Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävä vähättelee sairauttani :(

Vierailija
06.07.2015 |

Minulle iski pari vuotta sitten stressin seurauksena ärtyvän suolen oireyhtymä todella rajuna. Suolivaivat ovat helpottaneet sen verran, että pystyn jo pidättelemään, eivätkä vatsakivut ole enää helvetillisiä. Ulostan edelleen kuitenkin liian usein ja vuosi sitten ihoni alkoi mennä sen seurauksena huonoon kuntoon. Sen jälkeen ei ole ollut päivääkään, ettei ihottumaa ole ollut jossain. Ihottuma on atooppista, kuivaa ja siitä valuu välillä nesteitä ja verta ja sitä on joka puolella. Öisin heräilen kutinaan. Talvella olin pois koulustakin, kun aamulla herätessäni iho oli pahana ja käsistä valui nesteitä. Yhdestä preliminääristä lähdin itkien vessaan kun oli niin epämukava olo kirvelevän, ihottumaisen selän vuoksi. Menin viruttamaan sitä lavuaariin. Olo on kuin olisin lähes kokoajan kipeänä. Lääkärikäynneistä ei ole ollut juurikaan apua ja kortisonit auttavat vain hetken.
Sitten menin tapaamaan erästä naista, joka neuvoi oikeanlaisessa ruokavaliossa, sillä hän on itsekin kärsinyt samantapaisista vaivoista. Olen nyt ollut pari viikkoa gluteenittomalla ja mahd. terveellisellä ruokavaliolla ja ainakin vatsa voi paaljon paremmin. Ihossa on ehkä pientä edistystä, mutta esim. viime yönäkin kuiva kaula ja kädet erittivät nestettä. Nyt sitten poikaystäväni kyselee jatkuvasti olenko hakenut töitä.(Muutettiin juuri yhteen) Sanoin jo aikasemmin, että hoidan vihdoin itseni kuntoon ja haen syksyllä, kun minulla kuitenkin on säästöjä vielä pitkäksi aikaa. Sanoin, ettei tämän ihon kanssa oikein pysty niin vain työskentelemään. Hän vain naureskeli perusteluilleni. Huomautin että atooppisen ihottuman takia saatetaan jäädä sairaslomallekin, tai joutua jopa sairaalaan. Yksi päivä hän kysyi, pitääkö minun olla kaunis töissä. Eilen illalla hermostuin ja sanoin, että minun on näköjään ihan turha selittää millaista tuskaa tämä on kun hän ei sitä tunnu tajuavan. Mielelläni haen töitä taas heti, kun olen edes melkein parantunut! Aloin lopulta itkemään ja sanoin, että tuntuu että hän vain pitää minua laiskana ja minua loukkaa kun hän kokoajan vähättelee vaivojani. Ensin hän valitti, että suutun heti, mutta sanoi sitten olevansa pahoillaan, ja ettei enää tee niin. Muut läheiseni kyllä ymmärtävät minua ja melkein liikaakiin huolehtivat vaivoistani. Ymmärrän, ettei tätä välttämättä tajua, kun ei ole itse kokenut. Itsekin ehkä pidin atooppista ihoa ennen sellaisena "Vähä vaan rasvaillaan". Suutuinko aiheesta? Onko täällä muita samoista vaivoista kärsiviä? Teki vain mieli avautua tänne, kun kaikki ystävätkin ovat tällä hetkellä kaukana lomailemassa yms. N19

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten voinkaan samaistua kanssasi!! Itselläni oli aivan samanlaisia oireita jotka pahenivat ja pahenivat... Lääkäri vain tuputti kortisoneja jotka eivät auttaneet. Itkin monet yöt ja lopulta rauhallinen poikaystävänikin hermostui, koska en saanut nukuttua... Olo oli helvettiä päivästä päivään... Kunnes kahden vuoden atopian jälkeen törmäsin hiivasyndroomaan netissä! Jotkut sanovat ettei hiivasyndrooma ole todellinen, mutta siihen kuuluvalla ruokavaliolla hoidetaan ylipäätään suolistovaivoja. Niitä minulla oli  ja tiesin, että ihossani oli hiivaa (kortisonit eivät siksi auttaneet ja haavat märkivät)...Nyt olen kuukauden ollut hiivattomalladietillä ja ihottuma on kadonnut! Olo on uskomaton! Millainen ruokavaliosi on?

Vierailija
22/25 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 18:55"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 17:52"]

Poikaystäväsi on varmaan samanikäinen kuin sinä? 19v poika ei välttämättä vielä ymmärrä tukea eikä osaa samaistua sairauteesi.

[/quote]

"Kun ei se osaa, niin ei siltä voi vaatia."

Minkäsikäisenä miespuolisten pitäisi alkaa oppia ottamaan muita huomioon? Onko 30vee liian aikaisin, kun on vielä biletysputki päällä?

Miehet ei myös tunnetusti ymmärrä lastenkaan päälle mitään, niin ei niiltä voi odottaakaan sitten osallistumista niiden hoitoon.

Jos se rassukka on armeijassakin pärjännyt, niin luulis että myös ihmissuhteissa tajuaisi toisten sairastamista. Vai meneekö naureskelemaan oman äitinsä rintasyövällekin, kun ei vielä "osaa"?

[/quote]

"Ensin hän valitti, että suutun heti, mutta sanoi sitten olevansa pahoillaan, ja ettei enää tee niin."

Minusta mies ei vain osannut aluksi ap:n sairautta käsitellä, mutta ymmärsi lopulta kuitenkin. Lisäksi on hyvä muistaa näitä juttuja lukiessa, että käytännössä jokainen esittää asiansa itselleen edullisessa valossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä syöt maitohappobakteereita? Mulla loppui puoli vuotta kestänyt ripuli, kun söin lacto seveniä päivittäin useamman kuukauden.

Vierailija
24/25 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ruokavalio on isoin tekiä, koska tuo ihottuma tulee sisältä päin. Siksi kortisonit yms ei auta. Etsi itsellesi oikea ruokavalio.

Vierailija
25/25 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Protopic?
Kai olet ihotautilekurin hoidossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme