa sinänsä, vaikka kulkisin nyt pari viikkoa vaikka jotkut vaaleanpunertavatkin lasit silmillä, mutta en haluaisi moisista mitään hurjaa hintaa pulittaa, kun tuskin olisi jatkossa käyttöä. Toivottavasti en nyt ihan krantulta kuulosta, mutta nuo kun maksavat n. 300 - 500 per rillit.
Oikean mallisista - eli ihan perusmallisista - nopealla toimituksella sen sijaan olen valmis juuri nyt maksamaan vaikka mitä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 08:06"]
Tällaisen takia itselläni on kolmet lasit.
[/quote]
Jep kannattaa olla varalasit... taidan itse tilata saman tien itselleni jotku halvat varalasit, kun minullakaan sellaisia ei nyt ole. Osaako joku vinkata netistä paikan josta saa lasit halvalla?
Voihan ap pistää vaikka toriin ja sosiaaliseen mediaan ilmoituksen että ostetaan käytetyt silmälasit :) Voi hyvinkin löytää lasit joilla pärjää.
Kyllä, olen kokeillut noita Focus Dailies -piilareita jo jokunen vuosi sitten. Eivät toimi minulla, eli silmäni ovat tuossa suhteessa ilmeisesti erikoisvaikeat.
Katsoin juuri mainoslauseita viimeksi kokeilemilleni Dailies Total 1 -piilareille, ja hehkutus on ao. kaltaista. Mutta kun silmäni eivät kestä näitäkään (toivottavasti joku muu sen sijaan saa tästä hyvän vinkin):
"Dailies Total 1 on huippumoderni, markkinoiden ensimmäinen silikonihydrogeelistä valmistettu kertakäyttölinssi. Dailies Total 1 läpäisee happea erinomaisen hyvin, mikä tekee piilolinssien käytöstä ennennäkemättömän mukavaa ja terveellistä. Dailies Total 1 –linssin erinomaisen hapenläpäisykyvyn mahdollistaa se, että linssin vesipitoisuus kasvaa sen ytimen 33 % :sta pinnan yli 80 % :iin ja jäljittelee uniikilla tavalla silmän luonnollista vesipitoisuutta. Dailies Total 1 takaa sinulle silkinpehmeän mukavuuden tunteen, joka kestää aamusta iltaan. Se on erinomainen valinta sinulle, joka usein kärsit kuivista ja väsyneistä silmistä."
Ap - Kuivan väsynyt tihrustaja siis
"Nyt on sitten näe" tarkoittaa luonnollisesti "Nyt en sitten näe" - korjaa tämä likinäköinen tihrustaja, eli Ap.