Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt alkaa todella vituttamaan parveketupakoijat

Vierailija
06.07.2015 |

Aivan mahtava kesäilta ja haluaisin pitää parvekkeenovea ja ikkunoita auki, mutta ei. Nämä vitun itsekkäät myrkyttäjät syöpäkääröineen laukkaavat viidenminuutin välein vetämässä röökiä. Koko mun kämppä haisee ällöttävälle tupakansavulle. Millä vitun oikeudella nämä pakottaa että mun on vedettävä keuhkoihini passiivisena tupakoijana noita käryjä jos ne haluaa vetää silmät nurinpäässä myrkkyjä sisäänsä?????

Mitä tekis tolle röökimuijalle naapurissa. Väittelemään sen kanssa en rupea, eli en alennu sen tasolle - hirvee muija suustaan!

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 00:34"]Kumma juttu kun mun kämppään ei ikinä pöllähdä parvekkeen oven kautta tupakansavu, vaikka niin moni naapuri siel omilla parvekkeillaan kessuttelee...

Parempi että polttavat siellä parvekkeella, ettei kuitenkaan sisällä. JA kamalinta olis jos yötä myöten lampsittais rappukäytävissä ja ovet vaan paukkuis...
[/quote]

Sulla on vaan käynyt tuuri. Se että sun asuntoon ei tule tupakankäry ei tarkoita sitä ettei jonkun muun kämppään myöskään tule. Aikoinaan kun asuin kerrostalossa niin mulla oli "onni" asua lähellä useampaa parvekkeella röökaajaa. Kun avasin kesähelteillä parvekkeen oven niin ei kestänyt kauaa kun tupakankäry levisi asuntoomme. Ja sitä sitten toistui 15 min välein. Kunnes oli vain pakko pistää ovi kiinni. Ihan perkeleen ärsyttävää. Onneksi asun nyt ok talossa ei röökinsavua lähettyvillä.
[/quote]

Miksi sä avasit kesähelteillä sen oven? Hyvä vaan että polttivat ja jouduit laittamaan oven kiinni, pelastivat sut vielä pahemmalta kuumuudelta.

Vierailija
82/108 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se kumma kun enää ei saa tupakoidakkaan kotona OMALLA PARVEKKEELLA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 02:01"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 01:56"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 00:53"]Sama juttu, naapurin nisti kävi eilen vieraineen terassilla tupakalla vartin välein KOKO päivän. Hirveä helle eikä voinut pitää ikkunaa auki, kyllä vitutti! Laitoin vuokranantajalle viestiä että kieltäisivät tupakoinnin terassilla ja parvekkeilla. [/quote] Kuule kun helteellä ei kannata muutenkaan pitää niitä ikkunoita auki kun kuuma ilma tulee vaan sisälle, idiootti.

[/quote]

Helteellä ei tosiaankaan kannata pitää ikkunaa auki. Ihme, ettei kaikki ole kuulleetkaan, koska asiasta on ollut kyllä mediassa, etenkin viime kesänä.

[/quote]

Asuin kerrostalokämpässä jossa lämpö nousi 30 asteeseen sisällä. Melko lämmintä siis. Kun avasi ikkunat ja parvekkeenoven niin ilma edes liikkui tuossa lämmössä. Väitän että melko paljon viileämmältä tuntui. Paitsi että hetken päästä tuossa raittiissa ilmavirrassa tuli tupakanhaju sisälle.

Vierailija
84/108 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhhahhhhaaaa aion jatkossakin röökata partsilla ihan simona!!!!1 muhahahahaaaaaaaaaaaa

Vierailija
85/108 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:50"]

Parveketupakointi on kamala asia. Tupakka on hirveä asia. Ihminen käyttäytyy tupakan vaikutuksenalaisena aivan holtittomasti, on väkivaltainen, pettää, teloo itsensä sairaalakuntoon jne.

Tupakointi on kiellettävä lailla. Tupakka tappaa.

Ainakin parveketupakointi on ehdottmasti kiellettävä ja tehtävä rangaistavaksi. Polttakoon tupakoitsijat sisällä perheensä parissa. Minun ei suvaitsevaisena ihmisenä tarvitse sietää moista.

[/quote]

No ei todellakaan tupakointia sisälle. Sieltä se vasta kulkeutuukin naapureihin. Parvekkeelta sitä savuntuloa voi sentään estää sulkemalla ikkunat.

Vierailija
86/108 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:51"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 00:34"]Kumma juttu kun mun kämppään ei ikinä pöllähdä parvekkeen oven kautta tupakansavu, vaikka niin moni naapuri siel omilla parvekkeillaan kessuttelee...

Parempi että polttavat siellä parvekkeella, ettei kuitenkaan sisällä. JA kamalinta olis jos yötä myöten lampsittais rappukäytävissä ja ovet vaan paukkuis...
[/quote]

Sulla on vaan käynyt tuuri. Se että sun asuntoon ei tule tupakankäry ei tarkoita sitä ettei jonkun muun kämppään myöskään tule. Aikoinaan kun asuin kerrostalossa niin mulla oli "onni" asua lähellä useampaa parvekkeella röökaajaa. Kun avasin kesähelteillä parvekkeen oven niin ei kestänyt kauaa kun tupakankäry levisi asuntoomme. Ja sitä sitten toistui 15 min välein. Kunnes oli vain pakko pistää ovi kiinni. Ihan perkeleen ärsyttävää. Onneksi asun nyt ok talossa ei röökinsavua lähettyvillä.
[/quote]

Miksi sä avasit kesähelteillä sen oven? Hyvä vaan että polttivat ja jouduit laittamaan oven kiinni, pelastivat sut vielä pahemmalta kuumuudelta.
[/quote]

Ilmeisesti sinä tiedät paremmin kuin minä asunnossa asunut kuinka kuuma asuntoon tuli? Oven avaaminen viilensi kummasti kun kävi tuulenvire. Ja jos ulkona on 28 ja asunnossa 30. Niin kummassa on sinusta viileämpää?

Vierailija
87/108 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 02:04"]

Ei helvetti oletkohan mun naapuri. Sellainen tiukkapipo pirttihirmu eli perus av-mammaa muistuttava perheenäiti, joka aina valittaa mulle, kun poltan takapihalla tupakkaa.. Nykyisin ihan kiusakseni saatan jättää röökin palamaan siihen pihalle tuhkakuppiin, kun kuulen, että heillä on lapset leikkimässä takapihalla. En siis edes polta sitä, vaan annan vain palaa takapihalla itsekseen. :)

[/quote]

No huh huh! Olet kyllä oikeasti vajaa. Todella idioottimaista puuhaa :/ :/

Vierailija
88/108 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 00:20"]Aivan mahtava kesäilta ja haluaisin pitää parvekkeenovea ja ikkunoita auki, mutta ei. Nämä vitun itsekkäät myrkyttäjät syöpäkääröineen laukkaavat viidenminuutin välein vetämässä röökiä. Koko mun kämppä haisee ällöttävälle tupakansavulle. Millä vitun oikeudella nämä pakottaa että mun on vedettävä keuhkoihini passiivisena tupakoijana noita käryjä jos ne haluaa vetää silmät nurinpäässä myrkkyjä sisäänsä?????

Mitä tekis tolle röökimuijalle naapurissa. Väittelemään sen kanssa en rupea, eli en alennu sen tasolle - hirvee muija suustaan!
[/quote]

Tule kertomaan tästä ahdistuksen aiheesta minulle ja voin ottaa aiheen huomioon omassa toiminnassani. Kiitos ja hei.

Vierailija
89/108 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:55"]Hahhhahhhhaaaa aion jatkossakin röökata partsilla ihan simona!!!!1 muhahahahaaaaaaaaaaaa
[/quote]

Nikotiini tuhoaa selvästikin myös aivosoluja.

Vierailija
90/108 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 01:07"]

Haju nyt vaan ei ole sama kuin savu. Savun hajun voi ulkonakin haistaa hyvinkin kauas. Jotkut perhoset voivat haistaa lajikumppanin pitkälti yli 10 kilometrin päähän, joten varmasti haistavat tupakankin ja myrkyttyvät niin kaukana.

[/quote]

Nimenomaan myös se haju sisältää haitallisia partikkeleita. Erityisen myrkyllisiä ne ovat pienille lapsille.

""Third-hand smoke is tobacco smokecontamination that remains after the cigarette has been extinguished," says Jonathan Winickoff, a pediatrician at the Dana–Farber/Harvard Cancer Center in Boston and author of a study on the new phenomenon published in the journalPediatrics. According to the study, a large number of people, particularly smokers, have no idea that third-hand smoke—the cocktail of toxins that linger in carpets, sofas, clothes and other materials hours or even days after a cigarette is put out—is a health hazard for infants and children. "

"Why is third-hand smoke dangerous?
The 2006 surgeon general's report says there is no risk-free level of tobacco exposure…. There are 250 poisonous toxins found in cigarette smoke. One such substance is lead. Very good studies show that tiny levels of exposure are associated with diminished IQ."

http://www.scientificamerican.com/article/what-is-third-hand-smoke/

Vierailija
91/108 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi lakiin on tulossa muutos parveketupakointiin liittyen! Meidän asunnossamme kun et säästy tupakansavulta vaikka pitäisi ikkunat ja parvekkeen oven kiinni, meidän ilmanvaihtomme ottaa "raikkaan" ilman parvekkeen kautta. Eli kun viereisellä parvekkeella poltetaan tupakkaa, kone ilmaisee savut suoraan meidän makkariin. Hirveen kiva. Mikäli asutaan tässä vielä lain muuttuessa pistetään saman tien ilmoitusta terveysviranomaisille. Ei kuitenkaan luulisi olevan liian vaikeaa tupakoitsijan siirtyä talon ulkopuolelle röökille.

Vierailija
92/108 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:59"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 01:07"]

Haju nyt vaan ei ole sama kuin savu. Savun hajun voi ulkonakin haistaa hyvinkin kauas. Jotkut perhoset voivat haistaa lajikumppanin pitkälti yli 10 kilometrin päähän, joten varmasti haistavat tupakankin ja myrkyttyvät niin kaukana.

[/quote]

Nimenomaan myös se haju sisältää haitallisia partikkeleita. Erityisen myrkyllisiä ne ovat pienille lapsille.

""Third-hand smoke is tobacco smokecontamination that remains after the cigarette has been extinguished," says Jonathan Winickoff, a pediatrician at the Dana–Farber/Harvard Cancer Center in Boston and author of a study on the new phenomenon published in the journalPediatrics. According to the study, a large number of people, particularly smokers, have no idea that third-hand smoke—the cocktail of toxins that linger in carpets, sofas, clothes and other materials hours or even days after a cigarette is put out—is a health hazard for infants and children. "

"Why is third-hand smoke dangerous?
The 2006 surgeon general's report says there is no risk-free level of tobacco exposure…. There are 250 poisonous toxins found in cigarette smoke. One such substance is lead. Very good studies show that tiny levels of exposure are associated with diminished IQ."

http://www.scientificamerican.com/article/what-is-third-hand-smoke/

[/quote]

Voi röökaajat, ei se tieto siitä alapeukuttamalla muuksi muutu.

Vierailija
93/108 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä siirryn polttamaan sisälle, jos parveketupakointi kielletään. Olen pakkasella polttanutkin, puhaltelen savua joko ikkunasta tai sitten ilmastointihormiin, se vetää aika hyvin. Keitiö on pieni ja sen ovi on tiivis, haju ei leviä muihin huoneisiin. Onko tämä parempi?

Vierailija
94/108 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 01:00"]

Aiai, menekin röökille tonne parvekkeelle.

[/quote]

Kerro minulle, mikä saa ihmisen ajattelemaan näin: "katsos, jotakuta häiritsee kotiin tunkeutuva tupakanlöyhkä, menenpä tästä siis parvekkeelle polttamaan tupakkaa". Oletko sinä olevinasi hauska tai nokkela vai oletko pelkästään harvinaisen epämiellyttävä naapuri?

Vierailija
95/108 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi onneksi maailma on menossa siihen suuntaan, että lakikeinoin tupakoitsijat pakotetaan ottamaan toiset ihmiset huomioon, koska ilman lakeja niin ei tapahdu. Kyllä se parveketupakoininenkin kielletään jossakin vaiheessa. Sitä odotellessa.

Vierailija
96/108 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:57"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:51"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 00:34"]Kumma juttu kun mun kämppään ei ikinä pöllähdä parvekkeen oven kautta tupakansavu, vaikka niin moni naapuri siel omilla parvekkeillaan kessuttelee... Parempi että polttavat siellä parvekkeella, ettei kuitenkaan sisällä. JA kamalinta olis jos yötä myöten lampsittais rappukäytävissä ja ovet vaan paukkuis... [/quote] Sulla on vaan käynyt tuuri. Se että sun asuntoon ei tule tupakankäry ei tarkoita sitä ettei jonkun muun kämppään myöskään tule. Aikoinaan kun asuin kerrostalossa niin mulla oli "onni" asua lähellä useampaa parvekkeella röökaajaa. Kun avasin kesähelteillä parvekkeen oven niin ei kestänyt kauaa kun tupakankäry levisi asuntoomme. Ja sitä sitten toistui 15 min välein. Kunnes oli vain pakko pistää ovi kiinni. Ihan perkeleen ärsyttävää. Onneksi asun nyt ok talossa ei röökinsavua lähettyvillä. [/quote] Miksi sä avasit kesähelteillä sen oven? Hyvä vaan että polttivat ja jouduit laittamaan oven kiinni, pelastivat sut vielä pahemmalta kuumuudelta. [/quote] Ilmeisesti sinä tiedät paremmin kuin minä asunnossa asunut kuinka kuuma asuntoon tuli? Oven avaaminen viilensi kummasti kun kävi tuulenvire. Ja jos ulkona on 28 ja asunnossa 30. Niin kummassa on sinusta viileämpää?

[/quote]

Ehkä se pikkuisen auttaa, jos ikkunoita/parvekkeenovi on varjon puolella. Mutta auringonpuolella rakenuksen seinustalla saattaa ilman lämpötila kohota huomattavasti korkeammaksikin, kuin mitä se muualla on. Yleensähän parvekkeet pyritään rakentamaan sellaiseen ilmansuuntaan, johon paistaa päivisin aurinko, harvemmin pohjoisseinustalle. (tietysti jos asunnossa on useampi parveke, niin silloin saatetaan toisen parvekkeen ilmansuunnasta tinkiä)

Vierailija
97/108 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 14:24"]

Voi onneksi maailma on menossa siihen suuntaan, että lakikeinoin tupakoitsijat pakotetaan ottamaan toiset ihmiset huomioon, koska ilman lakeja niin ei tapahdu. Kyllä se parveketupakoininenkin kielletään jossakin vaiheessa. Sitä odotellessa.

[/quote]

Toisaalta kannabis varmaan siihen mennessä laillistetaan. Sitä sitten parvekkeilla tuprutellaan tulevaisuudessa, kun tupakka kielletään.

Vierailija
98/108 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naapurin parvekkeelle saa levittää tupakansavua niin kai sinne saa levittää muutakin, esim vettä?

Vierailija
99/108 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 01:00"]

Aiai, menekin röökille tonne parvekkeelle.

[/quote]

Kerro minulle, mikä saa ihmisen ajattelemaan näin: "katsos, jotakuta häiritsee kotiin tunkeutuva tupakanlöyhkä, menenpä tästä siis parvekkeelle polttamaan tupakkaa". Oletko sinä olevinasi hauska tai nokkela vai oletko pelkästään harvinaisen epämiellyttävä naapuri?
[/quote]
Minulle tulee ihan samoja ajatuksia, kun luen näitä sekopäisyyksiä. Poltan ihan teille neurootikoille vittuillakseni seuraavat röökini kaupan ovella tai bussipysäkillä. Tai terassilla, kun vieressä syödään. Haista vittu, sinäkin :)

Vierailija
100/108 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 00:55"]

Tupakansavulle altistut jos menet röökikoppiin baarissa tai olet vaikka samassa autossa missä poltetaan.. Tupakanhajua puolestaan leijailee naapurin parvekkeelta tai alhaalta kadulta huoneistoosi. Hajuun ei kukaan kuole. Haitta on puhtaasti hajullinen. Nämä ovat edelleenkin kaksi eri asiaa vitun tyhmä apina.

[/quote]

Mitähän tämä tupakan pehmittämä valopää selittelee. Haju on ihan sitä savua itseään, eli juuri niitä tupakasta lähteviä myrkyllisiä hiukkasia, jotka osuvat sivullisten ihmisten nenien hajureseptoreihin eli hajua aistiviin soluhin. Hajua ei voi aistia, jos savu ei tule nenään asti. Ajattele vähän, jos osaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi