Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Vieras" lapsi mukana lomalla ja ruokaraha?

Vierailija
07.07.2015 |

Missä menee raja milloin on ruokarahaa ok tarjota isäntäperheelle? Tai lähettäisttekö te lapsen matkaan pariksi viikokosi ilman mitään tarjousta ruokarahasta tai edes omaa rahaa lapselle mukaan?

Kommentit (125)

Vierailija
1/125 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkut ja mummot ja papat kulkee ilmaiseksi mukana, tarkoitan nyt ulkomaanmatkoja. Matkoilla vieraat kaverilapset voisivat itse  matkat ja syömiset maksaa, muuten tulee helposti jälkipyykkiä. Ei kaikilla kuitenkaan ole varaa sitten vastavuoroisuuteen. Kyllä tuli tosi kalliiksi yhden 10-vuotiaan matka allinclu- majoituksella. Mökillä ne ongelmat on joskus vähän erilaisia vieraitten kanssa. Oli miehen työtoveri perheineen meillä maalla, minulle tuntemattomia. Vaimo olikin oikein erikoisterveysintoilija. Mikään ruoka ei kelvannut eikä lapsetkaan saaneet syödä mitään. En ikupäivänä ota niin ventovieraita mökille. Mihillä oli hauskaa kun ryyppäsivät saunassa. Se aviopari erosikin samana vuonna. Kauhea akka olikin. 

Vierailija
2/125 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin ja toimisin vastauksen mukaan. On mielestäni kohteliasta kysyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/125 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapselle täytyy rahaa laittaa että voi maksaa omat ruokansa. Voiko joku oikeasti olla niin tyhmä että laittaa lapsen toisen elätettäväksi ellei perhe erikseen kutsu lasta mukaan ja lupaa kustantaa koko reissun..

Vierailija
4/125 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sukua, ei kysytä, jos vieras kysytään ilmanmuuta.

Vierailija
5/125 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin. jos meidän matkassa tulee joku vieras, niin täysihoito kuuluu asiaan, annan jopa taskurahaa, jos tahtoo ostaa karkkia tms.

Vierailija
6/125 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähettäisi ilman ruokarahaa. Viikonlopuksi tai lyhyelle reissulle voisin lähettää, mutta asia tulisi keskustella selväksi. Varsinkin jos on tarkoitus syödä useamman kerran ravintolassa on syytä tarjota rahaa. Mikäli taas voitte tehdä vastapalveluksen esim. kyseisen perheen lapsille on tilanne toinen.

Voinko laihtua, jos

14/41

Työttömästä sairaslomalaiseksi?

25/133

Voinko laihtua, jos

14/41

Vierailija
7/125 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sinun ja isäntäperheesi suhteesta.

Mutta kysy. Jos ei selkeää vastausta tule, niin anna pari kolme kymppiä päivältä ruokarahaa ja lisäksi lapselle omaa rahaa. Jos käyvät huvipuistoissa, niin rannekerahat tai ainakin perhelippuosuus isäntäväelle.

Näin minä olen toiminut.

Vierailija
8/125 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan kun äiti antoi aina sukulaisille 500mk kun pentuna menin viikonlopuks yö kylään.Nyt kun ajattelen niin varmaan pyysivät se takia että saivat ruokittua tolla rahalla koko porukan minä olisin ainakin mielummin ollut kotona.

Vierailija
9/125 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lähettiin meijän tytön ja hänen kaverin kanssa ruotsiin, oli sillä rahaa mutta kyllä mä ihan mielellään hänenkin ruoan maksoin.
Itse annan aina vähintään 100 euroa tyttären mukaan.

Vierailija
10/125 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis homma on niin päin että meidän mukana on lapsen kaveri tuon pari viikkoa, mutta lapsen vanhemmat eivät kysyneet mitään edes nimellisestä ruuokarahasta, ja jos en edes sen perään olisi niin mutta ei edes euroa mukaan lapselle käyttörahaksi. Jäin vaan vähän ihmettelemään, itse en todellakaan kehtaisi.

ap

Vierailija
11/125 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä myös riippuu perheiden varallisuuserosta; meillä on naapurissa eräs perhe, jonka lapsi on oman lapsemme paras kaveri. Tuo kaveri kulkee mukanamme lähes koko kesän ja perhe on tarjonnut rahaa, mutta emme ota. Syy tähän on se, että toinen vanhemmista on työkyvyttömyyseläkkeellä ja toinen on pienipalkkaisessa osapäivätyössä (heidän vuositulonsa vastaavat suunnilleen meidän kahden kuukauden tuloja). Niin kauan kuin lapset haluavat olla toisensa seurassa, niin lapsi saa olla meidän mukana (vitsailemme aikuisten kesken joskus, ettei noita lapsia saa toisistaan irti kuin köyttämällä ne kiinni eri paikkoihin). Ainoa vastapalvelus, jonka tästä saamme ja jonka suostumme ottamaan vastaan on, se että oma lapsemme on heillä yökylässä aina silloin tällöin.

Vierailija
12/125 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta! Ihmiset on käsittämättömän röyhkeitä! En ottaisi mukaan tuota pentua, jos ei hänellä ole mitään omaa rahaa mukana. Mutta näitä hyväksikäyttäjiä kyllä löytyy omastakin tuttavapiiristä.

Vierailija
13/125 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 17:59"]

Niin siis homma on niin päin että meidän mukana on lapsen kaveri tuon pari viikkoa, mutta lapsen vanhemmat eivät kysyneet mitään edes nimellisestä ruuokarahasta, ja jos en edes sen perään olisi niin mutta ei edes euroa mukaan lapselle käyttörahaksi. Jäin vaan vähän ihmettelemään, itse en todellakaan kehtaisi.

ap

[/quote]

En mäkään kehtaisi. En ymmärrä miten jotkut kehtaa laittaa lapsensa toisten mukaan ilman omaa rahaa. Eri asia jos kyseessä on varsinaisesti kutsu, siis ihan vanhempien puolelta tai ollaan sukulaisia tai muuta mutta silloinkin samaan aikaan sen kutsumisen kanssa sanoisin itse jotain sen suuntaista että kiiinnostaisko kaverin tulla mutta voisiko ottaa omaa rahaa mukaa tai jos on kyseessä pitkä aika kuten pari viikkoa sanoisin ehkä jotain myös ruokien kustantamisesta jos en niitä halua kustantaa.

Riippuu vähän myös omasta tilanteesta onko tiukka tilanne niin että ei oikeasti olisi varaa alkaa ruokkimaan ylimääräistä paria viikkoa. Jos ei tee tiukkaa niin sitten en pyytäisi rahaa ruokaan. Mutta onhan se selvää että lapsella pitäisi silti olla taskurahaa mukana. Tuntuisi hieman oudolta että sinä sitten pistäisit pari kymppiä aina vieraan lapsen kouraan kun sinun lapsesi ja hän menee vaikka ostamaan jätskiä ja karkkia.

Jos lyhyt reissu on eikä sisällä mitään kalliita huvipuistoja tyyliin mökille viikonlopuksi niin en silloin kyllä kehtaisi itse taas pyytää mitään ruokarahaa mutta silloinkin ehkä olettaisin että vieraalla lapsella olisi edes jonkin verran taskurahaa varalta vaikka ei sen käyttöön tarvetta varmaan olisikaan. Jos menemme vaikka kauppaan matkan varrella niin en nyt tietenkään käske hänen jätskiä ostamaan omalla rahalla. Mutta pitkästä oleskelusta voi tulla siis pitkä penni joten silloin on eri asia.

Vierailija
14/125 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivatko jotkut todella olla noin röyhkeitä??

Vierailija
15/125 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 18:13"]

Voivatko jotkut todella olla noin röyhkeitä??

[/quote]

Näköjään, tai ajattelemattomia vai mitä en tiedä :O

ap

Vierailija
16/125 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä jaksan taivastella ap:n kaltaisia ihmisiä, jotka eivät selvitä tällaista(kaan) asiaa ennen kuin on löysät housuissa. Etukäteen nämä kuuluu keskustella. Mä olisin ottanut puheeksi jo kutsuvaiheessa.

Vierailija
17/125 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Lähetin teinin 400km päähän kylään kahdeksi viikoksi ilman ruokarahaa. Meni siis kaverilleen. Olen tavannut kaverin äidin kahdesti. Kaveri on ollut meilläkin yökylässä. Ja toisaalta meidän teini ompelee siellä kaverilleen vaatteita.

Vierailija
18/125 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma lapsi olisi lähdössä matkalle toisen perheen kanssa, niin käyttörahaa antaisin lapselle ilman muuta mukaan. Ruokarahasta kysyisin isäntäperheeltä ja ilman muuta sitäkin tarjoaisin.
*
*
Meillä on kerran ollut risteilyllä mukana lapsen kaveri ja silloin maksettiin kyllä hänen ruokailut, kun itse pyydettiin mukaan.

Vierailija
19/125 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 18:21"]Ja mä jaksan taivastella ap:n kaltaisia ihmisiä, jotka eivät selvitä tällaista(kaan) asiaa ennen kuin on löysät housuissa. Etukäteen nämä kuuluu keskustella. Mä olisin ottanut puheeksi jo kutsuvaiheessa.
[/quote]

No, luulisi tätä keskustelutaitoa löytyvän nimenomaa siltä joka mukaan lähtee! Minusta se on itsestäänselvyys ainakin, että noin pitkälle lomareissulle pitää antaa lapselle käyttörahaa, kuin myös jotain viemistä/ruokarahaa...

Vierailija
20/125 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisesta lapsesta on kyse?

Meillä niin riippuu ja roikkuu, erilaisia tapoja, erilaisia reissuja... Mutta ikä kiinnostaisi ja matkakohde, kaksi viikkoa siis?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän