Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokran maksu myöhässä

Vierailija
06.07.2015 |

Jouduin tänään häpeissäni ilmoittamaan vuokran antajalle että joudun maksamaan vuokran myöhässä..
(eräpäivä oli eilen) On ollut ongelmia pankin ja sossun kanssa.
Hän ei ole vielä mitään tuohon viestiini maksanut, ja nyt vähän jännittää miten hän suhtautuu.
En varmasti ole ainoa joka on joskus maksanut vuokran myöhässä, miten vuokranantajat yleensä suhtautuvat näihin?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ilmoita 7 päivää aikaisemmin, niin yhdestä myöhästymisestä en reagoi, toisesta ilmoitan, että tarvitsen asunnon perheeni käyttöön ja irtisanon sopimuksen. Sen jälkeen lapseni muuttaa sinne kuukaudeksi ja sitten voinkin ottaa uuden vuokralaisen.

Vierailija
2/53 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me maksamme aina ajallaan T pippuri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen persaukinen vuokranantaja ei tietenkään tykkää. Pahimmassa tapauksella sillä jää itsellä pankkilainan lyhennys rästiin tms.

Suurin osa vuokranantajista ei varmasti ole mitoittanut menojaan niin tarkalle että satunnainen vuokran myöhästyminen muodostuisi minkäään sortin ongelmaksi. Laske vuokraan myöhästymiskorko (7,5%(?)) ja maksa se samalla kun maksat vuokrasi.

Vierailija
4/53 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 14:46"]

Me maksamme aina ajallaan T pippuri

[/quote]

Minäkin näin yleensä, olen kohta 2 vuotta asunut asunnossa ja joka kerta olen maksanut vuokran ajallaan, paitsi nyt.

ap

Vierailija
5/53 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme sydämetön kilipää sä olet nro2. Onneksi minun vuokranantajani on sydämellinen ihminen. Asunnossa olen asunut pian 5 vuotta ja kolmesti maksanut vuokran myöhässä. Aina olen ilmoittanut ajoissa. Ensimmäisellä kerralla oli ongelmia pankin kanssa, kun pyhien takia tili sekoili tuhansia euroja miinuksella. Kolmannella kerralla olin sairaalassa kaksi viikkoa, kunnes sain äitini soittamaan vuokranantajalle ja pyytämään tilinumeron minne maksaa vuokra jne. Viimeisin kerta oli se, kun aloitin uudessa työssä ja palkanmaksun suhteen oli epätietoutta ja ongelmia. Palkka maksettiinkin vasta jälkikäteen. Koskaan ei ole ollut ongelma, kaikki me olemme ihmisiä!

Vierailija
6/53 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksoin kerran 5 päivää myöhässä koska unohdin. En ikinä unohda noinkin tärkeää asiaa, mutta silloin oli kauheasti kaikkea muuta. Onneksi vuokranantaja ei kysellyt perään. Tästä oppineena maksan aina pari päivää etuajassa vuokran.

Vierailija
7/53 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 14:50"]

Ihme sydämetön kilipää sä olet nro2. Onneksi minun vuokranantajani on sydämellinen ihminen. Asunnossa olen asunut pian 5 vuotta ja kolmesti maksanut vuokran myöhässä. Aina olen ilmoittanut ajoissa. Ensimmäisellä kerralla oli ongelmia pankin kanssa, kun pyhien takia tili sekoili tuhansia euroja miinuksella. Kolmannella kerralla olin sairaalassa kaksi viikkoa, kunnes sain äitini soittamaan vuokranantajalle ja pyytämään tilinumeron minne maksaa vuokra jne. Viimeisin kerta oli se, kun aloitin uudessa työssä ja palkanmaksun suhteen oli epätietoutta ja ongelmia. Palkka maksettiinkin vasta jälkikäteen. Koskaan ei ole ollut ongelma, kaikki me olemme ihmisiä!

[/quote]

Miksi olen kilipää? Jos ilmoittaa viikkoa aikaisemmin, niin sanon, että OK, maksa 15. päivään mennessä, onnistuuko? Mutta jos ei ilmoita mitään, jättää vain maksamatta eikä raha näy tilillä sovittuna päivänä, niin se tietää minulle isoja ongelmia vuokrarästien perimisen ja tulevan häädön kanssa. Siksi on kaikille osapuolille parasta, että irtisanon sopimuksen ajoissa enkä jää odottamaan, että on vuoden vuokrat rästissä ja maksettu milloin kymppi, milloin satanen.

Jos vuokralainen ei halua maksaa vuokraa, hän voi aika ostaa oman asunnon ja katsoa, miten pankki suhtautuu maksamattomiin lainoihin.

Vierailija
8/53 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse antaisin heti häädön jos päivänkään myöhästyy vuokra. T Lipsa

Vierailija
9/53 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 14:43"]

Jouduin tänään häpeissäni ilmoittamaan vuokranantajalle, että joudun maksamaan vuokran myöhässä 
(eräpäivä oli eilen). On ollut ongelmia pankin ja sossun kanssa.
Hän ei ole vielä mitään tuohon viestiini vastannut, ja nyt vähän jännittää miten hän suhtautuu.
En varmasti ole ainoa joka on joskus maksanut vuokran myöhässä. Miten vuokranantajat yleensä suhtautuvat näihin?

[/quote]

Aina näitä aloituksia joutuu korjaamaan....

Vierailija
10/53 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 15:01"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 14:43"]

Jouduin tänään häpeissäni ilmoittamaan vuokranantajalle, että joudun maksamaan vuokran myöhässä 
(eräpäivä oli eilen). On ollut ongelmia pankin ja sossun kanssa.
Hän ei ole vielä mitään tuohon viestiini vastannut, ja nyt vähän jännittää miten hän suhtautuu.
En varmasti ole ainoa joka on joskus maksanut vuokran myöhässä. Miten vuokranantajat yleensä suhtautuvat näihin?

[/quote]

Aina näitä aloituksia joutuu korjaamaan....

[/quote]

Ja aina löytyy näitä pakkomielteisiä kirjoitusvirheiden korjailijoita.

Vierailija
11/53 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 14:56"]

[/quote]

Aika raakaa toimintaa.

Vierailija
12/53 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 14:50"]

[/quote]

Siis niin samaa mieltä! Todella sydämetöntä vaatia, että vuokralainen ilmoittaa etukäteen että ei aio maksaa. Ihan oikein paskalle vuokraisännälle, että saa pankista huomautuksen ja joutuu myymään koko kämpän. Kyllä mua silloin naurattaa, kun se pakkohuutokaupataan. Ahneelle sopiva loppu!

Vierailija
13/53 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitokaa arvon vapaamatkustajat ensin ~200.000eur omaa tai lainattua pääomaa asuntoon, maksakaa joka kuukausi vastike ja silloin tällöin isot remontit, muistakaa myös maksaa vastikkeen ylittävän vuokran osalta 30% pääomavero.
.
Sitten ottakaa riski että täysin vieras ihminen tuhoaa asunnon.
.
Todella hyvällä tuurilla kaiken edellä mainitun tehtyänne teillä on sijoitus, joka tuottaa vuodessa n. 3% nettotuoton. Näin siis, ellei vuokralainen jätä yhtäkään vuokraa maksamatta saati tee isompaa tuhoa.
.
Oikeastihan asuntosijoittaminen on hyväntekeväisyyttä, sijoitustoimintana aivan täyttä paskaa.

Vierailija
14/53 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 15:22"]Sitokaa arvon vapaamatkustajat ensin ~200.000eur omaa tai lainattua pääomaa asuntoon, maksakaa joka kuukausi vastike ja silloin tällöin isot remontit, muistakaa myös maksaa vastikkeen ylittävän vuokran osalta 30% pääomavero.
.
Sitten ottakaa riski että täysin vieras ihminen tuhoaa asunnon.
.
Todella hyvällä tuurilla kaiken edellä mainitun tehtyänne teillä on sijoitus, joka tuottaa vuodessa n. 3% nettotuoton. Näin siis, ellei vuokralainen jätä yhtäkään vuokraa maksamatta saati tee isompaa tuhoa.
.
Oikeastihan asuntosijoittaminen on hyväntekeväisyyttä, sijoitustoimintana aivan täyttä paskaa.
[/quote]

Hajhahh kannattaako olla persaukinen kämppätrokari? :D me maksetaan sun pankkilainas vuokriemme muodossa, joten pidä leipäläpi kiinni ja kuole.

Vierailija
15/53 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 15:22"]Sitokaa arvon vapaamatkustajat ensin ~200.000eur omaa tai lainattua pääomaa asuntoon, maksakaa joka kuukausi vastike ja silloin tällöin isot remontit, muistakaa myös maksaa vastikkeen ylittävän vuokran osalta 30% pääomavero. . Sitten ottakaa riski että täysin vieras ihminen tuhoaa asunnon. . Todella hyvällä tuurilla kaiken edellä mainitun tehtyänne teillä on sijoitus, joka tuottaa vuodessa n. 3% nettotuoton. Näin siis, ellei vuokralainen jätä yhtäkään vuokraa maksamatta saati tee isompaa tuhoa. . Oikeastihan asuntosijoittaminen on hyväntekeväisyyttä, sijoitustoimintana aivan täyttä paskaa. [/quote] Hajhahh kannattaako olla persaukinen kämppätrokari? :D me maksetaan sun pankkilainas vuokriemme muodossa, joten pidä leipäläpi kiinni ja kuole.

[/quote]

Ei kannata, mutta riskiä voi aina pienentää reagoimalla välittömästi maksamattomaan vuokraan. Mitä rivakammin sinut poistaa asunnosta, sitä nopeammin saa maksavan vuokralaisen. Vakuutta ei koskaan kannata palauttaa ennen oikeuden päätöstä.

Vierailija
16/53 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yli 20 vuotta vuokranantaja. Sinä aikana pankki ei ole kertaakaan sössinyt tiliasioitani eikä palkanmaksussa ole koskaan ollut ongelmia, vaikka olen työpaikkaa kolme kertaa vaihtanut.

Mistä ihmeestä ne pankissa tietää, kuka on vuokralainen ja sotkee sen asiat, miksi ei ikinä vuokranantajan? Samoin sossu on aina maksanut vuokrat ajallaan, jos on asukkaana ollut sossun kantapeikko. Mutta jos sovitaan niin, että sossu maksaa asiakkaalle ja hän minulle, niin rahoilla on kumma taipumus kadota jonnekin.

Vierailija
17/53 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 14:56"]

[/quote]

Häädön voi määrätä vain käräjäoikeus, idiootti!

Vierailija
18/53 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 15:33"]

Olen ollut yli 20 vuotta vuokranantaja. Sinä aikana pankki ei ole kertaakaan sössinyt tiliasioitani eikä palkanmaksussa ole koskaan ollut ongelmia, vaikka olen työpaikkaa kolme kertaa vaihtanut.

Mistä ihmeestä ne pankissa tietää, kuka on vuokralainen ja sotkee sen asiat, miksi ei ikinä vuokranantajan? Samoin sossu on aina maksanut vuokrat ajallaan, jos on asukkaana ollut sossun kantapeikko. Mutta jos sovitaan niin, että sossu maksaa asiakkaalle ja hän minulle, niin rahoilla on kumma taipumus kadota jonnekin.

[/quote]

Et sitten ole ikinä lehdestäkään lukenut näitä nettipankkiongelmia ja ylimääräisiä tuplaveloituksia ym. pankkien sotkuja? Ei mullekaan noita ole ikinä kohdalle osunut, mutta olen kyllä tiedotusvälineistä lukenut kuinka välillä on palkkoja jäänyt tulematta tilille sun muuta sekoilua. Ja niihin syypää on ollut pankki eikä asiakas. Joten vähän ihmettelen missä umpiossa sä oikein elät?

Vierailija
19/53 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 15:45"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 15:33"]

[/quote]

Et sitten ole ikinä lehdestäkään lukenut näitä nettipankkiongelmia ja ylimääräisiä tuplaveloituksia ym. pankkien sotkuja? Ei mullekaan noita ole ikinä kohdalle osunut, mutta olen kyllä tiedotusvälineistä lukenut kuinka välillä on palkkoja jäänyt tulematta tilille sun muuta sekoilua. Ja niihin syypää on ollut pankki eikä asiakas. Joten vähän ihmettelen missä umpiossa sä oikein elät?

[/quote]

Toki olen lukenut, mutta en millään muista mitään tuhansien eurojen tuplaveloituksia tms. eikä yksikään työnantaja ole koskaan sössinyt palkkani kanssa. Siksi minua lievästi huvittaa se, että ne osuvat aina niille, jotka ovat vuokrasuhteessa maksupuolella ja aina siihen aikaan, kun se vuokra pitäisi maksaa. Mikä kumma maailmankaikkeuden tasapainoon vaikuttava asia aiheuttaakaan sen, että kuukauden viidennen päivän tienoilla pankkiyhteydet takkuavat ja tili tyhjenee, Kela ei maksa jne.

Vierailija
20/53 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 14:46"]Me maksamme aina ajallaan T pippuri

[/quote]
Me emme. T tippuri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän