Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ATEISTIT, mitä hyvää uskonnoissa ja niihin liittyvissä asioissa?

Vierailija
07.07.2015 |

Voi ajatella yleisesti ottaen tai omaan elämään liittyen. Itse miettinyt omaa elämää.

Tykkään käydä joulukirkoissa laulamassa joululauluja. Rakastan kirkkojen ja muiden uskollisten rakennusten arkkitehtuuria ja ulkomailla kierrän pikkukirkkojakin läpi. Lisäksi rakastan lausetta "maasta sinä olet tullut, maaksi sinun pitää jälleen tuleman". Uskomattoman kaunista. :')

Buddhalaisuudessa on myös hyviä oppeja elämästä ja ihmisyydestä mietelauseiden muodossa. Niistä voi oppia paljon.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:18"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:13"]Moraali pysyy korkeammalla. Valtiollista ateismia/uskonnottomuutta kokeiltiin itänaapurissa, eipä moraali pysynyt mallillaan. [/quote] Juu mutta sitä kokeiltiin pakolla, ei se ollut aito valinta. Suomi on lähempänä ateistista valtiota kuin ikinä historiassa on päästy, muutaman muun kanssa.

[/quote]

Suomihan on yksi maailman uskonnollisimpia (sivistys)maita, mikäli katsotaan kirkkoonkuuulumisprosentteja.
[/quote]
Aina tätä samaa paskaa. Näätkö suomalaiset oikeasti uskovaisina...

Vierailija
2/61 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:05"]No tietysti vapaapäivät (pyhäpäivät siis) :'D
[/quote]
Ja joku kokkari pentele on suunnitellu niiden viemistä meiltä.
[/quote]
Uskis-persut kuitenkin puolustaneet. Jotain hyötyä persuistakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan uskonnot ovat välittäneet moraalioppia kansan syviin riveihin. "Älä tapa" ja "tee muille kuten toivoisit itsellesi tehtävän" ovat saaneet paljon hyvää aikaan, varsinkin kauempana historiassa.

Vierailija
4/61 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus: Ei mitään hyvää.

Vierailija
5/61 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes suurin osa näistä kirjoituksista ei ole Ateistin vaan uskovaisten.

Uskonnoissa ei ole mitään hyvää! Tyhmät ja etenkin tyhmät naiset ovat siihen hurahtaneet ja antavat itseään huijata ja viedä rahat sekä aivopestä lapsensakin.

Suomalainen lutkukirkko ei ole koskaan ollut naisten, köyhien, työläisten eikä lasten/nuorten puolella.
- Naisia lutkukirkko on kyykyttänyt mennen tulleen ja kyykyttää edelleenkin. Ei kelpaa nainen siihen eikä tähän hommaan eikä etenkään paremmin palkattuihin tehtäviin. Siinähän menisi ukkoköörin tiennestit ja päätökset sekaisin kun akat tulisivat huseeraamaan ja asettamaan kyseen alaiseksi mihin rahoja käytetään. 

- köyhiä lutkukirkko on kyykyttänyt aina ja kyykyttää vieläkin. Rahat kyllä kelpaa. Voi kysyä miksi kirkollisvero on kaikilta sama prosenttiosuus. Valtiokin ottaa suurituloisilta muuta lutkukirkko ei. Köyhät ovat saaneet kirkon armonpaljoja jotka eivät ole edes aina kirkon kustantamia. Nytkin kirkko jakaa EU:n rahoilla ostettuja ruoka-avustuksia omissa nimissään.

-työläisiä luktukirkko taas ei ole arvostanut koskaan. Lypsylehmiksi toki kelpaavat hyvinkin. Kirkkoväki on aina kuulunut ylimystöön ja teetättänyt muilla alempiarvoisilla siivoamiset jne., elänyt heidän varoillaan ilmaiseksi ja kulkenut nokkapystyssä. Sinä ainoana vapaapäivänä sunnuntaina on pitänyt hmisiä juoksuttaa kaukaakin paskaa ja pelottelua kuuntelemaan. Kirkko ei ole koskaan myöskään ajanut työläisen asiaa pikemminkin päin vastoin. Ammattiliitot ovat saaneeet lauantait ja kirkolliset juhlapyhät vapaiksi ja niistä korvaukset.

- kouluissa, tarhoissa, armeissa kirkko kiusaa jatkuvasti haluamalla väkisin tukea uskontoa ja jakaa sillä tavalla lapsia/nuoria ryhmiin tavalla joka on käsittämätön ja jolle lapsi ei itse voi mitään. Ja jos kuulut kirkkoon niin pakkouskonto iskee. Henkinen painostus on oikeasti suurta valita uskonto. Harva kirkkoon kuulumaton uskaltaa olla laittamatta lasta uskonnon opetukseen kun pelätään kiusaamista (nin jo uskovaiset ei kiusaa koskaan) tekosyinä käytetään uskonnon opetuksen "sivistävyyttä".  ET:kin sivistää yhtälailla ellei paremminkin. Kaikki kirkon lapsi- ja nuorisotoiminta tähtää jäseninä pysymiseen ei mihinkään muuhun.

- Uskovaisten naurettava usko uskovan henkilön paremmuuteen. Uskovissa on murhaajia, tappajia, raiskaajia jne. ihan kuten muissakin. 

- rukouksella saatava anteksin anto oikeasti yököttää. Varmaan Hitlerikin sai anteeksi jos älysi sitä ennen kuolemaansa rukoilla. 
-raha kyllä kelpaa kirkolle sehän menee suurelta osin palkkoihin ja rakennusten ylläpitoon. Rahoista ei mene suurtakaan osuutta auttamiseen ja hyväntekeväisyyteen. Kirkko vain on saanut hyväntekijän maineen. Ja osa hommista teetetään vapaaehoisilla, jotka eivät saa mitään palkaa.

Vierailija
6/61 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:10"]No ööö ei mitään? Joku kirjailija taru taruillu omii tarujaan ja kaikki uskoo, haha pellet
[/quote]
Sä häpäiset muut ateistit kuulostamalla teiniltä. Tai ehkä oletkin. t.ateisti

Vierailija
7/61 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 07:25"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:10"]No ööö ei mitään? Joku kirjailija taru taruillu omii tarujaan ja kaikki uskoo, haha pellet [/quote] Sä häpäiset muut ateistit kuulostamalla teiniltä. Tai ehkä oletkin. t.ateisti

[/quote]
Minäkään en näe mitään hyvää uskonnoissa. Enkä häpeä yhtään. Tosin en luokittele itseäni ateistiksi vaan uskonnottomaksi.

Vierailija
8/61 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapäivät, kauniit rakennukset, ja onhan esim. Arvoissa paljon hyvääkin. 10 käskyssä esimerkiksi. Otetaan pois nämä Minä olen sinun jumalasi -kohdat yms, niin jäljelle jää ihan fiksuja ohjeita joita jokainen voi eläissään noudattaa.

Vierailija
9/61 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 07:31"]

Vapaapäivät, kauniit rakennukset, ja onhan esim. Arvoissa paljon hyvääkin. 10 käskyssä esimerkiksi. Otetaan pois nämä Minä olen sinun jumalasi -kohdat yms, niin jäljelle jää ihan fiksuja ohjeita joita jokainen voi eläissään noudattaa.

[/quote]
Paskat ne vapaaapäivät mitään kirkon aikaan saamia ole. Ammattiyhdistysliike ne on saanut aikaan. Ja uskovaisethan rikkovat siinäkin omia sääntöjään vastan kun painavat hyvillä korvauksilla sunnuntaisinkin töitä. Kieltäytyisivät siitä ehdottomasti uskontoon vedoten muta rahan ahneus iskee kummasti.

10 käskyllä uskovaiset pyhkii persettää ja rikkovat niitä vastaan minkä kerkeävät. Vai meinaatko että kaikki vankiloissa istuvat ovat ateisteja tai huorintekijät ovat ateisteja? 

Vierailija
10/61 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 07:37"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 07:31"]

[/quote]
Paskat ne vapaaapäivät mitään kirkon aikaan saamia ole. Ammattiyhdistysliike ne on saanut aikaan. Ja uskovaisethan rikkovat siinäkin omia sääntöjään vastan kun painavat hyvillä korvauksilla sunnuntaisinkin töitä. Kieltäytyisivät siitä ehdottomasti uskontoon vedoten muta rahan ahneus iskee kummasti.

10 käskyllä uskovaiset pyhkii persettää ja rikkovat niitä vastaan minkä kerkeävät. Vai meinaatko että kaikki vankiloissa istuvat ovat ateisteja tai huorintekijät ovat ateisteja? 

[/quote]
Ja "kaunit" kirkkorakennukset on oikeasti aika öklöttäviä kun ajattelee kenen selkänahasta otetuilla rahoilla ne on rakennettu ja millä työvoimalla ne on rakennettu. Itse en pidä kovinkaan montaa kirkkorakennusta kauniina. Suurimman osan saisi jyrätä kumoon tarpeettomana rahareikänä ja rumana.

Vierailija
11/61 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielestäni aika perinteinen suomalainen ateisti; kuulun kirkkoon ja olen riparinkin käynyt, mutta mielessä pyörii kirkosta eroaminen, koska en usko raamattuun tai jumalaan enkä suurimpaan osaan kirkon opetuksia.

Pidän kuitenkin perinteistä, esim. joulun vietto, joulukirkko ja laulaminen yms. Mielestäni kirkot ovat kauniita ja pidän arkkitehtuurista.

Arvostan myös sitä työtä, jota kirkko tekee esim. vähävaraisten eteen. Tämä työhän olisi todellisuudessa huomattavasti kalliimpaa toteuttaa esim. yksityisen tai valtion kautta, joten tietynlainen pyyteettömyys on mielestäni arvostettavaa. Samoin jo aiemmin mainittu seikka, että usko tuo monelle tietynlaista helpotusta elämään vaikeina hetkinä ja esim. alkoholistit saattavat löytää jonkinlaisen pelastuksen uskosta.

En ole uskontoja vastaan, mutta mielestäni kirkko ja valtio tulee erottaa, eikä kummankaan pitäisi juuri puuttua toisen toimintaan. Tämän takia en kannata kirkon pakottamista vihkimään homoliittoja, vaikka siis kannatan tasa-arvoista avioliittolakia, en vain halua, että kirkkokaan pääsisi puuttumaan valtion asioihin.

Vierailija
12/61 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat kirko

Vierailija
13/61 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaan kirkkoja!

Vierailija
14/61 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kulta pieni siellä ylhäällä ne pyhävapaat on alkujaan jumalanpelosta kalenteriin ilmestynyt. Jos uskontoa ei olisi niin sittenhän meillä olis ihan oikea 24/7/365 yhteiskunta. Ammattiyhdistysliike on vain pitänyt kiinni tästä vuosisataisesta perinteestä. Jumalanpelkoistahan rahvas on aina ollut. Jotain mörköä on pitänyt pelätä. Itse en keksi nyt mitään hyvää taikauskossa. Ismeissä on hyviä juttuja joissakin. Itse noudatan "elämä on kärsimystä" ismiä.

Vierailija
15/61 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:13"]Moraali pysyy korkeammalla. Valtiollista ateismia/uskonnottomuutta kokeiltiin itänaapurissa, eipä moraali pysynyt mallillaan.
[/quote]
:DD

Vierailija
16/61 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet vanhat kirkot ovat rakennuksina kauniita, ja hautausmailla on usein mukava tunnelma. Lisäksi muutamassa virressä on kaunis sävel. Siinähän ne hyvät puolet olivatkin.

Vierailija
17/61 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 08:19"]

Kyllä kulta pieni siellä ylhäällä ne pyhävapaat on alkujaan jumalanpelosta kalenteriin ilmestynyt. Jos uskontoa ei olisi niin sittenhän meillä olis ihan oikea 24/7/365 yhteiskunta. Ammattiyhdistysliike on vain pitänyt kiinni tästä vuosisataisesta perinteestä. Jumalanpelkoistahan rahvas on aina ollut. Jotain mörköä on pitänyt pelätä. Itse en keksi nyt mitään hyvää taikauskossa. Ismeissä on hyviä juttuja joissakin. Itse noudatan "elämä on kärsimystä" ismiä.

[/quote]
Höpöhöpö. Meillä olisi ihan samanlailla vapaita, koska kristinusko on liimannut monet omat juhlapyhänsä vanhojen pakanajuhlien päälle ja väittänyt niitä sitten omikseen.  

Vierailija
18/61 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joulukirkoissa käyn ja kirkkohäätkin on tunnelmalliset

Vierailija
19/61 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti vapaapäivät (pyhäpäivät siis) :'D

Vierailija
20/61 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvää että jotkut alkkikset ja nyrkit raitistuvat uskon avulla :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan