En tunnista elämääni
Onkohan tämä normaalia? Monesti musta tuntuu, että oisin ikään kuin katsonut elämääni ulkopuolelta. Tiedän, että olen ollut paikalla, mutta en muista asioita kunnolla tai liitä mitään tunnetiloja muistoihini. Opiskelin AMK:ssa 3,5 vuotta, joista 2,5 vuotta samassa ryhmässä. En muista oikein opiskelukavereitani tai opettajia. Joitain nimiä,joitain kasvoja, mutta iso osa on jotenkin piilossa. Samalta ajalta muistan kyllä hyvin mieluisan työpaikkani ja sieltä usemapia ihmisiä. Mutta välillä tuntuu kuin en olisi opiskellutkaan, vaikka todistus ja hyvät arvosanat ovatkin plakkarissa. Tää on tosi outoa. Ja ikävää.
Kommentit (11)
Mulla sama. Tuntui oudolta, kun kaveri linkkasi facebookkiin jonkun vuosien takaisen tapahtuman, jossa molemmat oltiin. Mulla ei ollut mitään mielikuvaa koko jutusta. Olen unohtanut puolet elämästäni.
Joo tuttua. Menneisyydestä löytyy tapahtumia ja ihmisiä, joista ei ole oikeasti mitään muistikuvaa. Usein myös tunnen itseni ulkopuoliseksi omassa elämässäni joka on juuri meneillään. Sitä käy töissä, juttelee ihmisille, tekee kotityöt jne, kuitenkin on koko ajan tunne ettei ole oikein läsnä elämässään ja välillä ihmettelee että tätäkö tämä mun elämä on ja miten tähän on tullut päädyttyä. Välillä mietin mitä tein viime viikolla, enkä muista.
Sama juttu. Harvemmin muistan viikon taaksepäin mitään tekemisiäni tai työpäiviäni..
Onko teillä jotain kuormittavaa tai traumaattista elämässä? Minulla on elämän vaikeimmilta vuosilta vain vähän muistikuvia. Iloisilta vuosilta huomattavasti enemmän.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:15"]Onko teillä jotain kuormittavaa tai traumaattista elämässä? Minulla on elämän vaikeimmilta vuosilta vain vähän muistikuvia. Iloisilta vuosilta huomattavasti enemmän.
[/quote]
Ei ole mitään mikä olisi johtanut tähän. Hävettää kun muut muistelee tai yrittää muistella mun kanssa vanhoja asioita, joista en muista mitään.
-nro 4
Voisiko olla dissosiastiohäiriö?
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00360
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:18"]Voisiko olla dissosiastiohäiriö?
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00360
[/quote]
No kun ei ole mitään traumaattista tapahtunut niin ei siinä mielessä päde. Kunhan vain muistaisi oman elämän tapahtumat niin olisi kovin mukavaa.:D
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:18"]Samat. En elä haluamaani elämää.
[/quote]
Samoin :) tai :(
Ihanaa, että en oo ainoa! Oon miettinyt, että oon ihan sekopää. Toi dissosiaatiohäiriö vois kyllä sopia. Usein asiat, joita en kunnolla muista, ovat olleet epämieluisia. Tai ajoittuneet tosi stressaaviin elämäntilanteisiin. T. Ap