Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häät perjantaina?

Vierailija
07.07.2015 |

Eli onko ihan tyhmä idea? Haluamamme tärkeä päivämäärä olisi perjantaina, mutta yleensähän häät ovat lauantaisin. Kuinka itse suhtautuisit häihin, jotka pidettäisiin perjantaina? Onko vieraille vaikeampi järjestää vapaa perjantai kuin lauantai? Miten vaikuttaisi vieraiden halukkuuteen tai juhlatuuleen tuo perjantai?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi enää useammin voinut aloitusviestiin kirjoittaa sanaa "perjantai" :D

Vierailija
2/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran ollut häissä jotka vietettiin tavallisena heinäkuisena perjantaina. Kukaan kutsutuista ei perunut tuloansa, viitisenkymmentä vierasta oli niissä häissä.

Ne ainakin onnistuivat kaikin puoli oikein hyvin eikä kukaan mutristellut arkipäivästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai hölläillään...

Vierailija
4/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään vaan että moni ei pääsisi tai viitsisi olla kovin myöhään kun lauantaina olisi työpäivä. Tai pitäiskö juhlat aloittaa vasta myöhemmin, vihkiminen kolmen-neljän aikaan, jotta työssäkäyvät ehtisivät?

Vierailija
5/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa on sitten lauantaille juhlapäiväksi jos se on  monilla työpäivä? Sama vaiva sinne saapumiselle on.

itse olen ollut myös sunnuntaihäissä, eli monella oli seuraava maanantaipäivä töitä mutta vieraita oli yli sata eli suurin osa jos eivät kaikki olivat paikalla.

Vierailija
6/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:09"]Mitä eroa on sitten lauantaille juhlapäiväksi jos se on  monilla työpäivä? Sama vaiva sinne saapumiselle on.

itse olen ollut myös sunnuntaihäissä, eli monella oli seuraava maanantaipäivä töitä mutta vieraita oli yli sata eli suurin osa jos eivät kaikki olivat paikalla.
[/quote]

Useilla sunnuntai taitaa olla sitten ainakin vapaa jolloin ainakin viitsitään olla myöhempään. Itsellä esimerkiksi on vain yksi arkivapaa, eikä siis ikinä pe+la putkeen.

Vierailija
7/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia häitä tässä nyt kaavaillaan? Jotain päälle sadan hengen juhlia, joihin kutsutaan (virastoaikaan töissäkäyvää) väkeä satojen kilometrien päästä?

Vai sittenkin parin kymmenen ihmisen juhlia, joissa osallistujina voi olla esimerkiksi työttömiä, opiskelevia, vanhempainvapaalla, eläkkeellä olevia jne? Ja vieraat tulevat lähiseudulta?

Itse osallistuisin oikein mielelläni noihin häihin samoilla kriteereillä kuin lauantaihäihinkin, (niiden pitäisi siis tapahtua kohtuullisen lähellä sitä missä asumme ja paikalle ja kotiin pitäisi päästä helposti julkisilla jollei ole järjestetty jotain kuljetusta hääparin toimesta).

Vierailija
8/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä siis ihan omasta mielestäni ns. "tavalliset" häät. Alle sata henkeä reippaasti. Ei oikeastaan ketään kauempaa vaan kaikki vieraat, yhtä perhettä lukuunottamatta lähikunnista, joten kaikki yöpyisivät tod.näk kotona elleivät esimerkiksi lähimmässä isossa kaupungissa halua hotelliin mennä. Vieraina sukulaisia ja muutamia kavereita. Eli eläkeläisiä, pääasiassa työssäkäyviä, pari lapsiperhettä ja muutamia opiskelijoita.

Vierailija
9/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en tosiaan kaikkien vieraideni työajoista tiedä, mutta varmasti on myös näitä virastoaikaa tekeviä joukossa siinä missä vuorotyöläisiä.

Vierailija
10/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tapauksessa järjestäisin perjantaina mutta mahdollisimman myöhäisellä vihkiajalla, esim. klo 15 jotta töistä tulevat voisivat ehkä onnistua saamaan vaikka työajan lyhennyksen sille päivälle jolleivat saisi tai haluaisi ottaa ihan vapaapäivää.

Vierailija
11/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsut vaan ajoissa menemään että ne jolla töitä saa sen pyydettyä vapaaksi (eli ihan minimi 2kk ennen)

Vierailija
12/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:53"]kutsut vaan ajoissa menemään että ne jolla töitä saa sen pyydettyä vapaaksi (eli ihan minimi 2kk ennen)
[/quote]

Juu. Save the date-kortit lähtee ja paljon aiemmin.

Vierailija
13/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää mielipiteitä?

Vierailija
14/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli häät perjantaina (samoin tärkeän päivämäärän vuoksi). Ei ollut ongelma, kaikki kutsutut tulivat paikalle ja vaikuttivat viihtyvänkin. Vieraita oli yli 100. Juhlat alkoivat muistaakseni vasta klo 17 tai jopa 18, meillä oli maistraatin henkikirjoittaja paikan päällä vihkimässä, ja seremonia oli siviilivihkimisen tapaan lyhyt, joten aikaa itse hääjuhlaan jäi enemmän. Eikä tarvinnut toki varata aikaa kirkosta juhlapaikkaan siirtymiseen.

Vierailija
15/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota mekin ollaan mietitty. Ensin päivällä käytäisiin valokuvissa ettei menisi vierailla siihen odotusaikaa, sitten vihkiminen juhlapaikalla vähän myöhemmin (noin 15 tai 16) ja siitä suoraan sitten juhlat.

Vierailija
16/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaksaisi perjantaina, duunipäivän jälkeen, lähteä mihinkään häähippaloihin. Vapaapäivää en saisi, joten jättäisin väliin. Sorry!

Onnea ja pitäkää hauskaa.

Vierailija
17/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäisin, jos olisi 150 km säteellä. Lauantaina menee oikeastaan koko päivä siihen kellon katseluun, parempi olisi vaan suoraan töistä heittää juhlakuteet niskaan ja lähteä. 

Vierailija
18/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 21:14"]Itse en jaksaisi perjantaina, duunipäivän jälkeen, lähteä mihinkään häähippaloihin. Vapaapäivää en saisi, joten jättäisin väliin. Sorry!

Onnea ja pitäkää hauskaa.
[/quote]

Saanko kysyä miksi et jaksaisi? Et jos kyseessä olisi sisko, sukulainen, paras ystävä tai kaveri? Vai et missään tapauksessa?

Vierailija
19/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran ollut perjantaihäissä, eikä tietääkseni kukaan joutunut jättämään tulematta päivän vuoksi. Itse sain järjestettyä niin että pääsin töistä aikaisemmin, ja oikein kivat juhlat olikin :)

Vierailija
20/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kesähäät perjantaina, kaikki pääsivät. Kutsut vaan hyvissä ajoin postiin.