Montako minuuttia postin jakaja odottaa oven takana, että paketin vastaanottaja avaa oven hänelle?
Ymmärtääköhän postin jakajat, että meissä pakettien vastaanottajissa on monen sorttista liikkeelle lähtijää, ja oven avaamiseen menee enemmän aikaa kuin sekunnin sadasosa?????
Kommentit (14)
Ei niillä niitä paketteja mukana ole! Tuuppaavat vain luukusta sen lapun, missä sanotaan, että on yritetty tavoittaa.
Olen ehtinyt kerrostalossa portaita pitkin alas ja ulos, paketin kanssa takaisin.
No minusta postinjakalle voi huudahtaa ikkunasta. Niin minä teen kun ovikello soi, en ehdi niin nopeasti ovelle, ja samalla jakaja jättää paketin ovelle ja minä haen sen tietysti välittömästi. Jakaja pääsee jatkamaan matkaa.
Ruotsissa postilaatikot kaduilla . Lokeroihin saat mobiilin kautta koodin jolla avaat .
Ei kotiin tuoda juurikaan mitään paketteja.
Olen vaan miettinyt milloin koko höskä viedään mukana ja murretaan lokerot.
Kyllä se odottaa kunnes tulen töistä kotiin avaamaan karhunraudat.
Minun tuurilla jos olen kotona kun pakettia ollaan tuomassa ovelle, alkaa paskattaa niin että on pakko mennä vessaan, ja juuri sillä aikaa tietysti tulee ovikelloa soittamaan, no eihän siitä pytyltä pääse sekunneissa pois...
Ei niillä ole edes aikomusta jakaa niitä paketteja vaan ajavat ne suoraan noutopisteelle ja jakavat vaan "et ollut paikalla, hae pakettisi paikasta x".
Kerran itse paukkasin juuri ulos kun posteljooni kaartoi pihaan ja tosiaan ei ollut pakettia edes mukana. Odotin häntä ovella että saan paketin sisälle ennen kun lähden koiraa lenkittämään mutta tämä sitten myönti että heillä on tapana jättää ne aamulla jo noutopisteelle ja jakaa vaan niitä lappuja kun se on paljon nopeampaa ja yleensä koskaan kukaan ei ole edes kotona vaikka soittelisi ovikelloa. Tämä oli ihan Postin vaatteeissa, nykyäänhän on monia firmoja jotka tuo paketteja aliurakoisijana, ne yleensä odottaa pari min ja lähtevät.
Joillakin on asenne ja Minä en.. Ja Minä kyllä.. Ja Minä..
Nämä eivät sitten autosta nouse vaikka pihalla kävisikin ja hirveä haloo kun asiakas valittaa ja ihan asiasta.
Jotkut soittaa ovikelloa, koputtaa, soittaa, tekstaa ja tekee kaikkensa saadakseen paketin perille, se kun on mukana kuitenkin.
Itse olin eteisessä, kun ovikello soi yhden kerran ja nopeasti. Sain välioven auki ja siinä vaiheessa oli tiputettu lappu, että oli yritetty tavoittaa ja postinjakajasta näkyi vain alaspäin menevä selkä.
Yksi sana…
Postininja®️
Tietäjät tietävät.
Pitäisi olla sellainen jenkkimeininki että jakaja heittää paketin autostaan talon ulko-oven eteen josta sitten joku ohikulkija käy pöllimässä sen. Tarina yleensä jatkuu siten että pöllijä jää turvakameran kuvaan ja video vuodetaan youtubeen.
Suomessa paketintuoja varmistaa puhelimitse että vastaanottaja on paikalla, eikä hän lähde ennenkuin saa kuittauksen.
Vierailija kirjoitti:
Minun tuurilla jos olen kotona kun pakettia ollaan tuomassa ovelle, alkaa paskattaa niin että on pakko mennä vessaan, ja juuri sillä aikaa tietysti tulee ovikelloa soittamaan, no eihän siitä pytyltä pääse sekunneissa pois...
Mulle sattui viime viikolla niin että olin juuri vessassa kun ovikello soi, kiireesti pyyhin mutta en jäänyt pesemään käsiä vaan äkkiä sujahdin ovelle.
Ei ne ota paketteja edes mukaan kierrokselle.