Kampaaja-eukko rahastaa törkeästi ylihintaa sampoillaan
Ihmettelen aina vaimokkeen huimia kampaamolaskuja. Paljastuikin että joka käynnillä hänet taivutellaan ostamaan puoliväkisin huippukalliita samppoita ja muita kemikaaleja. Tuoteselosteita tutkimalla selviää, että aineet on samaa kamaa mitä myydään marketeissa. Tähän tulee kohta muutos!
Kommentit (41)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 12:43"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 12:31"]
Ne on laadukkaita. Älä lue tuoteselosteita
[/quote]
Kampaatotuotteissa luodaan mielikuva ammattimaisista, professionaalituotteista joita myydään samaan tapaan kuin apteekkituotteita. Ja tyhmät ostaa.
[/quote]
Juujuu käytin 3kk marketti shampoota kun ajattelin, että nyt on liian kallista. Se oli kyllä yhtä tuskaa kun ei se hoitoaine vain ollut yhtä hyvää tukka ihan takussa ja huonossa kunnossa. Vaihdoin takaisin ja kun ekan pesun tein hämmästyin miten se harja liukuikin taas niiden hiuksien läpi helposti.
Teen duunia vuokratuolissa yhdessä hyvämaineisessa stadilaisessa kampaamossa. Voin kyllä tietyin osin allekirjoittaa väitteen, jonka mukaan asiakkaat maksavat monessakin tuotteessa ylihintaa, tai sitten mainoslupaukset eivät kaikilta osin täyty.
Mutta eipä näistä saa suuremmin huudella huudeilla :)
Maksaahan ne hammaslääkärin myymät hoitotuotteetkin vähän enemmän kuin markettikama. Marketissa ei saa kaupan päälle palvelua ja neuvontaa. Normaalia markkinataloutta.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 12:33"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 12:31"]
Ne on laadukkaita. Älä lue tuoteselosteita
[/quote]
Joku vitun mustikkauutesampoo joo, maksaa kolme kertaa enemmän kuin normitökötti marketissa. Jo vain luen tuoteselosteet ja viisastun. Tyhmät maksaa mielikuvista.
[/quote]
"Winter shampoo for weak and stressed hair" aika mojova tuote tuossa. Tehoaineena lumihiutaleet?
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 12:45"]
Se epäselvyys, että perusmuotoa ei pysty päättelemään taivutetusta muodosta.
[/quote]
sampoon
sampoota
sampoona
sampooksi
sampoossa
sampoosta
sampooseen
sampoolla
sampoolta
sampoolle...
Missä kohdassa et pysty päättelemään perusmuotoa? Ei vika ole sanassa vaan sinussa.
Mä oon riippuvainen kampaamon shampoosta, koska vain sillä yhdellä tuotteella mun kampaajan raidoittamat hiukset pysyy kunnossa. Hoitoaineet ym. löydän marketista.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:40"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 12:45"]
Se epäselvyys, että perusmuotoa ei pysty päättelemään taivutetusta muodosta.
[/quote]
sampoon
sampoota
sampoona
sampooksi
sampoossa
sampoosta
sampooseen
sampoolla
sampoolta
sampoolle...
Missä kohdassa et pysty päättelemään perusmuotoa? Ei vika ole sanassa vaan sinussa.
[/quote]
Aloituksessa olevan muodon voi tulkita moneksikin eri perusmuodoksi, kuten joku jo tuolla esittikin. Älä yritä kehitellä riitaa päästäksesi pätemään - olen fennisti joten voi tulla tiukka matsi.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:50"]
Aloituksessa olevan muodon voi tulkita moneksikin eri perusmuodoksi, kuten joku jo tuolla esittikin. Älä yritä kehitellä riitaa päästäksesi pätemään - olen fennisti joten voi tulla tiukka matsi.
[/quote]
Fennisti on ystävällinen ja selittää, miten h:llinen muoto, jota tässä ketjussa ilmeisesti kannatetaan, olisi selkeämpi. Vai tarkoitatko p-kirjainten määrää+
Oheistuote- ja lisämyyntityrkytystä on nykyään ihan joka paikassa. Kävin viikonloppuna kampaajalla, ja hänkin esitteli auliisti shampoon ja hiushoidon joilla pesi tukkani alkuun. En kuulemma tule toimeen ilman niitä. Jepjep. Shampoopullo olisi maksanut 29€ ja hoitoaine 26€. Jätin väliin, mutta varmasti on niitäkin jotka eivät tuossa tilanteessa kehtaa kieltäytyä vaikka kotona sitten jo harmittaisi.
Pidä mielummin puhuttelu vaimollesi :) Eihän niitä pakko ostaa ole. Tai sitten et puutu vaimosi hankintoihin lainkaan, jos omilla rahoillaan ne ostaa :)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:55"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:50"]
[/quote]
Fennisti on ystävällinen ja selittää, miten h:llinen muoto, jota tässä ketjussa ilmeisesti kannatetaan, olisi selkeämpi. Vai tarkoitatko p-kirjainten määrää+
[/quote]
Shampoo olisi selkeämpi, koska suomessa ei ole sellaista nimeä kuin Shamppa, mutta on sellainen kuin Samppa. Ja varsinkin kun tuotteiden kyljessä poikkeuksetta näyttää lukevan shampoo, olisi aika antaa periksi.
Ai shampoosta oli kyse, tylsää. Mä jotenkin ajattelin, että kampaaja on jotenkin takonut myyttisen Sammon Kalevalan hengessä. Tai itseasiassa monta sellaista. Ja nyt sitten rahastaa niillä, törkeä.
Kaikkein selkeintä olisi käyttää sanaa "hiustenpesuaine".
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 14:08"]Kaikkein selkeintä olisi käyttää sanaa "hiustenpesuaine".
[/quote]
Shampoopas :DD
Minun mielestä pitäisi kirjoittaa joko samppoo tai shamppoo, ihan miten kukin lausuu. Ei varmaan kukaan sano että sampoo.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 12:27"]
Onko vaimosi holhouksenalainen?
[/quote]
sama tuli mieleen. järkyttävää jos käytetään asiakkaan holhouksenalaisuutta hyväkseen ja puoliväkisin myydään tuotteita, joista normaali ihminen osaisi kieltäytyä :(
Ehdota vaimolle, että alkaa no poo-ihmiseksi.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 15:02"]
Lidlin cien -sarjan tökötit maksaa 2€, parempaa kuin kampaamoiden 22€ putelit. Pitkätukka
[/quote]
Lidlissä kaikki kosmetiikka laadukasta ja edullista!
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 12:37"]
Haha, mies vertailemassa shampoiden tuoteselosteita, anna mun kaikki kestää...
[/quote]
Seksistinen ja aliarvioiva kommentti, ei hyvä.