Aiheutin vahingossa kissani kuoleman :'(
Tästä on aikaa jo pari viikkoa, mutten siltikään voi elää itseni kanssa :( Olin täydentämässä tiskikonetta ja työnsin tiskikoneen "hyllyt" takaisin paikoilleen. Jätin koneen auki ja kävin vessassa. Kun tulin takaisin keittiöön, laitoin tiskikoneen päälle normaalisti. En voinut mitenkään aavistaa, että kissa oli kömpinyt tiskikoneeseen! :'( Hän ei ikinä ole ollut kiinnostunut tiskikoneesta ja nukkui vielä sängylläni, kun aloin siivoamaan. Kissa kuoli :( Minulla on aivan järkyttävä olo asiasta edelleen, kissani oli minulle hyvin rakas. 8-vuotias sylinkipeä poikakissa. Saa haukkua, mollata, soittaa vaikka poliisille. En vain tiedä mitä minun pitäisi tehdä ajatuksilleni.
Kommentit (21)
Voi sentään, otan osaa =(
Mutta älä syyllistä itseäsi. Tuo oli ihan silkka vahinko.
Voi kamala :( En voi edes kuvitella kuinka pahalta tuntuu. Onko sulla ketään, jolle voisit puhua tuosta? Jos ei ole, niin suosittelen soittamaan terveyskeskukseen ja pyytämään keskusteluapua. Kissavihaajat varmaan tulee alapeukuttamaan ja huutamaan että haloo, se on vaan kissa, mutta mä kyllä ap ymmärrän sua. Tsemppiä! <3
Minulla on kolme kissaa enkä todellakaan aio haukkua tai tuomita sinua. Ne olennot ovat suorastaan pirullisen taitavia paketoimaan itsensä huomaamattomaksi johonkin tilaan. Aina saa kaikki peitonmutkan tarkistaa ennenkuin istahtaa ettei joku jää alle.
Ainoa jota jäin miettimään oli se, että miten kissa on voinut kuolla tiskariin. Kyyti on varmasti ollut märkää, mutta olemme puolisoni kanssa kerran asentaneet uteliaisuuttamme GOpro-kameran tiskikoneeseen ja vettä sinne ei ainakaan tule niin paljon että sinne hukkuisi. Toki pesuaineet ja lämpö...
Kiitos muuten kirjoituksestasi. Se on hyvä muistutus meille kissanomistajille olla tarkkoina. Olen pahoillani puolestasi, uskon että ajan kanssa tulet sinuiksi tapahtuman kanssa. Se oli puhdas vahinko, älä turhaan syytä itseäsi.
Itsellä meinasi käydä joskus sama pyykkikoneen kanssa.
Olin jo painanut ohjelman päälle,
kun huomasin silmät luukun toisella puolen.
Älä syytä itseäsi, et voinut tietää että kissa saa aivoituksen mennä sinne sisälle.
Oma kissani pelastui vain ja ainoastaan siksi että koneessa on lasinen luukku ja jostain kumman syystä jäin katsomaan luukkua.
Kissasi on varmasti haistanut jonkin herkullisen ruuantähteen koneessa.
Vahinko, surullinen vahinko.
Jaksamisia sinne*♡*
Voi surku :( tosi ikävää! Nää on tämmösiä asioita mihin ei osaa varautuu. Kaverin kissan pentu kuoli kun tippui vc pönttöön
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 12:52"]Kuule haista oikeasti vittu ja yritä edes. Näin paskaa provoa en edes muista. Tyhmä ämmä.
[/quote]
Mikä tästä tekee provon? Etkö oikeasti usko, että näin voi käydä? Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun kissa jää astianpesukoneeseen/pyykkikoneeseen. Mäkin tiedän kaksi tapausta, joissa on jäänyt kisu pyykkikoneeseen. Toisessa kaveri huomasi ajoissa ja kissa ehti vain kastua, toisessa kävi huonommin ja kissa kuoli.
Surullinen tapaturma :( Tuntuu varmasti pahalta. Voimia.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 12:42"]
Minulla on kolme kissaa enkä todellakaan aio haukkua tai tuomita sinua. Ne olennot ovat suorastaan pirullisen taitavia paketoimaan itsensä huomaamattomaksi johonkin tilaan. Aina saa kaikki peitonmutkan tarkistaa ennenkuin istahtaa ettei joku jää alle. Ainoa jota jäin miettimään oli se, että miten kissa on voinut kuolla tiskariin. Kyyti on varmasti ollut märkää, mutta olemme puolisoni kanssa kerran asentaneet uteliaisuuttamme GOpro-kameran tiskikoneeseen ja vettä sinne ei ainakaan tule niin paljon että sinne hukkuisi. Toki pesuaineet ja lämpö... Kiitos muuten kirjoituksestasi. Se on hyvä muistutus meille kissanomistajille olla tarkkoina. Olen pahoillani puolestasi, uskon että ajan kanssa tulet sinuiksi tapahtuman kanssa. Se oli puhdas vahinko, älä turhaan syytä itseäsi.
[/quote]
Kissa on voinut saada esim. sydänkohtauksen säikähdyksestä tai kuolla muuten vain stressiin. Koneessa on myös hirveän kuuma ainakin kuivausvaiheessa, joten kissa on voinut saada palovammoja tai lämpöhalvauksen.
Ap, älä syytä itseäsi. Tapahtunut ei ollut sinun syysi.
No jos se nyt yhtään lohduttaa, niin olen minäkin kissan saanut vahingossa tapetuksi.
Olin joku 8v ja meillä oli oikein rakas kissa perheessä. Yksi kesäpäivä äitini oli kantanut vaahtomuovipatjat ulos tuulettumaan ja tuuli oli kai kipannut ne kaiteen yli maahan. Siinä sitten keksittiin siskon kanssa, että hypitään kaiteen päältä patjoille ja olihan se hauskaa. Kunnes äiti komensi meidät muihin hommiin ja löysi kissamme patjojen alta kuolleena. Oli kai mennyt ressu sinne nokosille ja kuollut kerrasta, kun hypättiin niskaan.
Meillä kissa osasi avata jääkaapin ja pakastimen ovet. Kerran oli läheltä piti tilanne kun aloin tekemään ruokaa ja avasin pakastimen. Kissa oli ihan kohmeisena siellä!
Sinulla kävi kamala onnettomuus! Jaksamisia.
Nyt kannattaisi tilata aika kuulontutkimukseen terveyskeskukseen, koska et ole kuullut kissan naukumista tai sitä ettei suihkuvarret ihan oikeasti pyöri... tää on taas näitä urbaaneja legendoja..uskoo ken tahtoo ja tuo on muuten eläinsuojelurikos..
Kuulostaa kyllä melkoiselta tuubalta ap:n tarina. Millainen tiskikone teillä oikein on, jos se ei pidä mitään poikkeavaa ääntä kun sisällä on täyskokoinen katti? Ainakin meidän tiskari kyllä kolisee ja klonkuttaa, jos yksikin veitsi tai muovipurkin kansi on huonosti ja osuu lapoihin. Ja luulis sen kissankin pitävän melkoista meteliä lautasten ja lasien päällä, jos ja kun paniikki iskee koneen käynnistyessä. En usko ap:n höpinöitä.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:08"]Kuulostaa kyllä melkoiselta tuubalta ap:n tarina. Millainen tiskikone teillä oikein on, jos se ei pidä mitään poikkeavaa ääntä kun sisällä on täyskokoinen katti? Ainakin meidän tiskari kyllä kolisee ja klonkuttaa, jos yksikin veitsi tai muovipurkin kansi on huonosti ja osuu lapoihin. Ja luulis sen kissankin pitävän melkoista meteliä lautasten ja lasien päällä, jos ja kun paniikki iskee koneen käynnistyessä. En usko ap:n höpinöitä.
[/quote]
Meidän kone (ei ole mikään vanha rämä vaan vuoden vanha) on niin kovaääninen ja kaikkia klonkutuksia kuuluu, että en mäkään kyllä kuulisi jos siellä joku olisi sisällä.
Minun oli pakko ottaa päiväunet, en siksi päässyt vastailemaa teille. Sydämeni murtuu, kun ajattelen kissaani stressin vallassa ja hämmillään ja ettei hän päässyt tiskikoneesta pois :'( en ole koskaan itkenyt näin paljon :( päiväunet olivat yhtä tyhjän kanssa. Jotkut eivät ehkä ymmärrä minua, mutta en tiedä miten ikinä pääsen tästä yli
Ap
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 14:27"]Minun oli pakko ottaa päiväunet, en siksi päässyt vastailemaa teille. Sydämeni murtuu, kun ajattelen kissaani stressin vallassa ja hämmillään ja ettei hän päässyt tiskikoneesta pois :'( en ole koskaan itkenyt näin paljon :( päiväunet olivat yhtä tyhjän kanssa. Jotkut eivät ehkä ymmärrä minua, mutta en tiedä miten ikinä pääsen tästä yli
Ap
[/quote]
Voi sua. Ihan oikeasti kannattaa käydä jossain juttelemassa. Et ole ainoa jolle on käynyt noin, älä syyllistä itseäsi! <3
Voin eläytyä tuskaasi, olen kokenut sen kahdesti. Ajoin vahingossa kotipihassa autolla toisen kissan yli ja seuraava kissaherra vain löytyi yksi päivä kuolleena keskellä alakerran olohuonetta, en tiedä mihin se kuoli. Joskus ne 9 elämää vain menee kaikki kerralla :(
Kamalaa, mutta kyllä se on omistajan syy jos on huolimaton. Tämäkin olisi vältetty!
Ei sovi ainakaan aikuinen kissa astiakoneeseen,joku pieni pentu voi sopia.
Kamala onnettomuus, otan osaa. Yritä antaa itsellesi anteeksi jotenkin. Oletko antanut itsellesi aikaa surra kissaasi? Siis itseäsi syyttämättä. Kissasi on nyt mennyt pois, mutta sen rakas muisto voisi sinua vielä lohduttaa. Voimia.