Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pidättekö cheat dayn? kerran viikossa, kuukaudessa?

Vierailija
06.07.2015 |

Mä en kykene syömään herkkuja mitenkään hillitysti,olen yrittänyt opetella mutta ei siitä mitään ole tullut. Kerran kkdessa sitten vedän kaksin käsin herkkuja naamaan ja mahdollisesti vielä vähän seuraavana päivänä. Tiedostan että tää ei ole mitenkään terveellistä, mutta tiedä sitten kumpi on terveellisempää tai (pikemminkin vähemmän haitallisempaa) vetää perseet kerran kuukaudessa vai syödä joka viikko aina vähän jotain sokerista/rasvaista.
Ahh cheatday häämöttää tuolla kolmen viikon päässä..
Kertokaa joitain hyviä cheatday reseptejä ( jos siis tykkäät tse leipoa tai laittaa ruokaa) mulla suosikki "pääateria" perinteiset mokkapalat ;-)

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin otsikon perusteella, että kyse on puolison pettämispäivästä. Ajattelin, että siinäpä erikoinen systeemi, kun etukäteen päättää päivät, jolloin saa lähteä vieraan mukaan :D No, onneks ei ollutkaan siitä kyse :D

Vierailija
2/38 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun mulla on vaihteeksi terveellisyysputki päällä niin en tarvitse cheatdayta. Kun joka päivä syö riittävän monipuolisesti hyvää (kasvispitoista) ruokaa, ei edes tee mieli herkkuja. Tai saattaa tehdä, mutta siihen mielitekoon riittää pieni kupillinen jäätelöä mansikoilla esim. Ja minä olen myös ihminen joka ei "pysty" syömään herkkuja kohtuudella. Näköjään kuitenkin, mutta se tosiaan edellyttää tuota terveellistä ja tasapainoista ruokavalioa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ajattelin, että se on suomeksi rokulipäivä.

Vierailija
4/38 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toi ainakin hampaille paljon parempi :)

Vierailija
5/38 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 14:47"]On toi ainakin hampaille paljon parempi :)
[/quote] tää on kyllä totta.
Joo ja jos kasvikset ja hedelmät puuttuu ruokavaliosta niin sit mullakin iskee hirvee karkin himo :O.ap

Vierailija
6/38 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään tarvetta tuollaiseen rajoittamiseen. Osaan näin aikuisena ihmisenä syödä kohtuullisesti. Ei ole mitään ahmimisongelmia.

Vierailija
7/38 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 14:51"]Ei ole mitään tarvetta tuollaiseen rajoittamiseen. Osaan näin aikuisena ihmisenä syödä kohtuullisesti. Ei ole mitään ahmimisongelmia.
[/quote] no se on hyvä:-) kunpa itsekin pystyisin samaan..
Ap

Vierailija
8/38 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetaan myös nimellä karkkipäivä tai herkkupäivä. Miks pitää keksiä noin helvetin hankalia käsitteitä, kun suomeksikin löytyy parikin termiä? Onkse jotenkin coolimpaa spiikata niinku foreignejä längvitsei?

Vierailija
9/38 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän tämä ap:n ulkomaankielinen tsiit dei on suomeksi? Onks hää ihan suomen unohtanu jossain amerikassa?

Vierailija
10/38 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 14:56"]

Tunnetaan myös nimellä karkkipäivä tai herkkupäivä. Miks pitää keksiä noin helvetin hankalia käsitteitä, kun suomeksikin löytyy parikin termiä? Onkse jotenkin coolimpaa spiikata niinku foreignejä längvitsei?

[/quote]

On se varmaan, jos on kuten Sofia Ruusila, joka on asunut ulkomailla varmaan tosi kauan, kun vieraili siellä.

Vierailija
11/38 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin käytän sanaa cheatti päivä, meidän kaveriporukassa ainakin ihan normaali sana ja kuullut sitä muidenkin suusta. Meillä taas cheatti päivä tarkoittaa että saa syödä kaikkia herkkuja kuinka paljon haluaa, ei vain sokerisia, kun taas karkkipäivä "tarkoittaa" että normaalin ruoan lisäksi herkutellaan hieman sokeri herkuilla, eli ei vedetä kaikkia ruokia niin että napa paukkuu..

Vierailija
12/38 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 14:56"]Tunnetaan myös nimellä karkkipäivä tai herkkupäivä. Miks pitää keksiä noin helvetin hankalia käsitteitä, kun suomeksikin löytyy parikin termiä? Onkse jotenkin coolimpaa spiikata niinku foreignejä längvitsei?
[/quote]
No herkkupäivä ja karkkipäivä kuulostaa niin viattomilta :-) verrattuna ainakin mun cheatdayhiin.

Vierailija
13/38 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 14:56"]Tunnetaan myös nimellä karkkipäivä tai herkkupäivä. Miks pitää keksiä noin helvetin hankalia käsitteitä, kun suomeksikin löytyy parikin termiä? Onkse jotenkin coolimpaa spiikata niinku foreignejä längvitsei?
[/quote]
No herkkupäivä ja karkkipäivä kuulostaa niin viattomilta :-) verrattuna ainakin mun cheatdayhiin.
[/quote]
No sitten on sellainenkin suomenkielinen sana kuin mässäilypäivä tai mässäyspäivä. Niissä ei ole mitään viatonta tai sievää.

Vierailija
14/38 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun Suomi putos puusta kaikki kävi äkkiä
ei nähty itse sikaa eikä edes säkkiä
kun Suomi putos puusta maito oli milkkiä
pilkkisaalis pakasteita, yöt blackiä
kun Suomi putos puusta kaikki kävi kovin äkkiä"

Vierailija
15/38 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö mitenkään "ruokavalion mukaan" vaan mielestäni terveellisesti ja aina itse tehtyä ruokaa, joten mitään cheat day -vaihtoehtoa en mielestäni tarvitse. Ja karkkia/muuta namia syön silloin kun tekee mieli, käytännössä siis n. kerran pariin viikkoon, välillä menee pidempäänkin ilman.

Mutta sen haluaisin huomioida, että täällä on nyt mammat ymmärtäneet tämän cheat meal, cheat day jne. merkityksen hieman väärin. Sehän ei tarkoita, että ahdetaan nassu täyteen makeaa niin että voi huonosti, vaan tosiasiassa sillä tarkoitetaan sellaista päivää/ateriaa, jolloin saa syödä niin paljon kuin jaksaa. Yleensä tätä käytetään hiilarivarastojen kartuttamiseen. Toki makeaa saa siinä sivussa syödä, mutta porsastelu makean kanssa ei ole synonyymi cheat mealille.

Vierailija
16/38 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cheat dayna syön yleensä hiilari- ja rasvapitosempia ruokia kun normaalisti esimerkiks lasagnee tai muuta pastaa. Sitäkin syön hyvällä omalla tunnolla niin paljon ku jaksaa syödä. Lisäks syön leipää ja vielä niillä täytteillä ku huvittaa. Muuten ei hirveesti normista poikkee? Jos tekee mieli makeeta vielä niin saatan syödä jäätelöä. Sillon tosin menee melkee koko purkki B&J:tä

Vierailija
17/38 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suurinosa puhuu cheatmealista? Tai cheatdaystä? Fitneksen kautta tuokin sanoma tullut. Miksi ette vaan sano "millon pidät karkkipäivän?" tai "millon pidät herkkupäivän?" Fitness sitä fitness tätä.

Vierailija
18/38 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaajilla ja vhh ruokavaliota noudattavilla on "chiittauspäivä", huijauspäivä, cheat day, joka ei tarkoita karkkipäivää, vaan päivää jolloin saa syödä normaalia enemmän hiilareitä, eli huijata dietistä. Itselleni tämä tarkoitti yhtä päivää kuukaudessa. Enemmän hiilareita saattoi tarkoittaa pastaa/perunaa/maissia tai vaikka pullapalaa. Joskus chiittasin enemmän, joskus vähemmän.

Vierailija
19/38 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 14:42"]Mä luulin otsikon perusteella, että kyse on puolison pettämispäivästä. Ajattelin, että siinäpä erikoinen systeemi, kun etukäteen päättää päivät, jolloin saa lähteä vieraan mukaan :D No, onneks ei ollutkaan siitä kyse :D
[/quote] mäkin luulin.

Vierailija
20/38 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mitään cheat dayta tarvitse pitää eikä tuollaisia sananparsia käyttää, kun elämäntapaan kuuluu muutenkin kohtuullinen herkuttelu (kerran viikossa)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi