Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen kaupunki varkaus mielestäsi on?

Vierailija
05.07.2015 |

Minun mielestä ihan kauhea.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 jatkaa vielä, että omituisinta täällä on se, että varkautelaiset itse pitävät kaupunkia rumana ja ikävänä. Suorastaan loukkaannutaan jos tälläinen muualta tullut erehtyy paikkaa kehumaan

Vierailija
22/36 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskellä mutkaista korpea oleva läpiajopaikka, jonka nousukausi oli tehtaiden perustamisen aikaan kun oli tehtaan koulut ja muut paikat, nyt lähinnä yllättyy että kaikkea ei ole vielä lopetettu. Jos kaupungin määrittely on kanava ja tehdas niin olen käsittänyt kaupunki-sanan väärin.

Vierailija
24/36 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 22:38"]Kun se tehdas lähtee katoaa koko kylä.
[/quote]

Vaan kun ei lähde. Kartonkikonetta sinne parhaillaan rakennetaan.
[/quote]

Toivottavasti ei lähde, mutta varmaa se ei ole.. on sitä ennenkin investoitu ja sitten suljettu perään.

Vierailija
25/36 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 23:22"]Ihmettelen että Varkauden uskomattoman kaunista tehdasaluetta joku tyylitajuton pitää rumana. Muutenkin upea kaunis vesistörikas kaupunki. Henkisestä ilmapiiristä en sano mitään
[/quote]

Samaa mieltä. Vanha Varkaus tehtaineen kaikkineen on todellakin kaunis. Tuntuu, että monet varkautelaiset ovat sokeita kaupungin omalaatuiselle arkkitehtuurille ja hienolle luonnolle vesistöineen. Se on sääli, Varkaudessa on paljon mistä voisimme olla ylpeitä.

Vierailija
26/36 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kpo mut just vkl olin varkaudessa. Ainakin club Cannes (vai Nizza?) oli virkistävä kokemus :D tykkäsin.

Vierailija
27/36 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja lisäksi Nekkarin sählyturnaus!!! Iha huippua oli!

Vierailija
28/36 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kauan sitten Varkaudessa kesätöissä ja eipä sinne ikävä ole.

Jos on sinne syntynyt niin kotinaan sitä pitäisi. ABC:llä tulee pysähdyttyä kahvilla kun ohi ajetaan.

Vierailija
29/36 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 23:55"]

Olin kauan sitten Varkaudessa kesätöissä ja eipä sinne ikävä ole.

Jos on sinne syntynyt niin kotinaan sitä pitäisi. ABC:llä tulee pysähdyttyä kahvilla kun ohi ajetaan.

[/quote] Siinäpä se monelle tiivistettynä tuon paikan merkitys.

Vierailija
30/36 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkopaikkakuntalaisena Varkaudessa kävijänä pidän kaupunkia kuitenkin aika kauniina. Loppujen lopuksi harva suomalainenkaan kaupunki on samalla tavoin vesistön kokonaan pirstoma. Luontonsa puolesta voittaa monet samankokoiset pikkukaupungit 10-0 (vastaesimerkkinä vaikkapa joku Kerava, joka on tasan yhtä masentava kesällä ja talvella). Varkaudesta löytyy kaunista arkkitehtuuriakin, eikä tehdas aivan kaupungin keskellä ole minusta masentava vaan mielenkiintoinen. Kulttuurielämäänkin on panostettu, kuten joku ylempänä totesi. Talouselämästä tai ilmapiiristä en osaa sanoa mitään, veikkaisin ainakin jälkimmäisen osalta, että potee samoja ongelmia kuin mikä tahansa pikkukaupunki, eli tuskin eroaa edukseen tai erottuu huonommuudekseen.

Vierailija
31/36 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varkaudessa on paljon hyviä ja siistejä kirppareita.  Ne ovat vielä kävelymatkan päässä toisistaan, ei kun auto parkkiin ja kirpparikierrokselle.

Ja Iskender kebabissa on käytävä aina - NAM!!

Vierailija
32/36 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on tää Varkaus vähän tylsä paikka. Ihmettelen kyllä vähän väliä missä ihmiset oleilee kun liikun ulkona. Oon asunut täällä nyt vähän yli 10 kuukauden ajan ja mun toinen mummo ja yhet serkut asuu täällä kans.:)

T: 21-vuotias nuori mies

Vierailija
33/36 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskender-kebab ja Vekara Varkaus ovat mielestäni ainoat hyvät asiat Varkaudessa. En käsitä miten kukaan jää tänne asumaan. Koko kaupunki masentava ja nuoriso kamala...

17 v lukiolainen

Vierailija
34/36 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimestä herää epäilys, että onkohan siellä tarpeeksi poliiseja?

. Älä viitsi!!??! Suuttuvat ja vievät Pieksämäelle.

Vierailija
35/36 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iskender-kebab ja Vekara Varkaus ovat mielestäni ainoat hyvät asiat Varkaudessa. En käsitä miten kukaan jää tänne asumaan. Koko kaupunki masentava ja nuoriso kamala...

17 v lukiolainen

Miten niin nuoriso kamala?

Vierailija
36/36 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varkaudessa on niin pieneksi kaupungiksi yllättävän paljon nähtävää. Vanha Taipaleen kanava museoineen on hieno. Ihan viehättäviä rakennuksia löytyy keskustasta ja oikein kaunis ortodoksinen kirkko, jossa yllättävä arkkitehtuuri. Kirkko on jälleenrakennuskaudelle tyypillinen ilman eksteriööriin näkyvää keskuskupolia, mutta se onkin " piilotettu" rakennuksen sisälle.