Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika jäi kiinni kannabiksen käytöstä Ruisrockissa :(

Vierailija
07.07.2015 |

Sakot sai. Olen edelleen järkyttynyt moisesta kokeilusta ja siitä, mitä tästä nyt seuraa. Poika katuu syvästi nyt, kun alkaa ymmärtää mitä on tullut tehtyä. 

Poliisikuulusteluihin joutuu lähipäivinä. Mikä on mahdollinen rangaistus siitä, että poikani on toiminut hakijana (itselle ja kavereille)? 

Olisiko kellään tiedossa vastaavaa tapausta (näitähän ilmeisesti piisaa...)?

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä seuraa sakot. Ei muuta. Ei tuu linnaa eikä tulevaisuus mene pilalle.

Vierailija
62/128 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:33"]Hänen ala-ikäinen kaverinsa
[/quote]
Siis minkä ikäinen poikasi on? Aikuinen? Eihän siis kosketa sinua millään tavalla joten lopeta valitus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rikoksesta yleensä seuraa rangaistus. Turha parkua. Toivottavasti nyt oppi"

Sivistysvaltiossa ei uhrittomista rikoksista rangastaisi. Toki alaikäisten päihteiden käyttöön on puututtava, se ei vaan ole poliisin hommaa.

Ap:lle Tiedoksi ettei kuulusteluissa kannata kertoa mitään mikä voi olla raskauttavaa. Parasta samoa en kommentoi.

Vierailija
64/128 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä poikasi opiskelee? Kannattaa huomioida, että  tästä saattoi tulla seuraamuksia myös tulevan ammatin kannalta. Ei siis mikään pikku juttu.

Vierailija
65/128 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:52"]"Rikoksesta yleensä seuraa rangaistus. Turha parkua. Toivottavasti nyt oppi"

Sivistysvaltiossa ei uhrittomista rikoksista rangastaisi. Toki alaikäisten päihteiden käyttöön on puututtava, se ei vaan ole poliisin hommaa.

Ap:lle Tiedoksi ettei kuulusteluissa kannata kertoa mitään mikä voi olla raskauttavaa. Parasta samoa en kommentoi.
[/quote]
no suomessa se kuitenkin on vielä rikos. Muuta pois täältäkin valtiosta, jos ei ole sinulle tarpeeksi sivistynyt... ja jos alaikäisellekin on välittänyt päihteitä, niin on todellakin rikos!

Vierailija
66/128 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:54"]Mitä poikasi opiskelee? Kannattaa huomioida, että  tästä saattoi tulla seuraamuksia myös tulevan ammatin kannalta. Ei siis mikään pikku juttu.
[/quote]
Heh heh toki

Vierailija
67/128 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijaan ei tartte mennä, tiettyihin ammatteihin ei pääse jne. Koko tulevaisuus voi oikeasti olla pilalla.

Vierailija
68/128 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on 18v. Kyllä se vaan koskettaa näin äitiäkin, vaikka poika onkin jo "aikuinen". Tuon ikäinen poika on henkisesti aika nuori vielä. 

Enkä minä tällä avauksella halua sympatiaa ja pään silitystä, vaan faktoja ja ehkä jopa neuvoja asiaan. Ekaa kertaa kun ollaan liikkeellä tällaisella asialla. Elämä heittää eteen joskus rankkojakin asioita, ja tämä tapahtui meille nyt ja tämän kanssa eletään. 

Ap

Vierailija
69/128 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muuta pois täältäkin valtiosta, jos ei ole sinulle tarpeeksi sivistynyt"

Juuri näin. Samaa sanoi Anne Frankille joka piilotteli ullakolla. Sekin oli rikollista!!

Vierailija
70/128 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole kovin vakava juttu se pilvenpoltto. Helsingissä siitä ei yleensä jaeta kun suullisia huomautuksia.

Vierailija
71/128 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamoon. Jäitä hattuun. Ehkä poliisi vaan kysyy saisko pojat kerrottua, että mistä ovat ainetta hommanneet jne.

Helppoa kysyä nuorilta, jotka peloissaan kertovat ja hyvä niin. Älä sinä ap vie pojaltasi tuota pelkoa, se on ainoa asia, joka pitää herran nuhteessa näemmä. Ei se nyt niin mene, että sinä rupeet lohdutteleen ja rauhotteleen poikaas asialta. Kun huomaa ettei hommasta tullut juuri mitään niin saattaa huojentua hetkessä ja kuviot jatkuu entisenlaisena, jopa railakkaammin. Anna nyt pelästyä kunnolla ja olkoonkin, että yöunet menee.

Jos se voi pelastaa pojan uusimasta asiaa.

Vierailija
72/128 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:58"]

Poika on 18v. Kyllä se vaan koskettaa näin äitiäkin, vaikka poika onkin jo "aikuinen". Tuon ikäinen poika on henkisesti aika nuori vielä. 

Enkä minä tällä avauksella halua sympatiaa ja pään silitystä, vaan faktoja ja ehkä jopa neuvoja asiaan. Ekaa kertaa kun ollaan liikkeellä tällaisella asialla. Elämä heittää eteen joskus rankkojakin asioita, ja tämä tapahtui meille nyt ja tämän kanssa eletään. 

Ap

[/quote]

24 jatkaa. Tämä on nyt kaukana rankasta. Siis itse möhlitty juttu ja seuraukset olemattomat. Ette TE ole missään tilanteessa vaan poikasi YKSIN.

Kun hän on mennyt leikkimään isoa poikaa ja ottanut lain ohjat omiin käsiin ja poltellut niin anna nyt hyvä tavataon hänen kantaa tuo asia ja sen seuraukset ihan itse. 

Kuule minä voin sulle rankkoja asioita kertoa ja ne on semmoisia joita ei ole itse aiheutettu vaan elämä vaan tosiaan on tuonut eteen ja piste.

Toi on pelkkää typeryyttä ja kuinkakohan ulistas jos olisi oikeat murheet.

Vierailija
73/128 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia on vieläkin tuota ppahempi! :( 

Oma poika jäi kavereineen kanssa kiinni ja selvisi että jokin ulkomaalainen mies antoi kannabista kun kävi imemässä häntä bajamajassa!! Sairasta! 

Nyt sitten pelätään tauteja ja mietitään mitä tuolle lapsellw tekisi ja mikä mennyt pieleen kun tuollaisiin alkaa. Helvetti että kiehuttaa!

Vierailija
74/128 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 09:22"]

asia on vieläkin tuota ppahempi! :( 

Oma poika jäi kavereineen kanssa kiinni ja selvisi että jokin ulkomaalainen mies antoi kannabista kun kävi imemässä häntä bajamajassa!! Sairasta! 

Nyt sitten pelätään tauteja ja mietitään mitä tuolle lapsellw tekisi ja mikä mennyt pieleen kun tuollaisiin alkaa. Helvetti että kiehuttaa!

[/quote]

Siis poika kävi imemässä jonkun kullia että sai kannabista? No, rahaa ei mennyt ainakaan! Varmaan ostaa muutkin jutut perseellä? Halpaa ja helppoa, vaihdantatalous kunniaan!

Vierailija
75/128 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:22"]Sakot sai. Olen edelleen järkyttynyt moisesta kokeilusta ja siitä, mitä tästä nyt seuraa. Poika katuu syvästi nyt, kun alkaa ymmärtää mitä on tullut tehtyä. 

Poliisikuulusteluihin joutuu lähipäivinä. Mikä on mahdollinen rangaistus siitä, että poikani on toiminut hakijana (itselle ja kavereille)? 

Olisiko kellään tiedossa vastaavaa tapausta (näitähän ilmeisesti piisaa...)?

[/quote]

Sakot tulee, ei muuta.

Vierailija
76/128 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sakot tulee vaan! Älä huoli, toi on pieni asia. Kannattaa sanoa että jos nyt h-merkintä tulee niin ei kannata enää poltella jos auto on käytössä, jos on joskus poliisin ratsia he näkevät koneelta onko h-merkintää ja tekevät heti siinä suusta otettavan testin. Ja kannabis näkyy pitkään testeissä.

Elämä jatkuu ja nuorena jotkut kokeilevat asioita. Kannattaisi olla tarkempi jatkossa, siis pojan. Ainaki nuorten ja lasten kanssa ei saa työskennellä jos on h-merkintä. Mä en kyllä tiedä kauan se näkyy, jos uutta ei tule.. Kannattaa soittaa poliisiin ja kysyä tai mene vaikka mukaan sinne poliisiasemalle tueksi ja kyselemään.

Vierailija
77/128 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:48"]No toivottavasti se on kohta laillista, parempaan päin ollaan menossa :) sitten ei tarvitse enää salaa pössytellä
[/quote]

Olen samaa mieltä, eikä mitään merkintöjä huumausainerikoksista yms. Kurja jos jää merkintä ja leima tulevaisuudessakin kannabiksen takia...

Vain siksi että se on laitonta, ei siksi että olisi huume.
Alkoholin saisi laittaa laittomaksi minun puolesta. Enempi aiheuttaa harmeja käyttäjilleen kun kannabis. Ihminen joka väärinkäyttää aineita väärin käyttää vaikka pyykinpesupulveria jos sikseen on..

Vierailija
78/128 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en myöntäisi mitään kaverille hakemisia kuulusteluissa, varsinkaan jos kaveri on alaikäinen. On eri asia myöntää käyttörikos ja hallussapito omaan käyttöön kuin alaikäiselle levittäminen.

Vierailija
79/128 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, mun poika on kans sellanen huithapeli että ois voinut käydä meillä sama :(
Mut onneksi tämäkään ei oo maailmanloppu, oikeesti onni onnettomuudessa että jää kiinni, saa rangasituksen ja puhuttelun, josko toisi järkeä päähän.
Pää pystyyn ja tsemppiä <3

Vierailija
80/128 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin ei todellakaan pidä myöntää, että on välittänyt kenellekään! Että on itselleen omaan käyttöön ostanut nimenomaan. Jos aiemmin on muuta sanonut niin sanoo vaan että on ymmärtänyt varmaan jonkun kysymyksen väärin aikaisemmin, ei muista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi