Epäröintiä naimisiinmenosta
Meillä sovittu häät syksylle. En tiedä onko tämä ihan tavallista epäröidä Ennen häitä mutta näin on tapahtunut. Olen alkanut epäröimään avioliittoa, häiden järjestämistä sekä myös miestä. Tykkään suunnitella häitä ja avioliitolla on minulle iso merkitys. Häiden järjestämisessä harmittaa eniten rahanmeno. Jos muutenkin on tiukkaa niin miksi laittaa häihin isoa summaa rahaa. Vaikka diy pienen budjetin häät onkin. Sekin harmittaa että olen ainoa joka yrittää säästää häihin ja koko ajan yritän löytää keinoja miten päästä edullisemmin. Miehessä taas mietityttää saamattomuus asioiden hoitoon ja samalla myös luottamus on kärsinyt. On joitain asioita mitä mies pelkästään voi tehdä yhteisen hyvinvoinnin puolesta mutta hän ei tee niitä asioita vaikka lupaa. Ei osaa sanoa miksi. Hän on vähän saamaton luonteeltaan joissain asioissa. Ei myöskään puhu avoimesti asioista, vaikka muuten suulas onkin. Nämä asiat toki ollut tiedossa jo avioliitosta päätettäessä, mutta jotenkin kiinnitän just nyt paljon enemmän huomioita NS.vikoihin kuin aiemmin. En ole täydellinen itsekään ja mies varmaan miettii myös välillä että onko tehnyt oikean valinnan. Mies joskus sanonut että onhan noita asioita mutta hän on tehnyt päätöksen mennä kanssani naimisiin. Miksi itse sitten epäröin...sanottakoon vielä että mies ollut naimisissa aiemminkin, minä en. Ehkä hän osaa vähän lunkimmin ottaa asiat. Itse kun olen odotellut sitä "täydellistä" ihmistä yli nelikymppiseksi asti. Onko muita kohtalotovereita joita on alkanut epäilyttämään naimisiin meno?
Kommentit (3)
Mies joka lupaa mutta ei toteuta, ei ole avioliittoon sopiva! Ihan sama mitä lupaa - se ei vain mene niin. Luultavasti lupaa vain että olisit hiljaa ja tyytyväinen. Lopeta hääsuunnitelmat ihan just nyt ja sano että et yksin viitsi. Ole joko tyytyväinen tilanteeseen, tai lähde elämään yksin. Jos nyt jo lankeat ansaan eli systeemiin jossa itse teet ja järjestät kaiken, ja toinen vain nyökkäilee että joo joo, olet häiden jälkeen ihan mahdottomassa lovessa ja ansassa. Olet aikuinen. Koeta nyt ymmärtää että toisen ihmisen takia et voi elämääsi heittää pois! Ajatella jos etenet nykyistä vauhtia ja teillä joskus on lapsi: mies sanoo juu juu kun puhut siitä että lähdet töihin kun vauva on vaikkapa puolitoista, ja sitten sinulla on mies joka ei osaa jakaa kotitöitä eikä ymmärrä vaikka sitä että kaksi kertaa viikossa olet itse illalla vapaana (kielitunti työväenopistossa ja jumppa) vaan mies sanoo aina juu juu eikä osaa lasta hoitaa vaan ,unohtaa’ sinun vapaailtasi. Mites sitten? Olet ykskaks yksinhuoltaja!
No, tottahan se on että minun toiveesta järjestetään tällaiset häät kuin meille tulee. Miehelle olisi varmaan paremmin sopinut pienet kaveripiirin hääjuhla tai muu vastaava. Mies se tässä on sellainen että pysyy hiljaa, ei sano ääneen omia mielipiteitään. Hän myös osaa ottaa asiat mielestäni lunkisti. Osaa käsitellä naista. Antaa naisen päättää, ohjailee hienovaraisesti. Ei ota stressiä sellaisista asioista, millä ei loppuviimein ole väliä. Minä halusin sukuhäät, hänelle asia oli ihan sama joten mennään sillä mitä minä haluan. Big deal. Saan suunnitella just sellaiset kuin haluan. Mies siis ajattelee näin. Minä taas haluaisin yhteisiä päätöksiä ja yhteisen vastuun järjestelyistä.
Tässä ei nyt olla enää lapsia tekemässä, meillä on jo lapsia kummallakin tahollaan ihan riittävästi.
Saamaton mies ollut mm sellaisessa asiassa kuin testamentin teko. Minä olen tehnyt testamentin puoli vuotta sitten, jossa mies saa tietyn yhteisen omaisuuden. Myös miehen piti tehdä vastaava, mutta ei ole puoleen vuoteen saanut aikaiseksi vaikka olen useita kertoja muistuttanut. Olen myös laittanut rahaa enemmän yhteisiin hankintoihin eli tässä avioliitossa mies voittaisi taloudellisesti. Mies ei ole saanut myöskään ositusta tehtyä edellisestä avioliitosta. No sen olen sanonut että mikäli asiaa ei ole hoidettu ennen hääpäivää en naimisiin mene. Erosta vuosia. Tämänkin asian olisi voinut hoitaa jo aikaa sitten.
On paljon ja enemmänkin hyviä asioita hänessä. Mies esim. Ottaa minut huomioon kaikessa tekemisessä. Hän puhuu tulevaisuudesta yhdessä. On avulias ja pitää huolta että saadaan kahdenkeskistä aikaa jne.
Mies haluaa myös avioliittoa, hänen mielestään suhde on silloin sitovampi ja virallisempi
Parempi mennä vihille ja sitten erota. Usein saa rahallista hyötyäkin. Hommaudu raskaaksi ennen eroa.