Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet jos roskat haisee mutta et jaksa viedä niitä ulos?

Vierailija
21.02.2022 |

Mitä?

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole ikinä tuolla tavalla käynyt, mutta ehkä voisin heittää ikkunasta alas pihalle ja hakea sitten kun jaksaa. 

Vierailija
42/71 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan lasitetulle parvekkeelleni. Kun lasit ovat kiinni ja ilmakin on kylmä, niin eivät roskat ihan pian haise naapureiden parvekkeille asti. Eivätkä näin talvisäillä vedä kärpäsiäkään puoleensa. Vaikkei laseja parvekkeellasi olisikaan, niin voit hätäratkaisuna laittaa roskat joksikin aikaa parvekkeelle poisvientiä odottamaan.

Siis en ymmärrä miksi viedään roskat odottamaan poisvientiä? Ettekö te ihmiset käy ulkona asunnosta päivittäin niin miksi se ei siinä samalla onnistu se roskien vienti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos ei viitsi viedä niitä roskikseen, niin kun tarpeeksi kauan odottaa, niin kyllä se pussi sieltä ihan itsestäänkin ulos ryömii.  

Omakotiasujan etuja on, että ei tarvitse lähteä jostain kolmannesta kerroksesta kiikuttamaan roskapussia sinne kerrostalon toiseen päätyyn kauas roskakatokseen.  Eikä ole parveketta, mihin saattaisi hätäpäissään turvautua ja sitten siitä tulisikin tapa.

Ikinä en kyllä laittaisi sitä pussia kuistillekaan, linnut olisi sen kimpussa heti.  Kerran jäi vahingossa pähkinäpussi kaiteelle, kun tullessani nostin sen siihen ajatellen, että tyhjennän sen kohta ruokintapaikalle.  Eipä tarvinnut, se oli tunnin päästä jo hajotettuna pitkin pihaa ja kuistia.  Orava todennäköisesti.

Vierailija
44/71 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei tällaista tilannetta tule. Mutta entinen naapurini säilöi roskapusseja parvekkeella, hyi helvetti sitä hajua ja kärpästen määrää kesällä 🤢

Mä saatan kerätä jätesäkin täyteen ja viedä sitten. Paljon helpompaa ku monta pientä pussia raahata ulos.

Ja vaihtoehtona ei ole viedä yhtä pussia kerrallaan? Vai nyhjäätkö kaikki päivät sisällä, etkä voi ottaa pussia mukaan kun lähdet ulos? Uskomatonta. Jotain vikaa pitää olla päässä.

Kyllä. Jos ei pysty viemään roskia roskikseen on jonkinlaista mt-ongelmaa.

Vierailija
45/71 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tuulikaappiin. Voi olla siellä pari päivää. Näin teen jos ulkona kova pakkanen.

Meillä roskiksille melko pitkä matka.

Muuten vien päivittäin.

Vierailija
46/71 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedän varmaan muovipussin päähäni ja asetun sängylle makaamaan.

Minä olen aina tehnyt näin.

Vierailija
47/71 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vien. Joskus ilta-aikaan kun on jo todella väsynyt ja pimeä (etenkin talvella), saatan laittaa lasitetulle parvekkeelle ja viedä aamulla kun lähden töihin.

Vierailija
48/71 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistelen roskapussia ja nuuhkin sitä aluksi. Sitten otan kalun käteen.

Vierailija
49/71 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan itseäni niskasta kiinni ja vien sen pussin sinne roskikseen. Ihme vätyksiä taas.

Vierailija
50/71 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan itseäni niskasta kiinni ja vien ne ulos. Tiskit voi olla vähän aikaa, imuroimatta voi jättää joskus mutta roskia ei tule jättää viemättä, varsinkaan jos ne haisee.

Vierailija
51/71 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan itseäni niskasta kiinni ja vien sen pussin sinne roskikseen. Ihme vätyksiä taas.

Kas, sanottiin samaa :D Ja melkein samaan aikaan. Hauska

Vierailija
52/71 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haukun muijan pystyyn, niin kyllä vie roskat vaikka keskellä yötä.

Vien ne kyllä mielelläni ihan itse, sitten palailen pubista joskus.

Moni mies on lähtenyt viemään roskia, eikä ole koskaan palannut.

Vierailija
53/71 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi kylässä ihminen, joka ihmetteli tapaani lajitella jätteet ja pakata kompostijätteet esim. sanomalehtipaperiin omaan pyttyynsä. Hänen mielikseen laitoin sitten hänen ollessaan kylässä kaikki roskat samaan pussiin ja siellä ne sitten valuivat ja levisivät ja tosiaan haisivat jo päivän päästä kaikki. Ihan järjetöntä. En ala viemään joka päivä jotain roskapusseja, kun roskakatos on monta sataa metriä väärässä suunnassa menojen suhteen, vaan lajittelen roskat kuten ennenkin. Tällöin ne eivät ala haisemaan, vaikka tulisi äkkilähtö tästä nyt ulkomaille kuukaudeksi.

Eli jos roskat haisevat, ne on väärin laitettu alunperinkin.

Vierailija
54/71 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei tällaista tilannetta tule. Mutta entinen naapurini säilöi roskapusseja parvekkeella, hyi helvetti sitä hajua ja kärpästen määrää kesällä 🤢

Mä saatan kerätä jätesäkin täyteen ja viedä sitten. Paljon helpompaa ku monta pientä pussia raahata ulos.

Tätä muuten tuntuu tekevän monet muutkin nykyään. Huomasin koronan aikana että roskalootat olivat täynnä oikeastaan vain jätesäkkejä eikä niinkään pikkuroskiksia(en tietenkään tutki roskia kuin joku hyypiö haha huomasin vain) ja tämä näyttää jatkuvan vieläkin. Tällä alueella on vain varakasta porukkaa joten mitkään spurgut ei kyseessä. 

Vierailija
55/71 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en itse pysty, niin pyydän puolisoa viemään roskat. Ei kai tuosta nyt sen suurempaa ongelmaa tarvitse tehdä.

Vierailija
56/71 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on iso roskapussi sellaisessa metallisessa tiiviissä roskasäiliössä ja ei se koskaan kyllä pahemmin haise vaikka vien sen noin kolmen päivän välein. En syö lihaa/kalaa joten ainoa tuoretuote mikä roskiksessa on niin on hedelmien kuoret ja kyllä ne muutaman päivän säilyy ihan hyvin haisematta.

Vierailija
57/71 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta päivää pitää olla putkeen kotona käymättä missään, että roskat alkaa haista? Itselle ei ole tullut sellaista tilannetta.

Hyvin helposti, työtön/työkyvytön jolla pahempi paniikkihäiriö eikä yhtään tuttua lähialueilla. Kauppana pelkkä iso kauppakeskus johon ei voi mennä ja muu alue onkin pelkkää motaria ja kaistoja joka suuntaan. 

Toinen on yksinasuva liikuntaesteinen jonkin vamman takia..ärsyttää taas silmien pyörittely ja ihmettely miten kukaan voi muka olla. Ei osata ottaa eri ongelmia huomioon niin kuin terveys joka vaikuttaa jokaisen olemiseen ja tekemiseen eniten. 

Vierailija
58/71 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ensiasunnossani Vantaalla, muistan miten joku oli vierusasunnossa jättänyt parvekkeelleen (ei lasitettu) useamman siis puhutaan kymmenistä roskapusseista. Ne näkyivät parkkipaikalle asti, siis niin että roskapusseja oli ihan sitä kaiteen yläreunaa myöten. Naapuri oli todella asiallinen ja mukava ”tavallinen” nuori. Teki mieli ehottaa hänelle että josko kaipaisi apua, mutta en sitten koskaan kysynyt. Itsekin olin siis nuori. Sääliksi kävi. Kyllä siinä jonkunnäköistä elämänkriisiä tms päällä varmaan oli.

Vierailija
59/71 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien roskat ulos. Ei siinä mene kuin pari minuuttia.

Vierailija
60/71 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedän varmaan muovipussin päähäni ja asetun sängylle makaamaan.

Minä olen aina tehnyt näin.

Näin tehdään vain kerran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän