Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Diili 2022 OFFICAL

Vierailija
21.02.2022 |

Uusi kausi alkamassa

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Diili - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1587)

Vierailija
1221/1587 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen Diili voittoon suhteilla? Go Clarissa!

Jos on näin läheiset suhteet, niin Clarissa olisi sen vuoksi pitänyt jättää jo kisasta pois.

Vierailija
1222/1587 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole tullut jo tälläkin palstalla ilmi, että ilmeisesti Jaajo on somessa vahvimmin yhteydessä kilpailijoista Doran kanssa. Somesta ei voi tietenkään yksioikoisesti vetää johtopäätöksiä oikeaan elämään, mutta tässä tapauksessa tämän Diili-kauden voittaja taitaa olla selvillä. Harmi näin katsojan kannalta, että voittaja paljastuu jo varhain kauden aikana. Jos järjestettäisiin kisa siitä, kuka pystyy olemaan paljastamatta tosi-tv-voittajaa kauden loppuun saakkaa, niin siinä kisassa Jaajo ei välttämättä kovin pitkälle pötkisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1223/1587 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole tullut jo tälläkin palstalla ilmi, että ilmeisesti Jaajo on somessa vahvimmin yhteydessä kilpailijoista Doran kanssa. Somesta ei voi tietenkään yksioikoisesti vetää johtopäätöksiä oikeaan elämään, mutta tässä tapauksessa tämän Diili-kauden voittaja taitaa olla selvillä. Harmi näin katsojan kannalta, että voittaja paljastuu jo varhain kauden aikana. Jos järjestettäisiin kisa siitä, kuka pystyy olemaan paljastamatta tosi-tv-voittajaa kauden loppuun saakkaa, niin siinä kisassa Jaajo ei välttämättä kovin pitkälle pötkisi

Tämän vuoksi uusimman jakson loppu vähän yllättikin.

Vierailija
1224/1587 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsee Jaajon neuvonantajien loppukiekaisut joka lauseen lopussa. Välillä joka sanankin. Kun Suomea puhutaan, paino on aina sana ensimmäisellä tavilla.

Vierailija
1225/1587 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SPOILER ALERT!!

.

.

.

.

Giganttitehtävässä olikin miehet vastaan naiset. Tosi yllätys (not) että putoaja oli miesten joukkueesta. Tehtävät vesitetty ovelasti, että tämänkin loppuratkaisuun vaikutti paitsi myyntitulos, myös myyjien arviot kilpailijoista. Sirly alkanut ärsyttämään, haaveilee jo tosissaan voitosta ja sanoi, että jospa kukaan miehistä ei tulis takaisin johtoryhmästä. Että suoraan finaaliin me kolme naista.🤣

Tossa vaiheessa se joka ei halua voittaa eikä kykene sitä suoraan ilmaisemaan, on jo tippunut. Haastattelupätkä Sirlystä nyt vaan sopi tuon jakson draaman kaareen -ja näköjään osu ja uppos :)

Voisin hyvin kuvitella, että olis itsekin siinä naisenergiafiiliksissä heittänyt jotain vastaavaa kommenttia: mitä jos kukaan miehistä ei tulis takas Ylipäätään koko tilanteen tarkoitus tuotannon näkökulmasta on ollut laittaa kilpailijat

nimenomaan spekuloimaan johtoryhmään joutuneiden kohtaloa.

Katsooko porukka oikeesti näin tunteella näitä formaatteja, ilman mitään analyyttistä viitekehystä?!

Kyllä tällaisia ohjelmia katsotaan juuri miten ne tarjoillaan. Kuka jaksaa viihdeohjelmassa miettiä kulissientakaisia tarkoitusperiä eikä tarvitsekaan. Yksi juttu, mikä on pistänyt silmään: Hedmanin tytär ei ole saanut minkäänlaista kritiikkiä tai palautetta missään jaksossa. Kaikkia muita on höykytetty mutta Clarissa uiskentelee seassa kuin kultakala. Voiko ilmeisempää voittajaa olla, häpeisit Jaajo!

Sehän on Jaajo tämän Hedmanin tyttären isän hyvä kaveri. Kukahan voittaa kilpailun????

Clarissa on myös tehnyt aikoinaan podcastia VirtualTravellerille. Ei voi olla tuntematta Jaajoa jo ennestään.

Vierailija
1226/1587 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm onko tämä ihan ok? Carita Von Rutjenhjelm joka on Diilin tuottaja on ystävä Eetu Pöystin kanssa(Caritan Insta tänään), joka puolestaan on menossa naimisiin Clarissa Hedmanin kanssa. Carita on Clarissan polttareissakin Instan mukaan.

Kävin katsomassa tuon Caritan instaa ja ihmettelen, millä tuollaiset ihmiset oikein elävät. Sama toki koskee Doraa ja Clarissaa. Tuskin nelonen sellaisia palkkoja maksaa, että niillä ostetaan noin vain lukaali jostakin Punavuoresta ja matkustellaan Italiassa. Velaksiko elävät vai onko kaikki pelkkää teatteria? Ei tällaisella keskituloisella normaalityössä olevalla ole varaa vastaavaan.

Punavuori ei ole lähellekään kallein kaupunginosa Helsingissä, hyvin normiporukan aluetta. Italiassa taitaa matkustella aika moni suomalainen, joten mitä ihmettelyä tässä on. Kenenkään Clasissan instaa en ole katsonut.

Vierailija
1227/1587 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kummallinen finaalikaksikko. Vaikka Jaajo sanoi, että nyt persoona edellä mennään, niin noista moni muu oli persoonana mun mielestä miellyttävämpi kuin Mikko. Hän on jotenkin luotaantyöntävä ja ylimielinen. Mikon onnistumiset ovat perustuneet pariin tuttuun kontaktiin ja suoriutui ala-arvoisesti projektipäällikkönä. On ollut hieman miellyttävämpi, kun sai kritiikkiä käytöksestään, muttei ole senkään jälkeen oikein loistanut missään. Hänen liikeideastaan en minä eikä ilmeisesti kukaan muukaan oikein saanut kiinni, mutta Jaajon mielestä tämä on sitten viittä vaille valmis kokonaisuus? Onko tämä joku sovittu juttu?

Clarissan idea on paremmin ymmärrettävä ja oikeastaan ihan kelvollinen. En kuitenkaan oikein muista tai osaa sanoa selkeää onnistumista Clarissalta tältä kaudelta. Muilla pudonneilla niitä on kuitenkin ollut kuten Sirlyllä ja Doralla. Henkan idea oli oikeasti ihan hyvä, vaikka persoonana voikin olla vähän rasittava hetkittäin. Harmi, kun Sirlyn ja Doran ideat eivät olleet kovin kummoisia. Olisin mielummin nähnyt jonkun heistä finaalissa. Heillä sentään on näyttöjä kaudelta onnistumisista. Clarissakin vissiin jotain Jaajon tuttuja?

No, kai tässä taas halutaan "nuori kaunis nainen" vs. "ei niin edustava setämies" asetelma ja tämä nainen sitten menee voittoon kuten viime kaudella. Viihdeohjelmahan tämä on, mutta olisi se kiva, että oikeasti onnistuneet olisivat päässeet finaaliin ja katsojana voisi enemmän inspiroitua kisaajien osaamisesta. Tuotannolle taas sellaista toivetta, että vähän enemmän aikaa tehtävien tekoon ja ehkä voisi kokeilla jotain tehtävää toisella paikkakunnalla, niin ei voisi samalla tavalla hyödyntää kontakteja.

Vierailija
1228/1587 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hedmanista leivotaan tämän kauden voittaja

Tämä kommentti on sivulta 4.....voipi olla että pitää paikkansa...

Vierailija
1229/1587 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm onko tämä ihan ok? Carita Von Rutjenhjelm joka on Diilin tuottaja on ystävä Eetu Pöystin kanssa(Caritan Insta tänään), joka puolestaan on menossa naimisiin Clarissa Hedmanin kanssa. Carita on Clarissan polttareissakin Instan mukaan.

Kävin katsomassa tuon Caritan instaa ja ihmettelen, millä tuollaiset ihmiset oikein elävät. Sama toki koskee Doraa ja Clarissaa. Tuskin nelonen sellaisia palkkoja maksaa, että niillä ostetaan noin vain lukaali jostakin Punavuoresta ja matkustellaan Italiassa. Velaksiko elävät vai onko kaikki pelkkää teatteria? Ei tällaisella keskituloisella normaalityössä olevalla ole varaa vastaavaan.

Sukunimestä päätellen voisi olla vanhaa rahaa suvussa.

Vierailija
1230/1587 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mehumyynnillä vaurastunut ehkä tajusi, että leivonnaisten ja kukkien myynti on pelkkää nappikauppaa silloin, kun aikaa on muutama hassu tunti. Ei Fagerströmkään mehumyynnillä olisi vaurastunut, jos hän olisi käynyt paikallisesta Alepasta ostamassa kolmea eri tuoremehua ja yrittänyt niitä myydä kadunkulmassa seuraavat 5 tuntia.

Hän vaurastui mehumyynnillä siksi, että alkoi itse puristamaan mehuja tuoreista raaka-aineista suoraan ostajalle ja ajan myötä alkoi jopa saamaan asiakkaita niin paljon, että homma alkoi tuottamaan. Ei sellaiset bisnesideat, jotka menestyvät pitkällä aikavälillä, välttämättä muutaman tunnin aikajanalla tuottaisi juuri mitään.

Tuosta kommentista saa jotenkin kuvan että olisi aloittanut pienellä kojulla kadunkulmassa ja omalla idealla. Tuohan on täysin kopioitu liikeidea. Olin 17v sitten vuoden ulkomailla ja noita smoothiebaareja oli siellä isoissa kaupungeissa 50m välein. Sieltä olisin itsekin voinut tulla valmiin konseptin kanssa kotiin ja lähteä tekemään jos olisi rikas isi ollut rahoittamassa.

Vierailija
1231/1587 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan äimänkäkenä kun Mikko pääsi finaaliin. Toivottavasti finaalissa sen idea aukeaa koska en ymmärtänyt yhtään mitä se telttahomma oli.

Sen sijaan harmitti Sirlyn saama runtu. Kun kuulin olin että joo tuonne otan yhteyttä. Olen yrittänyt etsiä uutta autoa, muutama kriteeri on mutta silti vaihtoehdot on sadoissa. Jos joku etsis mulle viisi hyvää diiliä niin niistä voisin valita.

Huomaa kyllä nyt jälkeenpäin että tullut katsottua pelkkää mainostusta ja pelkkää ruutuaikaa ja someseuraajia hakevaa porukkaa.

Vierailija
1232/1587 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopussa Clarissa ja Miikko alkoivat kokoamaan tukijoukkoja viimeisiin tehtäviinsä. Yllättävää ei ollut, että molemmat olisivat halunneet Doran. Yllättävämpää oli, että kumpikin halusi Vilin jengiinsä. 

Vierailija
1233/1587 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikko pääsi säälistä finaaliin. Jaajon kamuja.

Vierailija
1234/1587 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oikein jaksanut keskittyä ohjelmaan sen jälkeen, kun se Mikko pamautti suoraan ystävälleen tinkaamaan taulusta ja sen jälkeen toiselle ystävälleen myi sen, vaikka tehtävänannossa nimenomaan sanottiin, että nyt ei saa hyödyntää valmiita kontakteja. Olen yrittänyt katsella, mutta ei vaan kiinnosta.

Viime vuonnakin into katsoa lopahti ennen finaalia, luin siitä sitten lehdestä.

Vierailija
1235/1587 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa sitten luin palstalta, että Jaajon kaverin tytär voittaisi ohjelman suhteilla, joko se jaksoo näkyy ruutu + ?

Vierailija
1236/1587 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä ideoita näillä.

Vierailija
1237/1587 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole oikein jaksanut keskittyä ohjelmaan sen jälkeen, kun se Mikko pamautti suoraan ystävälleen tinkaamaan taulusta ja sen jälkeen toiselle ystävälleen myi sen, vaikka tehtävänannossa nimenomaan sanottiin, että nyt ei saa hyödyntää valmiita kontakteja. Olen yrittänyt katsella, mutta ei vaan kiinnosta.

Viime vuonnakin into katsoa lopahti ennen finaalia, luin siitä sitten lehdestä.

Joo, tuo vaikutti kyllä aika sovitulta jutulta ja vesitti koko idean. Ei tuo sinänsä kai kiellettyä ollut, mutta olihan se vähän tylsää, kun korostettiin, että nyt ei sitten kontakteilla ole väliä ja testataan sitä todellista myyntitaitoa. Ja käytännössä sitten kuitenkin hyödynsivät, mutta vain ilman puhelimia. Nämä olisi pitänyt laittaa myymään jonnekin Utsjoelle tai Kuhmoon, niin olisi oikeasti mitattu, kuka osaa myydä.

En tiedä muuten, ootteko seurannut Diili-podcastia, mutta se on viihdyttävämpi kuin tämä kausi ohjelmana kuvattuna. Löytyy Suplasta.

Vierailija
1238/1587 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ihan äimänkäkenä kun Mikko pääsi finaaliin. Toivottavasti finaalissa sen idea aukeaa koska en ymmärtänyt yhtään mitä se telttahomma oli.

Sen sijaan harmitti Sirlyn saama runtu. Kun kuulin olin että joo tuonne otan yhteyttä. Olen yrittänyt etsiä uutta autoa, muutama kriteeri on mutta silti vaihtoehdot on sadoissa. Jos joku etsis mulle viisi hyvää diiliä niin niistä voisin valita.

Huomaa kyllä nyt jälkeenpäin että tullut katsottua pelkkää mainostusta ja pelkkää ruutuaikaa ja someseuraajia hakevaa porukkaa.

Ai tuoko se Sirlyn idea oli? Eihän tuo pöllömpi ole, kun jotain autoa voi varmaan jäädä itse etsimään ja googletteleen loppuiäksi, ainakin vähänkään minun luonteinen ihminen, joka juutun ja jumahdan. Hän ei osannut tiivistää sitä tai selventää, tehdä tajuttavaksi. 

Vierailija
1239/1587 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisiä ideoita näillä.

Mitäs ideoita näillä oli? 

Vierailija
1240/1587 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirryn idea oli ihan hölmö. Naiset ei osaa ostaa autoa jne... juuri niin kuin hänellekin sanottiin, niin mm nettiautohan toimii juuri niin, että sieltä näkee juuri ne autot, jotka vastaa niihin omiin toiveisiin. Rastia ruutuun vain. Jopa minä (vaikka nainen olenkin) osasin valita sitä kautta sopivimman ja mieluisimman auton itselleni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi