Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä nämä kuulostavat Suomessa?

25.09.2006 |

Dania tai Karen tytölle, ovatko oudon kuulosia Suomessa? Pitäisi löytää nimi, joka kävisi sekä äidin että isän maassa. Minun mielestä tuo Karen ei ehkä ole tarpeeksi " pehmeä" vauvalle, mutta eipähän tyttö vauvana ikuisesti pysy. Mikä kävisi toiseksi nimeksi? Onko nimi liian " alaston" ilman toista nimeä, meillä isä on vain yhden etunimen kannalla...

Apua tarvitaan, pian pitää päättää nimi!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dania --- Nimi on mulle uusi, mutta kuulostaa ihan mukavalta ja tunnistaa heti tytönnimeksi. Tulee mieleen Tanska (tarkoittaakin eräillä kielillä Tanskaa) ja Danone-rahkat.

Karen --- Tämäkin on sopiva. Ensimmäinen ajatus on, että tämä on englantilainen lähinnä USA:ssa käytetty naisennimi, ja että pitäisi ääntää sen mukaisesti. Mutta jos en olisi varma, ääntäisin ihan suomalaisittain.

2/9 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eihän nuo välttämättä tarvitse kaverikseen 2.nimeä, mutta minusta kauniita nimiä on niin paljon, että itse kyllä laittaisin, muttei ne sitä välttämättä kaipaa ;o)!

ehdotuksia kuitenkin:

Dania Aleksandra

Dania Erica/Eerika

Dania Viola

Dania Charlotta

Dania Mikaela

Dania Karen

Dania Karin

Dania Olivia

Dania Rebekka

Dania Camilla

Karen Melissa

Karen Dania

Karen Daniela

Karen Natalia

Karen Josefina

Karen Amanda

Karen Linnea

Karen Julia

Karen Sofia

Karen Diana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän Daniasta enemmän, koska se kuulostaa kauniin sointuvalta nimeltä. Suomessa se on varmaan melko helppo nimi käyttää. Karen sopii Suomeen myös. Antaisin lapselle kaksi nimeä, kun kauniita nimiä on niin paljon olemassa ja koska kaksi nimeä kuulostaa mukavammalta kuin yksi.

4/9 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikken Suomessa asukaan... niin vastaanpa minäkin ;o)

Daniasta tulee mieleen vähäd duhaided (nuhainen) Tanja ;o) Kaunis ja naisellinen, itse tykkään tosi paljon tästä nimestä! Suomessa vaan on joitain ihmisiä, jotka eivät osaa/tahdo sanoa kaunista d-kirjainta oikein, eli tyttö kuullee nimensä sanottava Taniana, valitettavasti veikkaan minä. Mua niin harmittaa tämä asia Suomessa, pistää kiukuksi joka kerta, kun nimiä " suomennetaan" ' väkisin, kun kerta meidänkin aakkosissa esiintyvät kirjaimet b, d, f, g...

Karen on kiva nimi myös, yllättävän onnistuneen naisellinen, vaikka siinä onkin " kovat" K ja R. Mutta siinäkin on muttia. Lausuako (Suomessa) ' karen' tai ' kaaren' , vai ' kären' , kuten esim. Irlannissa? Tai onko sillä väliäkään?

Ulkomailla on tosiaan tapana, ettei anneta välttämättä kuin yksi nimi. Tunnen yhden suomalaisenkin, joka kyllä asui lapsena ulkomailla, jolla on vain yksi nimi. Lapsena sitä koulussa ihmeteltiin, mutta ei siitä mitään kiusausta tullut tokikaan.

Minusta maailmassa on niin paljon kauniita nimiä, että olisi todella vaikea/mahdoton antaa vain yksi nimi, mutta ihan hyvin niin voi kyllä tehdä, kun löytyy SE nimi! :o) Eihän niitä toisia ja kolmansia nimiä juurikaan käytetä, eikös tapa ole vaan jäänyt sieltä ajoilta, kun ei ollut sotuja ja hetuja, että tunnistetaan samannimiset ihmiset toisistaan?

Niin ja ääni siis Danialle, vaikkei Karenkaan ole yhtään hullumpi. (Itse huomaan ääntäväni sen ihan ' karen' kun tässä nimeä mietin).

Vierailija
5/9 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Karen on ihan kiva nimi.

Vaikka minulla itselläni ei ole kuin yksi etunimi ja se ei minua mitenkään haittaa, niin antaisin ehkä sinuna kuitenkin lapselle 2 nimeä. Siinä on aina se etu, että voi halutessaan aikuisena käyttää kumpaa nimeä vaan.

Vierailija
6/9 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän tulee kommentteja ja ehdotuksia vaikka muille jakaa:) Kiitos paljon vastauksista! Ja saa tietenkin antaa lisääkin.

Jos nyt lähdetään kahden nimen linjalle, niin ehkä tuo Dania Karenkin voisi olla ihan kiva vai tuleeko mieleen liikaa Donna Karen... en halua mitään kuuluisuuksien nimiä matkia. Itsekin olisin enemmän kallistumassa Daniaan kuin Kareniin, ainakin ekana nimenä. Miltä kuulostaisi Dania Henrietta? (Henrietta olisi meidän tapauksessa isoäidin nimi)

Sukunimi on lyhyt, vain nelikirjaiminen.

7/9 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Dania Karenista ei tule ainakaan mulla mieleen Donna Karen, kun (ehkä) tyhmyyttäni en edes tiedä moisesta kuuluisuudesta ;o)!!

Vierailija
8/9 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Dania Karen sopii hyvin, eikä tuo minulle mieleen ketään tunnettua henkilöä. Dania Henrietta on hyvä yhdistelmä myös, kaunis! Itse pidän siitä enemmän kuin Dania Karenista, mutta molemmat ovat siis ihan hyviä.

Vierailija
9/9 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole outoa mun nimi on Dania.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän