Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jelppiä, minne syyslomalla, jos Kanariansaaret,

Vierailija
07.07.2015 |

Madeira ja Turkki jätetään Euroopan kohteista pois. Vedet olisivat uimalämpöisiä ja Euroopan kohde siis.. 

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:48"]

Kiitos kaikille taas.. Totta tuo, että olisi pitänyt olla aiemmin liikkeellä. Olisiko Kanarialla tai Turkissa jotain kohteita, joissa olisi nähtävääkin?, vähän vaikea yhdistelmä tuo ranta ja kuitenkin jotain aitoa nähtävää.. Kreetalla ja Rodoksella ei myöskään ollut jäljellä hyviä vaihtoehtoja. 

Oma suosikki olisi toi Lissabon, mutta juuri toi säävarmuus olisi muille matkallelähtijöille tärkeä.

Israelia ei löytynyt ollenkaan.

[/quote]http://www.rantapallo.fi/turkki/

http://www.mondo.fi/espanja/patikoijan-paratiisisaaret

Vierailija
22/43 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanarialla, erityisesti Teneriffalla on paljon nähtävää. Ennakkoluulot nyt pois. Erityisesti jos ette ole ennen matkailleet olisi teille hyvä kohde. Terveisin täti matkailualalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteläinen Espanja on ihana kohde, sekä Gibraltar aivan upea. Myös eteläinen Italia kannattaa chekata, monia upeita paikkoja. Itse en ole ollut Kroatiassa mutta olen kuullut paljon hyvää palautetta sieltä, on kuulemma edullinen, kaunis ja lämmin kohde.

Ja jos menette rantakohteeseen niin kyllähän sieltä voi sitten tehdä päiväreissuja junalla tai bussilla muihin kaunpunkeihin nähtävyyksiä katsomaan.

Vierailija
24/43 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos jälleen kaikille, tutkiskelen uudestaan Espanjaa ja Teneriffaa. Mitenkäs tuo Hanian rannikko, Kreikka tai Turkin Side, onko kellään kokemusta, näyttäisi vielä olevan matkoja. Kaipa Kreikkaan voi mennä..? Siitä päätellen ainakin, että suurin osa matkoista jo loppuunmyytyjä..

Nämä upeat paikat, Kroatia ym. ainakin osa Espanjan kohteista on reittilennoilla tässä matkatoimistossa ja koneen vaihtoja ym. Näin ensikertalaiselle koen vähän haastavammaksi tosiaan, vaikka mieli tekisi. Suorillaa lennoilla hinta nousee tuhansia, liian kallista :(.

Ehkä minä jatkan tätä tutkimista, ärsyynnyn jo itsekin tämän hankaluudesta, niin että ymmärrän kyllä ärsyyntymisenne ;(

Vierailija
25/43 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Euroopan kohteet eivät ole enää syysloman aikaan matkatoimistojen ohjelmassa, koska niissä on sää epävakaista ja viileääkin.
Ottakaa suosiolla matka Teneriffalle. On todella monipuolinen kohde mm luonnon puolesta, kunhan tajuaa lähteä siltä ekalta biitsiltä kauemmas.

Vierailija
26/43 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:44"]

Portugalin rannikko, Mallorca, Barcelona, Malta, Espanjan aurinkorannikko, Kroatia. Säästä et voi mennä takuuseen mutta taatusti lämpimämpää yleensä kuin Suomen lokakuussa. 

[/quote]

Kiitos. Lissabonia tai Barcelonaa itse olin ajatellut, osa perheestä taas ei halua nähtävyyksiä katsella :(. Eli sitä meressä uimista kaipaavat. Tiedätkö, onko Lissabonissa uimarantoja, vai täytyykö uimaan lähteä sinne Cascais/Estoril -alueelle?

[/quote]tein tuon luettelon, mutta Portugalissa en ole itse käynyt. Varmasti netissä tietoa. Barcelonasta pidin kovasti. Kävin syyslomalla koululaiseni kanssa. Rannalla emme olleet, lämpöä koko ajan yli 20 astetta. En ole rannallalöhöilijä ,mutta uimarantojahan siellä on, joten sopii monenlaisille ihmisille.

Vierailija
27/43 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thanks.. lähtee tutkimaan Barcelonaa ja Teneriffaa..

Vierailija
28/43 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:44"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:44"]

Portugalin rannikko, Mallorca, Barcelona, Malta, Espanjan aurinkorannikko, Kroatia. Säästä et voi mennä takuuseen mutta taatusti lämpimämpää yleensä kuin Suomen lokakuussa. 

[/quote]

Kiitos. Lissabonia tai Barcelonaa itse olin ajatellut, osa perheestä taas ei halua nähtävyyksiä katsella :(. Eli sitä meressä uimista kaipaavat. Tiedätkö, onko Lissabonissa uimarantoja, vai täytyykö uimaan lähteä sinne Cascais/Estoril -alueelle?

[/quote]tein tuon luettelon, mutta Portugalissa en ole itse käynyt. Varmasti netissä tietoa. Barcelonasta pidin kovasti. Kävin syyslomalla koululaiseni kanssa. Rannalla emme olleet, lämpöä koko ajan yli 20 astetta. En ole rannallalöhöilijä ,mutta uimarantojahan siellä on, joten sopii monenlaisille ihmisille.

[/quote]

Tosiaan, minäkään en rannalla pysty kauaa olemaan. Olen säästänyt matkaa varten niin pitkään, että olisin halunnut "unelmakohteeseen". Kun nuo rantalöhökohteet maksavat nekin yhtä paljon syyslomalla, esim. juuri Kanarialla ym. Mutta kaipa se on mentävä noiden nuorempien ehdoilla, mun mieli oli vaan jo muualla, niin vaikea hyväksyä nyt jotain muuta, äidin osa vissiin..

Vierailija
29/43 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita nyt hyvä ihminen sen matkatoimiston sivuille linkki niin on jotain järkeäkin ehdotella täällä...

Vierailija
30/43 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teneriffa on paras Kanarian saarista lasten kanssa matkatessa. Islanti on hyvä. on Euroopassa eikä pulaa lämpimistä uimavesistä.

Vierailija
31/43 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti lämmin kohde Euroopassa, mikä ei ole Turkki tai Kanarian Saaret, on vaan syysloman aikaan melko vaikea löytää :) Varmasti noista molemmista löytyy ensikertalaisille katseltavaa, esim. Teneriffahan on viime aikoina ollut taas reppureissaajien silmissä nousussa, sieltä kun löytyy turistirantojen lisäksi aika paljon muutakin tutkittavaa.

Myös Gran Canarialta löytyy eteläsaaren aurinkorantojen lisäksi Las Palmasin kaupunki, joka taas tarjoaa hyviä shoppailu & illanviettomahdollisuuksia. Matkan voi hyvin taittaa bussilla, eikä se ole liian pitkä päiväretkeksi.

Vierailija
32/43 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tuosta Islannista mieleen että jos hakee nimenomaan lämpimiä vesiä on monessa paikassa kuumia lähteitä vaikkei muuten niin kuumaa olisikaan?

Vierailija
33/43 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teneriffalla on helppoa ja halpaa vuokrata auto ja käydä Teidellä, Santa Cruzissa, Puerto de la Cruzissa, pikkukylissä tai mikä nyt kiinnostaakaan.

Vierailija
34/43 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyslomalla on joo tosi kallista, mutta sellaista se on koululaisten kanssa..

Vierailija
35/43 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-vuotias lukiolaiseni ilmoitti haluavansa taas Oikealle Lomalle. Poika on vuoden sisään käynyt mm. Sveitsissä, Saksassa, Itävallassa ja Italiassa joten vähän ihmettelin. No selvisi, että hän haluaisi taas pitkästä aikaa oikealle aurinkolomalle nimenomaan Teneriffalle, missä kävimme melkein vuosittain lasten ollessa pienempiä. Ja oikeassa hän onkin, Teneriffa on varsinkin syysloman aikaan ihan ykköskohde. Ehkä siellä nähdään. ;)

Vierailija
36/43 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotuksisdta on ainakin Portugal ja Las Palmas hyviä. Itse rakastuin Palmasiin joskus 15v sitten, en ollut ennen koskaan käynyt mutta eihän se ollut ollenkaan sellainen kuin kuulema Seiväsmatkojen aikaan. Koneessa oli meidän lisäksi yksi ainoa suomalainen (julkkis) joka jatkoi sieltä eteenpäin. Oli todella ihana paikka, on kaupunkielämää ja silloin oli vielä karnevaaliaika, aivan mahtavaa alakoululaiselle ja kaikille ihania ruokapaikkoja, siellä olen syönyt elämäni parasta indonesialaista ruokaa..toisaalta myös uimaan pääsee, meillä kun asustaa uimapetokin. Sopi lapsille ja aikuisille, yhtään känniörveltäjää ei tavattu koko aikana..no suomalaiset puuttui, ainakin silloin, suosittelen. Portugal sopii myös lapsille ja aikuisille, siellä on moniua ihania paikkoja. Kreikan ja saaret jättäisin kokonaan pois laskuista, he ovat niin törkeitä hyväksikäyttäjiä ei kannata tukea.

Vierailija
37/43 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas ja kiitos! 

Jos olette olleet Teneriffalla, laitan linkin hotelleihin ja kohteisiin, jos jaksat katsoa, saa vinkata hyvää hotellia/kohdetta. Nuo kaikkein kalleimmat viiden-kuuden tuhannen ovat pois laskuista, liian kalliita. Listassa ei näy linkitettynä kaikkia hotelleja, alhaalta "Näytä kaikki hotellit" tulee kaikki näkyviin, jos nyt samoin kopioituu, kuin minulla.

http://www.tjareborg.fi/varaapaketti?QueryDepID=12728&QueryCtryID=4542&QueryAreaID=6726&QueryResID=0&QueryDestID=0&QueryDepDate=20151011&QueryChkInDate=20151011&QueryDur=8&QueryRetDate=20151019&QueryChkOutDate=20151019&CategoryId=2&QueryRoomAges=%7c42%2c42%2c42%2c42&QueryUnits=0#/h2=prilo&h2=guestratingDesc

Vierailija
38/43 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 17:06"]

Teneriffalla on helppoa ja halpaa vuokrata auto ja käydä Teidellä, Santa Cruzissa, Puerto de la Cruzissa, pikkukylissä tai mikä nyt kiinnostaakaan.

[/quote]

Ei saa unohtaa La Orotavaa todella kaunis pikkukaupunki. Ja ne metsät on lumoavia. Päiväretki La Gomeralle jossa taitaa olla vain yksi hotelli.

Vierailija
39/43 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapsia?
Me olimme kerran tuossa Sunwing Fanabessa, ja se toimi lasten kanssa mahtavasti. Pidän muutenkin Fanaben alueesta enemmän kuin vaikka Cristianosista.
Kauneinta olisi saaren pohjoispuolella Puerto de la Cruzissa, mutta sieltä ei löydy uimarantoja, ja huonolla tuurilla kelikin voi olla koko viikon sateinen.

Vierailija
40/43 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, ei ihan pieniä lapsia, mutta toiveissa meressä uiminen ja "hienot" altaat, kun ensimmäinen lomamatka. Tutkailen, mihin varat riittää..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi