onko teille pienenä sanottu että teitä rakastetaan?
Ja kuinka usein? Itse en muista että ois sanottu. Muutenkin oli jotenkin kolkkoa muitten tunteiden paitsi vihan ja ilon ilmaisu.
Kommentit (34)
En muista että olisi. Silti ei epäilystäkään, etteivätkö vanhemmat rakastaisi. Itselleni ainakin on luontevampaa osoittaa rakkautta tekojen kuin puheen kautta.
Isäni sanoi minulle omissa häissäni, kun halasimme tanssin päätteeksi. Olin silloin 26.
Kyllä sanottiin usein, siitäkin huolimatta että isä oli alkoholisti ja äiti mielenterveysongelmainen niin on sanottu ja olen aina tiennyt että minua rakastetaan vanhempien puutteista huolimatta.
17: En peukuttanut itse kumpaankaan suuntaan, mutta ehkä kommentti nähtiin vähän negatiivisena. Siitä tuli mieleen sellainen kuoleman odotus, eli että puhutaan rakkaudesta vaan menettämisen pelossa.
Aina. Joka ilta me lapset kuorossa "olet rakas äiti" ja äiti vastasi aina "olette". Se on vieläkin itse asiassa tapani lopettaa puhelu äidin kanssa, vaikka olen jo aikuinen.
Taaperolleni kerron päivittäin rakastavani, mutta osoitan sen toki myös tekoina (kuten meillekin siis aina tehtiin). Toivon, ettei hän koskaan tule tuntemaan olevansa epärakastettu!
Ei koskaan sanottu. Nyt on itse vaikea sanoa sitä sekä miehelle, että lapsille, mutta pakotan itseni sanomaan sen. Ja oikeasti rakastan myös heitä niin kovasti! Mies ja lapset sanovat myös minulle.
Minulle ei vanhemmat sanoneet.. Isä oli kylmä ja etäinen ja äiti väsynyt ja masentunut. Nyt itse äitinä sanon pojalleni joka ilta nukkumaan mentäessä, että rakastan. Olen myös kuullut pariin kertaan mieheni sen sanovan lapsellemme.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:56"]Ja kuinka usein? Itse en muista että ois sanottu. Muutenkin oli jotenkin kolkkoa muitten tunteiden paitsi vihan ja ilon ilmaisu.
[/quote]
Ei, eikä mua kyllä rakastettukkaan.
On sanottu ja tuntui että sitä hoettiin välillä kyllästymiseen asti. Vanhempani meinasivat jäädä lapsettomiksi ja olenkin ainoa lapsi joten kyllä on myös käytännössä huomannut että minua rakastetaan. Edelleen tulee äidiltä melkein päivittäin "olet rakas" tms viestejä.
Ei, ainakaan muistini mukaan. Itse kyllä sanon sen lapsilleni vähintään kerran päivässä, aivan sama onko amerikkalainen vai siansaksalainen tapa. Meillä se ei kulu liiallisesta käytöstä.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:56"]Ja kuinka usein? Itse en muista että ois sanottu. Muutenkin oli jotenkin kolkkoa muitten tunteiden paitsi vihan ja ilon ilmaisu.
[/quote]
Ei ole sanottu koskaan suoraan että minua rakastettaisiin vaan että "kyllä teitä lapsia rakastetaan".