Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lahja ateisti-tädiltä rippilapselle

Vierailija
07.07.2015 |

mieluiten kirja, joka sopii 14-vuotiaalle. On osallistunut koulussakin uskonnon opetukseen ja perheen myötä tapauskovainen. Haluaisin, että hän saa muutakin virikettä eettiseen ja moraaliseen kasvuunsa. Ehdotuksia?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 01:22"]Suosittelen lämpimästi Richard Dawkinsin Jumalharhaa. Hieman ajateltavaa kristillisen aivopesuleirin vastapainoksi. Ilman ironian häivää tämå ehdotus.
[/quote] Ei se ole aivopesua, vaikka jotkut tekstinpätkät ulkoa pitääkin lukea. Meillä aina pappi käy monta kertaa läpi nuorten kanssa että vaikka tämä on kristillisen yhteisön leiri, he saavat uskoa aivan mihin tahansa ja että täällä on hyvä ajatella eri näkökulmista maailmaa. Siellä luetaan islamista, hinduista, karhunkansasta jne. täysin tuomitsematta niitä.

Vierailija
2/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuhe egyptiläinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofian maailma

Vierailija
4/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofian maailmalle iso peesi täältäkin!

Vierailija
6/40 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras lahja olisi se, ettet tuputtaisi hänelle omaa uskontoasi.

Vierailija
8/40 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie jokinnuoren  harrastukseen liittyvä kirja jos kirja pitää viedä. 

Vierailija
9/40 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terry Pratchettin "Pienet Jumalat".

Huumorifantasiaa, joka käsittelee jumalten luonnetta ja uskonnon suhdetta politiikkaan.

Vierailija
10/40 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nuori tykkää lukea? Anna vaikka kirjakaupan lahjakortti, ettei tule hutiostosta.

Vierailija
11/40 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ateistitäti vois kunnioittaa rippilasta

Vierailija
12/40 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku Prinssi

Vierailija
13/40 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mein Kampf

Vierailija
14/40 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On osallistunut koulussakin uskonnon opetukseen"

No muuta mahdollisuuttahan ei ole jos kuuluu kirkkoon. Vai liittyikö nuori kirkkoon vasta ripille menenon yhteydessä?

Vierailija
15/40 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä. Tuntuisi hassulta jos itse kävisin prometheus-leirin ja sitten kummitätini antaisi minulle vaikka Raamatun lahjaksi. Ihan vain uteliaisuudesta, miksi alunperin suostuit kummitädiksi, vaikka olet ateisti, kun nimenomaan kummitädin tehtävä kuitenkin on opettaa kristinuskon sanomaa jne. Vai etkö ollut silloin vielä ateisti?

Vierailija
16/40 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 00:19"]

Enpä tiedä. Tuntuisi hassulta jos itse kävisin prometheus-leirin ja sitten kummitätini antaisi minulle vaikka Raamatun lahjaksi. Ihan vain uteliaisuudesta, miksi alunperin suostuit kummitädiksi, vaikka olet ateisti, kun nimenomaan kummitädin tehtävä kuitenkin on opettaa kristinuskon sanomaa jne. Vai etkö ollut silloin vielä ateisti?

[/quote]

Eihän ap sanonut olevansa täti. Ja minusta on ihan hyvä idea antaa jokin esim. filosofiaa tai uskontoja käsittelevä kirja rippilahjaksi. Kristinuskoa on siinä vaiheessa opeteltu paljon ja teiniä itseäänkin saattaisi kiinnostaa laajentaa kuvaa. Tämä ei tarkoita että pitäisi tuputtaa ateismia tai muita uskontoja.

Vierailija
17/40 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 00:19"]Enpä tiedä. Tuntuisi hassulta jos itse kävisin prometheus-leirin ja sitten kummitätini antaisi minulle vaikka Raamatun lahjaksi. Ihan vain uteliaisuudesta, miksi alunperin suostuit kummitädiksi, vaikka olet ateisti, kun nimenomaan kummitädin tehtävä kuitenkin on opettaa kristinuskon sanomaa jne. Vai etkö ollut silloin vielä ateisti?
[/quote] Vai ymmärsinkö väärin kun luulin että rippilapsi olisi sama kuin kummilapsi?

Vierailija
18/40 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 00:21"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 00:19"]

[/quote]

Eihän ap sanonut olevansa täti. Ja minusta on ihan hyvä idea antaa jokin esim. filosofiaa tai uskontoja käsittelevä kirja rippilahjaksi. Kristinuskoa on siinä vaiheessa opeteltu paljon ja teiniä itseäänkin saattaisi kiinnostaa laajentaa kuvaa. Tämä ei tarkoita että pitäisi tuputtaa ateismia tai muita uskontoja.

[/quote]

Siis ei sanonut olevansa kummitäti. Vaan hän on täti.

Vierailija
19/40 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siirrytään kaunokirjallisuudesta sarjakuvamaailmaan, suosittelen Neil Gaimanin Sandman-sarjaa, joka käsittelee myös uskontoa, etenkin "Seasons of mist", jossa Lucifer lopettaa työnsä ja antaa sarjan päähenkilölle, Unelle, Helvetin avaimet, joita Jumalat tavoittelevat, kukin omasta syystään.

Tosin tämä on neljäs kirja, joten suosittelisin hankkimaan aiemmatkin, jotta pysyy paremmin kärryillä (itse luin nuoruudessa sekalaisesti ja olin paikoin aika pihalla).

Vierailija
20/40 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 00:21"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 00:19"]

[/quote]

[/quote] No tuossahan se otsikossa lukee. Ateisti-tädiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi