Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin lapset

Vierailija
07.07.2015 |

Naapurin lapset ovat aivan jatkuvasti pihassamme polkupyöriensä ja muitten välineittensä kanssa! Eikö vanhemmat osaa sanoa että muitten pihoihin ei mennä! Alkaa jo pikkaisen ärsyttää tämä touhu...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö itse osaa? Koko kylä kasvattaa.

Vierailija
2/13 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne vanhemmat varmaan sitten osaa. Mutta et taida sinäkään osata, jos kerran jatkuvasti siellä pyörivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lähijärven mökkiläisten lapset jatkuvasti pihassa, vaikka joka kerta käsken heidät pois. Ei kuulemma tarvitse lähteä, koska heidän äidit on antaneet luvan tulla, kunhan ei mennä koneiden alle. Kiva tietää, että meidän lasten liukumäen, hiekkalaatikon ja leikkimökin käyttö on muiden äitien määräysvallassa. Mies on pari kertaa todella vihaisena lennättänyt lapset pois mäeltä, koska täällä on rehuntekoaikaan todella vaarallista seikkailla konehallien ja varastojen välissä. Omat lapset tietää, missä saa olla ja niiden perään osaan katsoa.

Vierailija
4/13 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille lappaa ensin naapurin lapset ja perässä aikuiset -ja ihan sisälle asti ja saattavat viipyä tuntikausia. Joskus harvoin ihan kiva, mutta välillä kyrsii sotku ja meteli ja oman rauhan puute...

Vierailija
5/13 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuta auki vaan. Ollessani pieni meidän pihalla ramppasi naapurin lapset useaankin kertaan ilman lupaa. Mutta eipä enää sen jälkern kun isäni tapasi ne muutaman kerran, sen verran ilkeä kun on suustaan. Saman kuuli myös lasten äiti. Mutta ainakin tepsi :)

Eli sanoa voi, koska pihalle ei tulla ilman lupaa. Jos ei kunnolla komenneta, niin ei ne lapset mitään usko.

Vierailija
6/13 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 17:41"]

Meillä on lähijärven mökkiläisten lapset jatkuvasti pihassa, vaikka joka kerta käsken heidät pois. Ei kuulemma tarvitse lähteä, koska heidän äidit on antaneet luvan tulla, kunhan ei mennä koneiden alle. Kiva tietää, että meidän lasten liukumäen, hiekkalaatikon ja leikkimökin käyttö on muiden äitien määräysvallassa. Mies on pari kertaa todella vihaisena lennättänyt lapset pois mäeltä, koska täällä on rehuntekoaikaan todella vaarallista seikkailla konehallien ja varastojen välissä. Omat lapset tietää, missä saa olla ja niiden perään osaan katsoa.

[/quote]

Mikset pyydä puhelinnumeroa ja soita kyseiselle äidille (tai äideille). Voi hyvin olla, että samat lapset ovat heille sanoneet, että olette kutsuneet/antaneet luvan olla pihalla. Ainakin kannattaa suomentaa, että piha on vaarallinen ja ennen kaikkea yksityinen.

Vierailija
7/13 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot lapsille ja sitten menet kotiin sanomaan. Viimeinen etappi on ls-suojelu. Piha on yksityisyysaluetta!

Vierailija
8/13 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän samaa. Joka kerta kun menen pihalle naapurin 3-v juoksee paikalle höpöttämään ja vaatimaan huomiota. Ärsyttää välillä, kun ei saa olla pihalla yksin, mutta en mä poiskaan kehtaa ajaa, kun lapsen kotona ei oo todellakaan asiat reilassa eikä sillä lapsella taida juuri muita aikuisia olla joilta saa huomiota.
-N21

Vierailija
9/13 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 18:09"]Meillä vähän samaa. Joka kerta kun menen pihalle naapurin 3-v juoksee paikalle höpöttämään ja vaatimaan huomiota. Ärsyttää välillä, kun ei saa olla pihalla yksin, mutta en mä poiskaan kehtaa ajaa, kun lapsen kotona ei oo todellakaan asiat reilassa eikä sillä lapsella taida juuri muita aikuisia olla joilta saa huomiota.
-N21
[/quote]

No sitten on ihan turha valittaakaan. Tai tee lasu.

Vierailija
10/13 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 18:09"]Meillä vähän samaa. Joka kerta kun menen pihalle naapurin 3-v juoksee paikalle höpöttämään ja vaatimaan huomiota. Ärsyttää välillä, kun ei saa olla pihalla yksin, mutta en mä poiskaan kehtaa ajaa, kun lapsen kotona ei oo todellakaan asiat reilassa eikä sillä lapsella taida juuri muita aikuisia olla joilta saa huomiota.
-N21
[/quote]

[/quote]
Sanoinko etten ole tehnyt? Oon tehnyt tähän mennessä kuusi, mutta eipä niistä oo apua ollut.

Vierailija
11/13 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 17:55"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 17:41"]

[/quote]

Mikset pyydä puhelinnumeroa ja soita kyseiselle äidille (tai äideille). Voi hyvin olla, että samat lapset ovat heille sanoneet, että olette kutsuneet/antaneet luvan olla pihalla. Ainakin kannattaa suomentaa, että piha on vaarallinen ja ennen kaikkea yksityinen.

[/quote]

Eipä ole tarpeen, olen pihassa ihan päin naamaa sen sanonut. "Mutta kun teillä on niin kiva piha ja lapsille kavereita, kun meidän lapset tulee käymään". Eli ei mene perille. Olen selittänyt vaarat ja vastuut, mutta "sanotte vaan meidän lapsille, kyllä ne väistää". Traktorista nyt vaan ei näe ihan joka suuntaan ja varaston kulman takaa fillaroivalle lapselle ei oikein ehdi sanomaan, että alta pois ennen kuin se jo on renkaassa kiinni.

Joten nykyisin sanon lapsille rumasti ja käsken lähtemään välittömästi pois meidän pihasta. Jos ei lähdetä, niin autetaan lähtemään eli ensin heitän fillarit tielle ja seuraavaksi sanon heittäväni lapset perässä.

Vierailija
12/13 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla lapsia?

Vierailija
13/13 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 18:09"]Meillä vähän samaa. Joka kerta kun menen pihalle naapurin 3-v juoksee paikalle höpöttämään ja vaatimaan huomiota. Ärsyttää välillä, kun ei saa olla pihalla yksin, mutta en mä poiskaan kehtaa ajaa, kun lapsen kotona ei oo todellakaan asiat reilassa eikä sillä lapsella taida juuri muita aikuisia olla joilta saa huomiota.
-N21
[/quote]

[/quote]
Sanoinko etten ole tehnyt? Oon tehnyt tähän mennessä kuusi, mutta eipä niistä oo apua ollut.
[/quote]
Ja sullako olis sydäntä tylysti häätää selvästi laiminlyöty lapsi. Ihan oikeasti näyttää, että tällä lapsella ei oo yhtään tervettä aikuiskontaktia. Kysyin lapselta eikö hän vois mennä vaikka mummolaan tai tädille niin vastaus oli, että ei hänellä ole mummoja eikä tätejä, äiti ja isi vain. Ei mun omatunto salli munkin alkaa kylmäksi sille lapselle, kun omat vanhemmatkin kohtelee kuin ilmaa tai vaihtoehtoisesti huutaa niin että kuuluu seinän läpi meille.