Matkusteleeko ihmiset nyt hiihtolomalla kuin koronaa
Kommentit (59)
Tänä vuonna vielä ainakin kolme reissua.
Portugali, Kreikka ja joku kapunkiloma.
Olemme matkustaneet koronan aikanakin ihan normaalisti Suomessa ja hyvin on mennyt. Hyvää matkaa vain kaikille!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei matkusta. Vaikka koronasta päästäisiinkin, ainakin meidän perhe muutti lomailukäytänteitä ilmastonmuutossyistä. Ennen koronaa 3-4 vuodessa lenneltiin ulkomaille lomalle, nyt korona-aikana tajusi, että lomailla voi ekologisemminkin. Lähimatkailua, ehkä Lappia junalla/autolla korkeintaan. On mietittävä myös, millaisessa maailmassa meidän lastenlapset tulevat elämään - mm. oman turhanpäiväisen lomalentelyn vähentämisellä yritetään kantaa korttamme kekoon. Pienikin rikka on kuitenkin sopan ainesta.
Naurettava sepustus. Olette vaan pa.
Ja sä kuka et ajattele ympäristöä tai tulevia sukupolvia ja luontoa, olet suoraan sanoen henkisesti pa - itsekäs ja likinäköinen narsisti. 🙂 Minä, minä, minä. Mitäs muista, mitäs seuraavista sukupolvista, kun minä haluan nyt Thaimaahan kun minulla on oikeus…
Vierailija kirjoitti:
Samahan se oli viime vuonna: kaikki väkisin auki hiihtolomien aikaan, sitten lähtee taas raketoimaan jne. Koronastahan ei käytännössä edes uutisoidakaan nyt, toivomuksena että ihmiset unohtaisivat koko jutun.
Tosi monella on ollut jo korona ja vaikka meidän perheellä ei sitä ole ilmeisesti ollut, niin mistä sitä tietää, vaikka olisikin ollut? En todellakaan jää kotiin, jos aivastan vaikka pari kertaa.
Saa siis matkustaa ihan rauhassa.
Kyllä. Finnairin kone oli täynnä Kanarialle menijöitä. Kaksi vuotta ollaan eletty niin varavaisesti kuin synkin mahdollista ja ei olla käyty oikein missään. Mut lähdettiin. Ajateltiin, että tämä on turvallinen kohde matkustaa. Ihaan on, lämmintä. Ei tulisi mieleenkään matkustaa kotimaassa mihinkään, koska lumi. Helsingissäkin on tuota lumenpadkaa niin paljon, että ei sitä kestä yhtään enää.
Tietenkin. Vai ajattelitko että ollaan varmuuden vuoksi kotona ilman mitään järkevää syytä? Lapsen elämässä kahden vuoden poikkeustila on ikuisuus, vaikka osa aikuisista ei sitä tajuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei matkusta. Vaikka koronasta päästäisiinkin, ainakin meidän perhe muutti lomailukäytänteitä ilmastonmuutossyistä. Ennen koronaa 3-4 vuodessa lenneltiin ulkomaille lomalle, nyt korona-aikana tajusi, että lomailla voi ekologisemminkin. Lähimatkailua, ehkä Lappia junalla/autolla korkeintaan. On mietittävä myös, millaisessa maailmassa meidän lastenlapset tulevat elämään - mm. oman turhanpäiväisen lomalentelyn vähentämisellä yritetään kantaa korttamme kekoon. Pienikin rikka on kuitenkin sopan ainesta.
Naurettava sepustus. Olette vaan pa.
Ja sä kuka et ajattele ympäristöä tai tulevia sukupolvia ja luontoa, olet suoraan sanoen henkisesti pa - itsekäs ja likinäköinen narsisti. 🙂 Minä, minä, minä. Mitäs muista, mitäs seuraavista sukupolvista, kun minä haluan nyt Thaimaahan kun minulla on oikeus…
Kateellisen plösön vuodatus. Syö jotain suruusi.
No mä meen syömään niin käy sä ratsastelemassa norsulla 😂 se kun on niin uniikki kokemus ja ihanaa kun on valkeaa hiekkaakin ja aurinkoa. Idiootti.
Matkustin koroakesällä 20 Suomessa, ja oli harvinaisen perseestä koko reissu. Kallista,Kylmää, tuulta, kallista ruokaa laadusta tinkien, homeisia mökkejä camping alueella ja vielä kerran kallista.
Karkasin kesken kaiken mökille lämmittelemään.
21 mentiin sentään Viroon, jossa rahalle alkoi saada muutakin kuin pottuja lihapullilla.
Minä olen matkustanut koko korona-ajan. Kevään ja kesän 2020 jätin väliin. Hyvin olen Suomesta päässyt pois ja takaisin. Aina on lentokentät olleet täynnä matkustajia. Viime vuonna kävin ulkomailla kolme kertaa. Nyt on matkat varattu kesäkuulle ja syyskuulle. Huhtikuussa käyn perinteisesti jossain Euroopan kaupungissa pidennetyllä viikonlopulla. Vielä en ole lentoja ja hotellia tilannut mutta hoidan asian vielä tämän viikon sisällä.
Kyllä. Meidät on rokotettu ja korona on sairastettu. Tuskin ihan heti tarttuu uudelleen.
Kyllä koska kaikilla rokotukset ja tauti lievä.
Matkustellaan normaalisti ja eletään muutenkin normaalisti, lennoilla vielä maskit, muuten ei.
En tiedä, mutta minä sairastuin pari päivää sitten, enkä todellakaan olisi reissukuntoinen. Rokotteita on kolme ja avaavaa piippua kuluu. Kuumetta 38+. En suosittele lähtemään altistuneena - tulee paska reissu.
Me ei matkusteta eikä moni lapsen kavereistakaan. Korona ei pelota, mutta matkustaminen vaatii hirveän selvitystyön siitä, mitä dokumentteja mihinkin tarvitsee. Rokottamattoman lapsen kanssa ei myöskään ole aivan yksinkertaista lähteä matkaan.
Todellakin!! Suomessa ei kestä kukaan
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta minä sairastuin pari päivää sitten, enkä todellakaan olisi reissukuntoinen. Rokotteita on kolme ja avaavaa piippua kuluu. Kuumetta 38+. En suosittele lähtemään altistuneena - tulee paska reissu.
Tämä. Suomessa ongelmaksi ei muodostu kuin pilalle mennyt reissu, mutta kattaako vakuutus sairaskulut koronasta ulkomailla?
Meidän perheelle on varattu hiihtoloma Vuokattiin. Laskettelu ja hiihto on nyt on aika pienen tartuntariskin puuhaa ja koronaa on joka puolella nykyään (eli ei voi sanoa että me etelästä tulevat vietäisiin se sinne pohjoisempaan), joten miksikäs ei matkustettaisi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen matkustanut koko korona-ajan. Kevään ja kesän 2020 jätin väliin. Hyvin olen Suomesta päässyt pois ja takaisin. Aina on lentokentät olleet täynnä matkustajia. Viime vuonna kävin ulkomailla kolme kertaa. Nyt on matkat varattu kesäkuulle ja syyskuulle. Huhtikuussa käyn perinteisesti jossain Euroopan kaupungissa pidennetyllä viikonlopulla. Vielä en ole lentoja ja hotellia tilannut mutta hoidan asian vielä tämän viikon sisällä.
Vuoden sisään käyty Nizza, NYC ja Pariisi. PPF2 maski naamalla julkisissa tiloissa ja kulkuneuvoissa. Ei ole virus tarttunut.
Samahan se oli viime vuonna: kaikki väkisin auki hiihtolomien aikaan, sitten lähtee taas raketoimaan jne. Koronastahan ei käytännössä edes uutisoidakaan nyt, toivomuksena että ihmiset unohtaisivat koko jutun.