Matkusteleeko ihmiset nyt hiihtolomalla kuin koronaa
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta minä sairastuin pari päivää sitten, enkä todellakaan olisi reissukuntoinen. Rokotteita on kolme ja avaavaa piippua kuluu. Kuumetta 38+. En suosittele lähtemään altistuneena - tulee paska reissu.
Joo ei ainakaan ulkomaille, kun ei sitten luultavasti pääse edes lentokoneeseen kotimatkalle jos on kuumetta. Ei minua ainakaan kiinnostaisi ottaa sitä riskiä, että joku perheestä sairastuu lomalla johonkin ja jäädään jumiin sinne.
Matkustaess pitää tietyti varautua että tauti iskee niin maksaa hotellihuonetta lisää ja makoilee sielä muutaman päivän kunnes kuume laskenut. HArva vakuutus korvaa lievän tartunnan kustannukset. sairaskukut tietty korvataan. Mutta useilla se tartunta ilmenee muutaman päivän melko kovana kuumeena, ja silloin ei kyllä voimatkustaa.
Matkustan hiihtolomalle Lappiin, jos vaan tämä korona ehtii parantua siihen mennessä. Myöhemmin tänä vuonna sitten taas ulkomaillekin, nyt kun on 3 rokotusta + sairastettu tauti. Ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä Espanjasta!
Oletko Kanarialla?
Kaverin perhe on siellä pääsaarella ja tosi vähän turisteja näyttää olevan kuvien perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta minä sairastuin pari päivää sitten, enkä todellakaan olisi reissukuntoinen. Rokotteita on kolme ja avaavaa piippua kuluu. Kuumetta 38+. En suosittele lähtemään altistuneena - tulee paska reissu.
Joo ei ainakaan ulkomaille, kun ei sitten luultavasti pääse edes lentokoneeseen kotimatkalle jos on kuumetta. Ei minua ainakaan kiinnostaisi ottaa sitä riskiä, että joku perheestä sairastuu lomalla johonkin ja jäädään jumiin sinne.
Matkustaess pitää tietyti varautua että tauti iskee niin maksaa hotellihuonetta lisää ja makoilee sielä muutaman päivän kunnes kuume laskenut. HArva vakuutus korvaa lievän tartunnan kustannukset. sairaskukut tietty korvataan. Mutta useilla se tartunta ilmenee muutaman päivän melko kovana kuumeena, ja silloin ei kyllä voimatkustaa.
Työnantajakin varmaan katsoo hyvällä, kun loma vaan jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä Espanjasta!
Oletko Kanarialla?
Kaverin perhe on siellä pääsaarella ja tosi vähän turisteja näyttää olevan kuvien perusteella.
No en. Andalusiassa. Täällä on paljon golfturisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Suomessa ongelmaksi ei muodostu kuin pilalle mennyt reissu, mutta kattaako vakuutus sairaskulut koronasta ulkomailla?
Kattaa, jos ottaa oikeanlaisen vakuutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajakin varmaan katsoo hyvällä, kun loma vaan jatkuu.
Kai se on työnantajalle se ja sama, missä on sairaslomalla, kun ei kuitenkaan pääse töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espanjassa on monella autonomisella alueella turisteille vakuutus koronan varalta, positiivinen PCR- testi riittää siihen, että kulut korvataan. Myös seuralaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään mennä lentokoneeseen sairaana. Riski on olemassa ja on jokaisen omassa harkinnassa, kannattaako se ottaa.
Viime vuonna jäimme Espanjaan 3 kuukaudeksi, kun omassa kotimaassamme oli lock-down. Etätyöt pystyi hyvin hoitamaan auringon alla oleskelustaan nauttien. Oli oikein mukava olla jumissa. Tosin se oli oma päätös, sillä mitäpä me olisimme tehneet maassa, joka oli kiinni.
Siltä vaikuttaa, enemmistö ei välitä asiasta hepoakaan. Valitettavasti. Ihmiset vaan on kasvaneet niin itsekkäiksi ja egoistisiksi.
Pandemiahan jyllää vähentyneestä uutisoinnista huolimatta, sairaalassa edelleen koronapotilaita 700 kieppeillä ja koronaan kuolee porukkaa enemmän kuin koskaan.
Jotain nyrjähti päättäjien ja ihmisten päässä, ettei tästä tarvi enää välittää. Pullalla kasvaneet ei vaan kestä jos ei pääse joka loma kanarian saarille tai leville laulaan karaokee. Ei kiinnosta niin kauan kuin ei osu omaan lähipiiriin.
Ps. Omikronin aikana pienten lasten osuus sairaalapotilaista on korkeampi kuin yhdessäkään aiemmassa aallossa
Matkustan vain työn, kaupan ja kodin välillä.
No me ei matkusteta. Mutta taidetaan olla vähemmistössä, niin monet lähti heti reissuun kun kynnelle kykenivät. Uutta tautihuippua odotellessa...
Koulussa riehunut korona ennen lomaa. Lapsen luokalta noin puolet sairastunut. Lapsella nuhaa, mutta kun ei tarvi testata, niin ei tiedä, mitä on. Haluatteko, että matkustamme? Välitetäänkö vain itsestämme niin kuin useimmat nykyään vai ajatellaanko muitakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Suomessa ongelmaksi ei muodostu kuin pilalle mennyt reissu, mutta kattaako vakuutus sairaskulut koronasta ulkomailla?
Kattaa, jos ottaa oikeanlaisen vakuutuksen.
Kyllä, jos sinulla om jatkuva laadukas matkavakuutus.
Vierailija kirjoitti:
Koulussa riehunut korona ennen lomaa. Lapsen luokalta noin puolet sairastunut. Lapsella nuhaa, mutta kun ei tarvi testata, niin ei tiedä, mitä on. Haluatteko, että matkustamme? Välitetäänkö vain itsestämme niin kuin useimmat nykyään vai ajatellaanko muitakin?
No kuule, se nyt on niin, että sitä pöpöä on ihan joka puolella. Voit saada sen kauppareissulla, kahvilassa, koulussa, työpaikalla, jos oikein huono säkä sattuu niin vaikka bussipysäkillä. Lentokoneessa vähän epätodennäköisemmin, koska kaikilla on maski ja ilmanvaihto koneessa pystysuuntainen ja kulkee hepasuodattimien läpi. Minun puolestani saat matkustaa vapaasti, kunhan et juuri silloin ole kuumeinen ja selkeästi sairas.
En käy talvilomalla muualla kuin vanhempieni luona. Tarvitsevat apuani.
Käytiin jo Ruotsissa. En tainnut nähdä yhtään maskia. Laivallakin vain muutamilla. Ihanaa tanssia, juhlia ja kuunnella live-musiikkia.
Istun parhaillaan pk seutulaisessa hotellissa ja tänne lappaa lapsiperheitä jatkuvasti! En nyt ensimmäisenä mieltäisi "luksus-spahotellia" perhelomapaikaksi