Joillekin ihmisille ei koskaan riitä selitykseksi ADHD
Esimerkiksi jos on vaikkapa myöhässä ja kun selittää sitä kuinka ajantaju hävisi, kun matkalla ulko-ovelle jäikin säätämään sitä, tätä ja totakin vielä.
Ei käy. Pitää kuulemma opetella kellon käyttöä, joka on ilmeisesti niin maaginen taito, että sen hallitsevalla jää impulsiivinen säätäminenkin väliin.
Kommentit (56)
ADHD diagnoosi ei anna oikeutta käyttäytyä huonosti muita ihmisiä kohtaan. Jos sulla on diagnoosi, teet sen lähtösuunnitelman ja varaat enemmän aikaa niin kuin meitä diagnoosin saaneita opetetaan.
Jos puolustelet huonoa käyttäytymistäsi diagnoosilla, vedät mattoa alta meiltä, jotka haluamme saavuttaa jotain elämässä - - diagnoosista huolimatta.
Mulla ei ole diagnoosia mutta voisin kuvitella ettei ne adhd-aivot toimi samalla tavalla kun normaalit aivot.
Vierailija kirjoitti:
Ei ADHD ole oikeus pompotella ja olla välinpitämätön muita kohtaan. ADHD ihmisillä liian usein vain oma napa kiinnostaa.
Valitettavasti ahneus ja itsekkyys on useimpien ihmisten ominaisuuksia, samoin kyynisyys ja uhriutuminen.
ADHD ihmiset ei ole tässä asiassa poikkeus valtaväestöstä. Suurinosa meistä kuuluu johonkin vähemmistöön ja sitä käytetään tekosyynä omalle tai toisen käyttäytymiselle. Jokaisen aikuisen tulee ottaa vastuu omasta käytöksestään suhteessa muihin ihmisiin on hänellä jokin diagnoosi tai ei.
Joss ihmiset ei uskallla leimaantumisen pelossa käydä lääkäreissä niiin siinä olisi hyvä bisness myyydä betisssä lääkkkeitä.
Ei Sdhd ole mikään syy käyttäytyä huonosti.
Ei ADHD diagnoosi ole mikään syy olla välinpitämätön muita ihmisiä kohtaan. Sitä se jatkuva myöhästyminen on. Jos tiedät että lähteminen on sinulle vaikeaa ja helposti unohdut tekemään jotain muuta. Laita vaikka puhelimeen useampi hälytys, jolla muistustat itseäsi lähdöstä.
Ehe ehe.
Harkitsen enemmän kuin kaksi kertaa, kenelle paljastan diagnoosini - ap:n trollaajastakin huokuvan ennakkoluuloisuuden vuoksi.
En todellakaan myöhästele, unohtele tai "sekoile" tarkoituksella, koska kärsin siitä itse kaikkein eniten, joka päivä.
Minun pojalla on add, jota sinänsä ymmärrän hyvin. Paitsi en kykene ymmärtämään lykkäämistä. Miksi asioita ei voi muka aloittaa? Sehän on vain sitä, että käärii hihat ja alkaa tekemään.
Odotan vieläkin, että joku vääntäisi minulle rautalangasta, mikä siinä aloittamisessa on vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei ADHD diagnoosi ole mikään syy olla välinpitämätön muita ihmisiä kohtaan. Sitä se jatkuva myöhästyminen on. Jos tiedät että lähteminen on sinulle vaikeaa ja helposti unohdut tekemään jotain muuta. Laita vaikka puhelimeen useampi hälytys, jolla muistustat itseäsi lähdöstä.
Kyse on ajan hahmottamisen ja toiminnanohjauksen häiriöistä enemmän kuin muistamisesta. Toistuvat hälytykset sekoittaa pään entistäkin pahemmin.
Mistä ihmeestä tulee tää käsitys et diagnoosin kans sais alkaa perseileen, sut arvostellaan edelleen samalla viivalla muiden kans sä vaan joudut yrittään enemmän keskittymisen osalta kun muut.
ADHD on ominaisuus, jota ei voi käyttää tekosyynä. Jos on myöhässä jatkuvasti, niin sitten opettelee uusia rutiineja hallita tätä ongelmaa sekä laittaa esimerkiksi hälytyksiä useampia.
Jos syyttää ADHD:ta omista sotkuistaan, tekee vain hallaa muille ADHD-ihmisille.
T. Itsekin ADHD, joka ei myöhästele
ADHD on vammaisen tasolla ja raivostuttaa normaaleja ihmisiä.... ADHD tekee paljon pahaa elämänsä aikana yleensä. ADHD ei ole tasokas, sellainen ei sovi eliitti piireihin.
Vierailija kirjoitti:
Minun pojalla on add, jota sinänsä ymmärrän hyvin. Paitsi en kykene ymmärtämään lykkäämistä. Miksi asioita ei voi muka aloittaa? Sehän on vain sitä, että käärii hihat ja alkaa tekemään.
Odotan vieläkin, että joku vääntäisi minulle rautalangasta, mikä siinä aloittamisessa on vaikeaa?
Se että ei saa aloitettua. Se on siinä vaikeaa.
Voisitko vääntää minulle rautalangasta, mikä siinä on niin vaikeaa, että masentunut ei vain nouse sängystä? Tai nilkkansa nyrjäyttänyt vain kävele, vaikka sitten vähän nilkuttaen? Tai burnoutin partaalla keikkuva vain tee hommia vähän rennommalla asenteella?
Vierailija kirjoitti:
Toiminnanohjauksen ongelma. Kun pää on täynnä miljoona eri asiaa, joita sekoittaa vielä ulkopuolelta tulevat häiriötekijät, ei aloittaminen ole helppoa.
Esimerkiksi poika pohtii aloittamista, ulkona huutaa lapsia, sinä jankutat vieressä ja pojalla häviää ajatukset mielestä. Hän palaa takaisin lähtöruutuun.
Vierailija kirjoitti:
- Ei tiedä mistä aloittaa
- ajatukset siirtyvät kaikkeen muuhun ja koko asia unohtuu
- aloittamisesta ei tule mitään kun menee paniikkiin tai tulee joku dissosiaatio kohtaus
- motivaatio ei riitä (esim. Masennuksen takia)
Siinä muutama.
Vierailija kirjoitti:
ADHD on vammaisen tasolla ja raivostuttaa normaaleja ihmisiä.... ADHD tekee paljon pahaa elämänsä aikana yleensä. ADHD ei ole tasokas, sellainen ei sovi eliitti piireihin.
Tää on ihan provo ja olenkaan eliittiä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä näiden ihmisten kanssa pitäisi tehdä, jotta heillä ja muilla olisi helpompaa ?
Olisiko kenelläkään heittää jotain hyvää linkkiä adhd ja erityisesti add itsehoitoon tai siihen miten arjessa pärjäisi paremmin ?
Vierailija kirjoitti:
ADHD on ominaisuus, jota ei voi käyttää tekosyynä. Jos on myöhässä jatkuvasti, niin sitten opettelee uusia rutiineja hallita tätä ongelmaa sekä laittaa esimerkiksi hälytyksiä useampia.
Jos syyttää ADHD:ta omista sotkuistaan, tekee vain hallaa muille ADHD-ihmisille.T. Itsekin ADHD, joka ei myöhästele
On eri asia käyttää jotakin tekosyynä kuin olla kykenemätön suoriutumaan asioista kyseisestä syystä. Sinulla on ADHD ilmeisen hyvin hoitotasapainossa, koska rutiinien opettelu on riittänyt ratkaisemaan ajanhallintaongelmasi.
Ei ADHD ole oikeus pompotella ja olla välinpitämätön muita kohtaan. ADHD ihmisillä liian usein vain oma napa kiinnostaa.