Uudet silmälasit HETI / NOPEASTI! *** KIIRUS! ***
Olen likinäköinen - eli miinusta molemmissa silmissä, toisessa -2.25 ja toisessa -2.50. Lisäksi löytyy hajataittoa (en muista missä määrin).
Eilen illalla otin pari vuotta vanhat pokani pois päästä, ja toisen sangan kiinnityskohdasta kuului "naps". Irronnut metallikiinnike rikkoi kokonaan toisen lasin, kun särö levisi ja "puolitti" lasin kahtia. Nyt on sitten näe kauemmas paljolti mitään, tätä tietokoneen ruutuakin tihrustan 15 cm päässä.
Lasit eivät pysy koossa millään konstilla, ellen nyt sitten halua kulkea jeesusteippi toisen silmäni peittona.
- ONKO KELLEKÄÄN MUULLE KÄYNYT NÄIN? MITÄ OLETTE TEHNEET?
JA NIMENOMAAN LIKINÄKÖ- eli MIINUSLINSSEISTÄ ON KYSE, ELI MITKÄÄN HUOLTIKSEN tai HALPISKAUPAN IKÄNÄKÖÖN TARKOITETUT + -VALMISLASIT EIVÄT TULE KYSEESEEN.
Kommentit (29)
No riippuu missä olet mutta kyllä helsingissä on lukuisia optikkoliikkeitä jotka hioo itse lasinsa.
Mulla oli neljät lasit, ja kun laseihin viehtynyt kuopukseni oli hajottanut niistä kolmet, varasin ajan laserleikkaukseen. Nyt on kirkas katse. Tämä ei kyllä ole mikään pikaratkaisu. Netissä on halpoja laseja, kehykset saa sovitettavaksi. Googlaa "silmälasit netistä".
Käyt otattaan sen toisen linssin pois, yhdellä ehjällä näet kyllä auttavasti. Äläkä sano ettet näe, itse olin käytännön pakosta 2 viikkoa toinen silmä -4, toinen linssillä korjattu. Eli aika eripariset.
Kakkoslasien/varalasien hankintavinkkinä Ap:ltä tässä nettiputiikki nimeltä Lenson. Näitä kun tuli koko yö etsittyä. Löytyy osoitteesta www.lenson.com
Naisille laseja seuraavassa linkissä: https://www.lenson.com/fi/naisille-c-284.html
Ajattelin itse tilata tuolta nyt saman tien itselleni kakkoslasit pöytälaatikkoon vastaavan varalta valmiiksi, kun näyttäisivät kustantavan vain n. eur 50 per lasit linsseineen kaikkineen (tai sitten katsoin kiireessä väärin).
Toimitusaika silmälasille on kuitenkin 7-12 arkipäivää, joten se ei minulle nyt tähän hätään oikein riitä.
Ap
Moikka Sinä nro 22!
Mulla on nuo vahvuudet toisin päin (oikea vs. vasen), mutta kyllä noista varmaan olisi jo aika lailla apua!
Sijaitsen paraikaa Espoon puolella Leppävaaran Sellon kauppakeskusksessa, johon tulin mieheni kyydillä vaanimaan Instrun ja Nissenin aukeamista (mies on tuossa vieressä töissä). Molemmista olen joskus tehnyt ostoksia, joten noista löytyvät tarkat lukemat ym. taitot valmiina asiakastiedoissani.
Ehdin ilmoittaa töihin pitäväni saldovapaan tänään (kun en pystyne tekemään työpäivää tällaisena, pikkutarkka työ kyseessä), mutta pääsen miehen kyydissä klo 17 jälkeen lähes mihin vain pääkaupunkiseudulle päin - tai voin toimeksiantaa mieheni reissun päälle, ihan miten vain.
Missä päin itse sijaitset? Oletko kotona/tavattavissa tänään klo 17 jälkeen? Mitä haluaisit korvakseksi laseista?
Jo etukäteeen kiitollinen Ap
Ehdottomasti sopii tuo 10 €! Mies tuossa nyt vaan jo tuskailee olevansa liian väsynyt enää tänään lähtemään ajoreissuun, kun ehdimme eri optikoilla jo aika lailla tänään kurvailemaan, ennen kuin luin vastauksesi.
Mutta sopiiko sinulle huomenna torstaina n. klo 20:30?
Tavoitat minut emailitse os. sanna.afursin(a)gmail.com - varmaan kätevämpi sopia tarkemmin meilitse asiasta :)
Tää nyt ei varmaan auta mitään, mutta kysynpä silti. Oletko kokeillu muita kun dailiesin piilareita? Mulle yhdetkään sen merkin linssit ei sovi, vaan hiertää ja hankaa hetki laitosta. Acuvue trueye on ainoa mikä sopii. Ei siis mikään muu acuvuekaan käy, ainoastaan tuo yksi. Melko hintavat mutta on sen arvoista.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 09:13"]Moikka Sinä nro 22!
Mulla on nuo vahvuudet toisin päin (oikea vs. vasen), mutta kyllä noista varmaan olisi jo aika lailla apua!
Sijaitsen paraikaa Espoon puolella Leppävaaran Sellon kauppakeskusksessa, johon tulin mieheni kyydillä vaanimaan Instrun ja Nissenin aukeamista (mies on tuossa vieressä töissä). Molemmista olen joskus tehnyt ostoksia, joten noista löytyvät tarkat lukemat ym. taitot valmiina asiakastiedoissani.
Ehdin ilmoittaa töihin pitäväni saldovapaan tänään (kun en pystyne tekemään työpäivää tällaisena, pikkutarkka työ kyseessä), mutta pääsen miehen kyydissä klo 17 jälkeen lähes mihin vain pääkaupunkiseudulle päin - tai voin toimeksiantaa mieheni reissun päälle, ihan miten vain.
Missä päin itse sijaitset? Oletko kotona/tavattavissa tänään klo 17 jälkeen? Mitä haluaisit korvakseksi laseista?
Jo etukäteeen kiitollinen Ap
[/quote]
Mä olisin kotona 20:00 jälkeen ja asun Hermannissa. Käykö sulle vaikka 10€ hinnaksi?
Mulla ois helsingissä vanhat lasit joissa linssit -2.25 ja -2.5, oikeassa -2,5 ja vasemmassa -2,25. Mistäpäin oot?