Parisuhdeterapia kokemuksia
Meillä on kotona se tilanne, ettemme enää osaa puhua, aina kaikki menee huutamiseksi ja syyllistämiseksi, puolin ja toisin.
.
Olen väsynyt kaikkeen riitelyyn ja siihen ettei miehelleni mene aivoon mikään, jos en huuda naama punaisena. Saatan pyytää tekemään yhden pienen asian n. 10 x, johon menisi 5 minuuttia, ennenkuin tapahtuu mitään, ja mies kokee muistutteluni nalkutuksena, ja yleensä muistuttelen viikkoja samasta asiasta, silti mitään ei tapahdu. Ja jos vahingossa mies tekee pyytämäni asian niin se on juosten kusten hoidettu, ja minä teen sen perässä. Olenkin alkanut pyytää apua muilta miehiltä suoraan, koska omani ei tee ennenkuin huudan naama punaisena, ja sitten mies suuttuu vielä enemmän koska en pyydä häneltä apua, kokee ilmeisesti miehisyytensä loukatuksi, tai muuta vastaavaa.
.
Muutenkin tuntuu, että tämä suhde syö minulta joka suhteessa energiaa, taloudellisesti minä kannan suuremman vastuun, kotityöt teen pääsääntöisesti minä, kaupassa käyn minä, lasten asiat hoidan minä jne...
.
Onko kenellekään ollut hyötyä parisuhdeterapiasta, kun luovuttaminen on mielessä joka päivä? Olen asennoitunut niin että vaikka ero olisi ainoa vaihtoehto, voisi terapiasta silti saada eväitä eroonkin, ero tulisi silloin varmasti oikeista syistä, eikä vaan siitä ettei enää jaksa sormeansakaan liikauttaa toisen eteen.
Kuulostaa, anteeksi suoruuteni, ettei kannata mennä terapiaan vaan ottaa ero suoraan.