Mä olen kyllästynyt ihmisiin.
Tuntuu, että jengi valehtelee silmät suut täyteen ihan arkipäiväisistä asioista.
Viime viikolla tapaan ystävän ja kertoo mulle juttuja elämästään. Tällä viikolla kertoo samasta asiasta, mutta erilaisilla yksityiskohdilla, kun on unohtanut, että on puhunut mun kanssa jo.
Tai sitten kertoo toisen ihmisen tarinan omanaan. Pari kertaa tullut oma tapahtuma vastaan. Sitten kun oikaisen, että niinhän meillekin kävi auton kanssa ja mehän nähtiin siellä kaupassa silloin. Näin musta tulee se paskanpuhuja. Olen oppinut vaan olemaan hiljaa ja nyökyttelemään.
Lainaa ruohonleikkuri, palautan huomenna. Ei palauta, joudun hakemaan kahden viikon päästä, kun oma nurtsi on polvipituinen.
Kutsuu teatteriin, mutta antaakin lipun toiselle kaverille.
Sitten tietty nää kymmenet vaaditut alibit, että pääsee pettämään puolisoaan. Tai sitten pettää härskisti vaan koko naapuruston silmien edessä. Typerät ihmiset, eivät tajunneet naivansa "näyteikkunassa". Muut oltiin terassilla takapihalla illalla ja nää yhdet innostuvat toisistaan siinä verhot auki ja valot päällä.
jne.
Eikö kivoja ihmisiä enää ole missään?! Sellaisia, joiden kanssa voi jutustella rauhassa. Ihan tavallisista asioista, ilman pelkoa, että saa jutun jossain vaiheessa puukon myötä selkäänsä. Ilman jatkuvaa vehkeilyä ja mielipelien pelaamista, ilman myrkynkeittäjiä?
Miksi ihmiset ovat järjestään ilkeitä toisilleen? Itse elän rehdisti ja suoraan asioista puhuen. Ehkä mä olen naivi, mutta voi hemmetti, etten mä enää jaksa moisia tapauksia.
Sitten tyypit ihmettelee, että miksen mä enää ole heidän kanssaan, miksen tule? Monta kertaa olen vastaavasti tilittänyt mielipahaani. Sitten mulle suututaan, kun olen niin suorapuheinen ja ärsyttävä. Senkus. Mä olen nyt kyllästynyt.
Oma seura, paras seura.
Kommentit (6)
Sama juttu täälläkin, vaikkei nyt noita pettämisiä onneksi ole kuin yksi lähipiirissä, mutta en vaan enää jaksa tavata ihmisiä joiden kanssa en kulje samalla aaltopituudella. En edes pode huonoa omaatuntoa siitä, etten soita tai tapaa heitä, vaan nyt on ihanan levollinen olo. Mieluummin yksin, kuin huonossa seurassa ja onhan onneksi av olemassa.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 00:23"]
Olet hengannut väärässä seurassa :( Ei kaikki ihmiset ole tuollaisia.
[/quote]
Kyllä mä uskon, että kivojakin on olemassa. Mutta missä he ovat?
43 vuotta takana, eri paikoista on ystäviä tarttunut mukaan. Kouluista, työpaikoista, naapureita, hiekkalaatikko tuttuja. Piirit eivät ole ihan pienet. Sukukaan ei ole pieni, samanlaista kieroilua ja seläntakana höpöttämistä sielläkin. Äitini on varmaan kaiken alku ja juuri suurimmaksi osaksi.
AP
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 00:29"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 00:23"]
[/quote]
Kyllä mä uskon, että kivojakin on olemassa. Mutta missä he ovat?
43 vuotta takana, eri paikoista on ystäviä tarttunut mukaan. Kouluista, työpaikoista, naapureita, hiekkalaatikko tuttuja. Piirit eivät ole ihan pienet. Sukukaan ei ole pieni, samanlaista kieroilua ja seläntakana höpöttämistä sielläkin. Äitini on varmaan kaiken alku ja juuri suurimmaksi osaksi.
AP
[/quote]
He saattavat olla itsekseen viihtyviä introvertteja. Hankalasti löydettäviä.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 00:24"]
Sama juttu täälläkin, vaikkei nyt noita pettämisiä onneksi ole kuin yksi lähipiirissä, mutta en vaan enää jaksa tavata ihmisiä joiden kanssa en kulje samalla aaltopituudella. En edes pode huonoa omaatuntoa siitä, etten soita tai tapaa heitä, vaan nyt on ihanan levollinen olo. Mieluummin yksin, kuin huonossa seurassa ja onhan onneksi av olemassa.
[/quote]
Musta tuntuu, että nyt on joku hemmetin buumi noissa pettämisissä. Ehkä se on tämä neliviisikymppisyys.
Mä olen paljon jo harventanut yhteydenpitoani, kuten jo kerroinkin. Ehkä se on parasta, että otan totaalisen aikalisän ja nautin seurastani entistä enemmän.
Yläläpsy sulle. :)
Mä jotenkin ymmärrän pettämiset ihan nuorilla ja myös muut hölmöilyt heille suo anteeksi, mutta on jotenkin vaikea ymmärtää, että aikuinen, yli nelikymppinen pettää. En myöskään ymmärrä, että aikuinen ihminen haukkuu muiden ulkonäköä selän takana, enkä muita vastaavia kanamaisuuksia. Kun ei muuta keskustelun aihetta löydy kuin nuo ja pahantahtoinen juoruilu, niin minäkin olen mieluummin yksin.