Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on aikuiselle, vastuulliselle perheenäidille sellainen tilanne, jossa abortti on ainoa oikea ratkaisu?

Vierailija
25.09.2006 |

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuolisin, jos raskaus saisi jatkua.

Vierailija
2/33 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uuden vauvan tulo olis todella ratkaiseva kysymys edellisten lasten ja perheen hoidossa, negatiiviseen suuntaan. Esim. äiti horjuu jatkuvan masennuksen rajoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksihän on olemassa tuotteita ja keinoja raskaudenEHKÄISYYN? jos jotakin asiaa ehkäistään, silloin sen ei haluta tapahtuvan. jos minä siis ehkäisen raskautta ja tulen silti raskaaksi, miksi EN tekisi aborttia? jos voin lapsen pitää/tehdä, miksi ihmeessä alunperinkään ehkäisisin? jos en halua neljättä lasta monin tavoin epävakaaseen tilanteeseen?

tämmöisessä tilanteessa minä ainakin tekisin abortin.

Vierailija
4/33 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/33 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen raskauden aikaan päätin ettei ikinä enää!!!

ja todellakin päätyisin aborttiin paljonkaan miettimättä, jos nyt vielä raskaaksi tulisin!

enkä muutenkaan enää halua lisää lapsia,

nämä riittää meille!!!

Vierailija
6/33 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä ei voi peittää.

Tai ehkä on, mutta ei olla varmoja. Ja toinen isä ehdokas ei ole valkonen.

Vierailija
7/33 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on nyt kaksi lasta, nuorempi kaksi vuotias, jos nyt tulisin raskaaksi olisi abortti ainoa oikea ratkaisu.

Olen jo nyt todella väsynyt, kuljen päivästä toiseen työn, koulun ja kodin väliä sellaisessa sumussa, etten osaa pysähtyä, ettei se tapahtuisi väärässä paikassa. Koti on siivoton ja sekin masentaa entisestään.

Joka aamu herätessäni ensimmäinen ajatukseni on; voi kun olisi jo ilta ja pääsisi nukkumaan. Jos mies on jossain lasten kanssa, kun tulen töistä kotiin menen nukkumaan, se on ainoa asia jota odotan koko ajan.

Lasten kanssa olen paljon, tai niin paljon kuin ehdin.

Tiedän, että jos kolmas lapsi tulisi, murtuisin. Nyt jo on tilanteita, jossa rupean itkemään täysin ilman syytä, olen vain niin väsynyt. Viikon sisällä olen ruvennut itkemään kaupassa ja päiväkodissa, pienet vastoinkäymiset tuntuvat valtavilta takaiskuilta ja tuntuu että muserrun.

Ja jos tekisin abortin, minua arvosteltaisiin, kun ei oikeasti tiedetä mistään mitään, kaikki kun on kunnossa..

Vierailija
8/33 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos voin lapsen pitää/tehdä, miksi ihmeessä alunperinkään ehkäisisin?

Minä ehkäisen siksi, etten mieluummin ottaisi vauvaa tähän elämäntilanteeseen. Jos kuitenkin tulisin raskaaksi, niin sitten sopeuttaisin elämän vauvaan, en lopettaisi vauvaa elämään sopimattomana.

Vierailija
9/33 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä et hae apua?? Vauva tai ei, et voi kauan jatkaa tuollaista elämää. Ellet pysäytä rattaita, niin murrut jossain vaiheessa. Mene ihmeessä lääkäriin ja pyydä sairaslomaa!

Vierailija
10/33 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Minä ehkäisen siksi, etten mieluummin ottaisi vauvaa tähän elämäntilanteeseen. Jos kuitenkin tulisin raskaaksi, niin sitten sopeuttaisin elämän vauvaan, en lopettaisi vauvaa elämään sopimattomana.

kun kaikkien muiden elämä ei ole samanlaista kun sinun. koittakaa nyt jo hemmetti sentään ymmärtää, että on olemassa muunkinlaisia elämäntilanteita kun teidän!!

ja kyllä minä ehkäisen siksi, että EN HALUA VAUVAA. niin yksinkertaista se on.

Vierailija
11/33 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin siitä, miten MINÄ tekisin. Taisi kolahtaa, kun noin pillastuit.

t. se jolle vastasit, en muista nroa

Vierailija
12/33 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsesi tuohon tilaan ajanut, ja vain itse voit itsesi sieltä pois hoitaa.

Vierailija
13/33 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikkani on todella pieni ja jokaisen panosta tarvitaan ja toisaalta, työni on se, joka suo minulle hengähdystauon lapsistani, sillä sitäkin tarvitsen, vaikka heitä yli kaiken rakastan.

Kyllä tämä tästä.. pikkuhiljaa..

Vierailija
14/33 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ehkäisen siksi että en halua enää yhtään lasta. Sterilisaatiota en halua vielä, koska mahdollisuuden lasten tekoon haluaisin kuitenkin säilyttää vielä muutaman vuoden (koskaanhan ei tiedä mitä elämä tuo tullessaan).

Ehkäisystä huolimatta tulin raskaaksi, ja neljättä alle 5-vuotiasta en olisi jaksanut!! Muutkin lapset olivat enemmän tai vähemmän vahinkoja, keskimmäinen suunniteltu, tulin heti raskaaksi.

Abortti ei ole varmasti kenellekään helppo ratkaisu joten ihan turha alkaa tuomitsemaan aikuisia ihmisiä.

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija
15/33 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

työpaikkani on todella pieni ja jokaisen panosta tarvitaan ja toisaalta, työni on se, joka suo minulle hengähdystauon lapsistani, sillä sitäkin tarvitsen, vaikka heitä yli kaiken rakastan.

Usko minua kun sanon: sinä tarvitset sairaslomaa, jos todella olet niin uupunut kuin sanot. Työpaikalle antamasi panos on kärpäsenkakkaa oman terveytesi rinnalla. Kuusi vuotta sitten minä ajattelin uupuneena aivan samoin: en voi jättää työtäni, sillä ketään ei olisi tiedossa tilalleni. Lojaalius oli mennyt liian pitkälle! Onneksi lopulta havahduin hereille ja repäisin: sanouduin irti. Se oli yksi parhaista ratkaisusta elämässäni.

Vierailija
16/33 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloin paineet kasvaa entisestään.

Tällä hetkellä koulu on lähinnä se, joka pistää koville. Näillä näkymin ja toivottavasti, se loppuu ensi keväänä ja sitten helpottaa. Kyllä mä yhden talven jaksan.

12

Vierailija
17/33 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Usko minua kun sanon: sinä tarvitset sairaslomaa, jos todella olet niin uupunut kuin sanot. Työpaikalle antamasi panos on kärpäsenkakkaa oman terveytesi rinnalla. Kuusi vuotta sitten minä ajattelin uupuneena aivan samoin: en voi jättää työtäni, sillä ketään ei olisi tiedossa tilalleni. Lojaalius oli mennyt liian pitkälle! Onneksi lopulta havahduin hereille ja repäisin: sanouduin irti. Se oli yksi parhaista ratkaisusta elämässäni.

Vierailija
18/33 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen edelleenkin syvää helpotusta siitä, että tämä mahdollisuus oli olemassa. Kolmas raskaus siinä tilanteessa kuopuksen ollessa reippaasti alle vuoden olisi ollut katastrofi. Tiesin jo etukäteen, että jos vielä raskaaksi tulen, niin tulen viettämään siitä valtaosan sairaalassa.

Vierailija:

toisen raskauden aikaan päätin ettei ikinä enää!!!

ja todellakin päätyisin aborttiin paljonkaan miettimättä, jos nyt vielä raskaaksi tulisin!

enkä muutenkaan enää halua lisää lapsia,

nämä riittää meille!!!

Vierailija
19/33 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa molemmat yhtäaikaa pettää.

Vierailija
20/33 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ollaanpa realisteja. Miettikääpä nyt ihan tosissanne, kuinka realistista on käyttää tuplaehkäisyä pitkäaikaisessa suhteessa tai avioliitossa joka_ainoa_kerta, vaikkei lapsia haluaisikaan lisää. Kuinka moni ihan rehellisesti käyttäisi esim. kondomi + pillerit,kierukka tai sterilointiyhdistelmää?