Miten päästä yksinäisyydestä?
Vaihtoehtoisesti edes kestää sitä yksinäisyyttä, kelpaisi sekin.
Minulla ei ole elämässäni juurikaan läheisiä ihmisä, ja yksinäisyys on ollut aika totaalista jo monia vuosia. Perhe asuu kaukana, vanhempiin ja sisaruksiin on ihan hyvät, mutta kuitenkin melko etäiset välit. Meidän arki on eri kaupungeissa.
Ystäviä minulla ei ole ollut yli kymmeneen vuoteen. Oikeastaan olen ollut ilman yhtäkään ystävää koko teini-ikäni ja tähänastisen nuoren aikuisuuteni. Alunperin menetin silloiset ystävät siihen, kun jouduin koulukiusatuksi. Olen kuitenkin käynyt kouluja ihan normaalisti, valmistunut ja ollut töissä, käynyt harrastuksissa.
Minulla ei ole ketään kenelle puhua, viettää aikaa tai mitään. Ei ketään kenelle soittaa, jos on kurja olo. Ei ketään, kenen kanssa viettää kivoja hetkiä. Se tuntuu pahalta. Tuntuu, että elämästä puuttuu ihan helvetin merkittävä osa ja tuntuu, että olen menettänyt paljon kokemuksia tämän yksinäisyyden vuoksi.
Olen alkanut inhota itseäni sen vuoksi. Koen olevani vastenmielinen, koska olen tällainen, yksinäinen luuseri. Etsin itsestäni jaktuvasti vikoja, luonteestani, ulkonäöstäni, painostani, kasvonpiirteistäni. Kukaan ei osaisi kaivata viikkoihin, vaikka en vastaisi puhelimeen. Surullista olla tällainen ihmisroska.
Kommentit (80)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 13:19"]
Ei ole rumia naisia on vaan liian vähän viinaa.
[/quote]
Sanoo ihmishylkiö-luuserimies vauvapalstalla.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 13:19"]
[/quote]
Olet ihan pihalla tämän keskustelun todellisesta aiheesta.
Se on sattumaa se ystävystyminen, itse olen löytänyt viimeiset ystäväni työpaikalta.
Koiran kanssa tutustuu toisiin ihmisiin. Koirat tutustuvat toisiinsa ja omistajat siinä samalla. Koirattomat tulee silittämään ainakin noutajia. Koira pitää myös yllä säännöllistä päivärytmiä ja pitää kotona seuraa. Ulkoilu koiran kanssa nostaa myös mielialaa.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 02:05"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 01:57"]
Seurakunnasta saa ystäviä :)
[/quote]
seurakunnissa ei todellakaan ole normaaleja ihmisiä.
En kehtaa mennä, kun tunnen olevani niin luuseri ja kaikki on ihan normaaleita sielä.
[/quote]
Tuon alkutekstin perusteella voisit ammattiapua tarvita, kenties masennuslääkitystäkin.
Jotkut ketjuun osallistuneet katkeroituneet henkilöt tarvitsisivat myös apua.
Sanon vain että voimia. Jonkun joukkueharrastuksen parista varmasti jossain saisi ystävystyttyä, jos käy aktiivisesti pidempään. Tätä olen itse harkinnut. T. Myös yksinäinen
Yksi mitä mulle tuli mieleen seuratessani etäältä erään tuttavan yksinäisyyttä, että ehkä hän löytäisi ystäviä jos hän olisi aktiivinen Facebookissa. Hän ei ikinä kirjoita sinne mitään eikä juurikaan näytä muutenkaan olevan siellä aktiivinen. Hän käy kuitenkin paljon museoissa, kävelyillä jne. Ehkä jos hän aktiivisesti somettaisi ihmiset voisivat rennommin häntä lähestyä kun huomaisivat että hän on aktiivinen, mukava ihminen.
Voi olla että olen väärässäkin, mutta ehkä helpompi löytää seuraa jos pitää itsestään "meteliä" :)
Ymmärrän sun tunteet, yksin ollessa synkät ajatukset helposti valtaa mielen. Mutta sanon silti: et ole vastenmielinen, luuseri etkä ihmisroska. Olet tasan yhtä arvokas kuin kaikki muutkin täällä. Älä anna negatiivisten ajatusten määrittää itseäsi. Ne johtuvat tilanteesta, jossa tällä hetkellä olet ja uskon, että se ei ole sinun vikasi. Esim. koulukiusatuksi joutuminen varmasti on aiheuttanut ainakin osan yksinäisyydestäsi.
Sanoit, että sinun arkesi on eri kaupungissa kuin vanhempiesi ja sisarustesi. Miten voisit tehdä arjestasi tyydyttävämpää? Oletko tyytyväinen työhösi, harrastuksiisi, muihin tekemisiin? Mitä uutta voisit kokeilla, missä voisi tavata ihmisiä - ja altistaa itseään vaikka juttelemaan vieraiden ihmisten kanssa?
Olet ollut sitkeä, koska olet käynyt koulut, valmistunut ja käynyt töissä. Kun vain saisit hippusen tuota samaa sitkeyttä siihen, että voisit lähteä ihmisten ilmoille ja uskoa itsestäsi hyvää.
Paljon tsemppiä sinulle! Pidä hyvää huolta itsestäsi <3
Työväenopiston kurssit ja muut harrastukset! Rohkeasti vaan sellaisiin, tutustuu väistämättä.
Minulla on täysin sama ongelma. Menetin kaikki ystäväni n. 16 vuotiaana, kun minulla alkoi menemään huonosti (masennuin yms). Ystäväni hylkäsivät minut, syytä siihen ei ikinä kerrottu. Haluaisin saada ystäviä tai edes yhden oikean ystävän, mutta en tiedä miten.
Yksinäiset jakakaa täällä sähköpostiosoitteitanne :)
on monia, jotka on samassa tilanteessa. minä melko yksinäinen, en kuitenkaan ihan totaalisen yksin. minkä kokoisella paikkakunnalla asut?
ei kannata odottaa, että tilanne korjautuu päivässä, kun ei se syntynytkään päivässä. kursseja ja sellaisia kannattaa käydä. niiltä voi löytää tuttuja, jotka sitten myöhemmin syventyy kaveruudeksi. voi vaikuttaa siltä, että kaikilla on jo kaveripiirit valmiina, mutta ei se niin ole. varsinkin isommissa kaupungeissa on aina ihmisiä, joilla ei ole riittävästi kavereita ja ystäviä. joten pitää vaan yrittää löytää ne ihmiset, joiden kanssa voi ystävystyä. ja siihen menee aikaa. ystäviä ei löydä heti, vaan aluksi ne on tuttavia.
parisuhde poistaa suuren osan yksinäisyydestä, mutta silloinkin jos on suhteessa, kannatta muistaa yrittää pitää huolta kaverisuhteista, koska yksi ihminen ei voi antaa kaikkea. ja jos ero tulee, pudotus ei ole niin syvä, jos on muitakin ihmissuhteita.
sinulla on sisaruksia ja sukulaisia, niihin kannattaa pitää yhteyttä ja välit kunnossa.
onko mahdollista muuttaa lähemmäs sisaruksia ja sukulaisia? jos voi pistäytyä iltateellä noin vaan, niin tulee oltua enemmän yhteyksissä ja kun osa yksinäisyydestä poistua, voi rennommin etsiä uusia kavereitakin.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 00:11"]
onko mahdollista muuttaa lähemmäs sisaruksia ja sukulaisia? jos voi pistäytyä iltateellä noin vaan, niin tulee oltua enemmän yhteyksissä ja kun osa yksinäisyydestä poistua, voi rennommin etsiä uusia kavereitakin.
[/quote]
Ei oikeastaan, koska opiskelut ja työmahdollisuudet täällä. Perheen kotipaikkakunnalta ei löytyisi näistä kumpaakaan, asuntokin olisi kiven alla.
Asun siis pk-seudulla.
minkä ikäinen olet? pk-seudulla väkeä riittää, yksinäisiä on paljon. sinulla on siis hyvät mahdollisuudet laajentaa tuttavapiiriäsi.