Uusi kissa puree
Meille tuli 7kk kissa muutama pv sitten. Se itse tulee päälleni kehräten ja puskien, mutta sitten kun silitän saattaa purra ja todella kovaa, vaikkei verta olekaan tullut. Luin, että kyse olisi hellyysaggressiosta. Ei ole edellisessä kodissa koskaan purrut ihmisiä, äitikissan kanssa tappelivat ja sen vuoksi tästä luopuivatkin.
Tämä saattaa olla eteisessä ja kauhotaan istua kuljeyusboksia katsoen. Ikävöi siis edellistä kotiaan. Ja sitten tulee kovasti kehräten, mutta häntä vispaten puskemaan minua sänkyyn, että silitä, mutta pureekin. No olen oppinut että kun tulee tuolla tavalla niin yritän ettei tulisi, tosin yrittää purra kättä kun työnnän poiskin..
Mitäs arvelette, meneekö tämä ohi? Kun puree niin sen jälkeen ei sinä yönä ole sänkyyn asiaa, eikä tietty huvita paijata. Minun puolesta ei tarvitsekaan olla mikään sylikissa, mutta itse tunkee tyrkylle ja sitten puree. Kehräten, häntä heiluen ja tarpoen niin tiedän että puremaan tulee.
Ei ikinä ole ollut purevaa eläintä, siis näin voimakkaasti purevaa. Pennun näykkimiset tiedetään, tämä puree kovaa ja pitkään. Miten olette selvinneet tämmöisestä? Uusi koti, uudet ihmiset eikä äitikissaa retuutettavana enää, ymmärrän. Vaan miten karsia tämä käytös pois?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just ton takia en tykkää kissoista kun ne antaa joskus niin ristiriitaisia viestejä. Kiipeää vaikka pään päälle mut koskea ei saa. Ärsyttävä piirre.
Ei kissa anna ristiriitaisia viestejä, sinä vaan et osaa lukea niitä!
No onhan se aika outoa että miksi kissa sitten tulee tykö? Eikö loogista ole se että kissa välttelee sitä ihmistä kenen kanssa ei halua olla tekemisissä. Kissat ovat kyllä outoja ja arvoituksellisia otuksia.
Kissa on utelias eläin. Jos kissa tulee lähelle, se ei vielä tarkoita sitä, että se välttämättä haluaisi lääppimistä. Tuleehan vieras koirakin haistelemaan, eikä siihenkään saa käydä käsiksi.
Pentukissa on täynnä energiaa, mihin ap:n kissa sen voi purkaa kun sillä ei ole leikkikaveria? Emokissat rupeavat leikkimään pentunsa kanssa kun ne kasvavat tarpeeksi isoiksi eikä kyse ole tappelusta ellei karvatupot lennä ilmassa ja haavoja tule. Kuinka pihalla ihmiset ovat kissojen käytöksestä?
Vierailija kirjoitti:
Pentukissa on täynnä energiaa, mihin ap:n kissa sen voi purkaa kun sillä ei ole leikkikaveria? Emokissat rupeavat leikkimään pentunsa kanssa kun ne kasvavat tarpeeksi isoiksi eikä kyse ole tappelusta ellei karvatupot lennä ilmassa ja haavoja tule. Kuinka pihalla ihmiset ovat kissojen käytöksestä?
En tiedä kuka tässä nyt on pihalla, mutta on suhteellisen luonnollista, että emo pyrkii eroon pennuistaan ennemmin tai myöhemmin. Tappelu nimenomaan oli jo vaarallista, niin, että emo joutui olla toisessa huoneessa kuin tämä. Kyllä täällä leikitetään ja jos olisit lukenut ketjun se olisi tullut esille..
Mutta kiitos kaikille, sain paljon hyviä vinkkejä. Aikaa tämä nyt ainakin vaatii, kaikki uutta vielä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just ton takia en tykkää kissoista kun ne antaa joskus niin ristiriitaisia viestejä. Kiipeää vaikka pään päälle mut koskea ei saa. Ärsyttävä piirre.
No onhan se aika outoa että miksi kissa sitten tulee tykö? Eikö loogista ole se että kissa välttelee sitä ihmistä kenen kanssa ei halua olla tekemisissä. Kissat ovat kyllä outoja ja arvoituksellisia otuksia.
Jos se tykkää olla lähellä muttei tykkää koskemisesta, ja sinä kosket niin syy on sinussa jos puree.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kissa anna ristiriitaisia viestejä, sinä vaan et o
saa lukea niitä!No onhan se aika outoa että miksi kissa sitten tulee tykö? Eikö loogista ole se että kissa välttelee sitä ihmistä kenen kanssa ei halua olla tekemisissä. Kissat ovat kyllä outoja ja arvoituksellisia otuksia.
Jos se tykkää olla lähellä muttei tykkää koskemisesta, ja sinä kosket niin syy on sinussa jos puree.
Niinpä. Kissat ovat omat arvonsa tuntevia kuninkaita/kuningattaria. Siksi en tule ikinä hankkimaan kissaa. Tykkään enemmän miellyttämishaluisista koirista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö aloittaja kirjoittanut että kissa hinkkaa itseään ja tyrkyttää itseään, kehrää ja on epätoivoinen niin eihän se ihmisellekään ole miellyttävää, siinähän on pakko työntää kissa pois jos ei halua sitä lähelleen... tässä ei kyllä kissakaan osaa pitää mitään hajurakoa omistajaan ja tuo ikävä tapa että puree tässäkin tapauksessa. Joku huono tapa se vain on.
Sulla on rebel pahis kissa. Eka tappelee mutsinsa kaa ja sitten hurjastelee uudessa kodissa
Päivitystä. Eilen tosiaan en itse päivän aikana juurikaan paijaillut, ainoastaan ohimennen ja muutaman paijauksen jos tuli itse rauhallisena puskemaan. Illalla huomasin, että taas on saalistusvietti alkanut, asenne käsiäni kohtaan oli muuttunut päivemmästä 😄. Päivällä tuota on ollut jotenkin tahmeaa leikittää, ollut vetämättömyys ja itse miettinyt että ehkä ei vaan ole niin leikkisä. No nyt kun valvoimme myöhempään huomattiin, että tää on todella skarppi ja vilkas yöllä, täynnä tarmoa ja leikkituulella. Eihän se eteisessä ilmeisesti niinkään ollut ikävöimässä edelliseen kotiin vaan kytiksellä ja pyydystämässä kukkakärpäsiä 😅. Leikitettiin sitten myöhään illalla. Sain nukkua aivan rauhasssa!
Nyt aamulla herätti tuttuun tapaan kehräten ja puskien, meinasi samantien purra, mutta ei purrutkaan vaan veti pään pois just ennen ja naukaisi. Sitten heitin pehmolelun lattialle ja millä innolla ja vauhdilla hyppäsi perään. Sitten aloin leikittämään ja ei ollut tahmeaa leikki. Sitten ruoka..
Mutta joo, rytmiään kisulla nyt on sellainen että nukkuu koko päivän melkein, mitä nyt syömään herää ja yöllä valvoo. Tietty luontaista kissoille, mutta voisihan tuota vähän muokata.. kiva huomata, että kyse sittenkin oli leikistä taikka sen leikin puutteesta kun meidän päivisin tarjoamat leikit eivät innostaneet kun on yöt valvonut ilmeisesti. Tai siltä näyttää nyt, toivottavasti puremilta säästytään jatkossakin! Kiitos tuhannesti vinkeistä ja tsempeistä sekä ymmärryksestä niin kissaa kuin minuakin kohtaan. Auttoi ihmeesti hankalassa paikassa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Päivitystä. Eilen tosiaan en itse päivän aikana juurikaan paijaillut, ainoastaan ohimennen ja muutaman paijauksen jos tuli itse rauhallisena puskemaan. Illalla huomasin, että taas on saalistusvietti alkanut, asenne käsiäni kohtaan oli muuttunut päivemmästä 😄. Päivällä tuota on ollut jotenkin tahmeaa leikittää, ollut vetämättömyys ja itse miettinyt että ehkä ei vaan ole niin leikkisä. No nyt kun valvoimme myöhempään huomattiin, että tää on todella skarppi ja vilkas yöllä, täynnä tarmoa ja leikkituulella. Eihän se eteisessä ilmeisesti niinkään ollut ikävöimässä edelliseen kotiin vaan kytiksellä ja pyydystämässä kukkakärpäsiä 😅. Leikitettiin sitten myöhään illalla. Sain nukkua aivan rauhasssa!
Nyt aamulla herätti tuttuun tapaan kehräten ja puskien, meinasi samantien purra, mutta ei purrutkaan vaan veti pään pois just ennen ja naukaisi. Sitten heitin pehmolelun lattialle ja millä innolla ja vauhdilla hyppäsi perään. Sitten aloin leikittämään ja ei ollut tahmeaa leikki. Sitten ruoka..
Mutta joo, rytmiään kisulla nyt on sellainen että nukkuu koko päivän melkein, mitä nyt syömään herää ja yöllä valvoo. Tietty luontaista kissoille, mutta voisihan tuota vähän muokata.. kiva huomata, että kyse sittenkin oli leikistä taikka sen leikin puutteesta kun meidän päivisin tarjoamat leikit eivät innostaneet kun on yöt valvonut ilmeisesti. Tai siltä näyttää nyt, toivottavasti puremilta säästytään jatkossakin! Kiitos tuhannesti vinkeistä ja tsempeistä sekä ymmärryksestä niin kissaa kuin minuakin kohtaan. Auttoi ihmeesti hankalassa paikassa. Ap
Kissathan on yöeläimiä, joten hyvä leikittää ne väsyksiin loppuillasta niin nukkuvat sitten yöllä paremmin. Hyvä pehmolelu on sellainen pieni epätasainen pallo joka pomppii vähän epätasaisesti, vielä jos löytyy joku tekoturkiksella päällystetty. Mun kissa otti jahdin niin tosissaan että se kantoi ne pallot jahdin päätteeksi ruokakuppiinsa.
Olisi hirveä elää yli 20-vuotta kissan kanssa joka ei anna koskea. Kidutusta.