Ihmeellinen tunne vatsassa, apua !
Mistähän voisi olla kyse kun mahassa ihan ylhäällä keskellä on kummallinen tunne. Ikäänkuin mua ois lyöty nyrkillä siihen kohti. On siis semmonen "arka" muttei kipeä.. Vähän niinku vatsa ois tosi tyhjä kokoajan. Tosin sijainti ei oo ihan siinä missä mahalaukku vaan tossa pallean kohdalla. Mikä, syöpäkö mulla :-(?
Kommentit (23)
Paljonkohan maksaa ultraus yksityisellä.. Julkisella puolella menee varmasti ainakin pari kuukautta että pääsee.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 20:31"]Mahasta otettiin tähystyksen yhteydessä koepalat ja niissä ei poikkeavaa. Eikö vatsalaukku ole muutenkin enemmän ylävatsan vasemmalla puolella. Mitä tossa keskikohdassa on.. Haima ainakin. 6: Mitä muita oireita tuttavallasi oli? T. AP
[/quote]
Oli ihan yleistä väsymystä ja itse kuvaili vain, että outoa särkyä vatsassa. Ei mitään ylitsepääsemättömän kipeä. Sanoi, kun sai diagnoosin, että jotenkin tiesi, että kyseessä oli syöpä.
Mutta tuskin sinulla syöpää on. Älä stressaa mutta jos oireet jatkuvat vaadi vaan kaikki mahdolliset tutkimukset.
Joo se on luultavasti mahalaukun syöpä. Hakeutuisin lääkäriin välittömästi jos pierettää ihan sikana.
T. Herra Jessus
Joo se on luultavasti mahalaukun syöpä. Hakeutuisin lääkäriin välittömästi jos pierettää ihan sikana.
T. Herra Jessus
Voiko palleatyrä noin vaan yhtäkkiä tulla/alkaa oireileen? Äh, pakkokai marssia tk:n. Pelkään että sanovat vaan luulosairaaksi.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 20:31"]Mahasta otettiin tähystyksen yhteydessä koepalat ja niissä ei poikkeavaa. Eikö vatsalaukku ole muutenkin enemmän ylävatsan vasemmalla puolella. Mitä tossa keskikohdassa on.. Haima ainakin. 6: Mitä muita oireita tuttavallasi oli? T. AP
[/quote]
Oli ihan yleistä väsymystä ja itse kuvaili vain, että outoa särkyä vatsassa. Ei mitään ylitsepääsemättömän kipeä. Sanoi, kun sai diagnoosin, että jotenkin tiesi, että kyseessä oli syöpä.
[/quote]
Saako vielä kysyä että mikä syöpä hänellä oli?
Palleassa sit jotain ku siin kohti oireet?
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 20:31"]Mahasta otettiin tähystyksen yhteydessä koepalat ja niissä ei poikkeavaa. Eikö vatsalaukku ole muutenkin enemmän ylävatsan vasemmalla puolella. Mitä tossa keskikohdassa on.. Haima ainakin. 6: Mitä muita oireita tuttavallasi oli? T. AP
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Lähtenyt mielestäni paksusuolesta, mutta levinnyt lähes tulkoon kaikkiin sisäelimiin :/
Onks sulta leikattu umppari? Äidilläni aikanaan sattui keskelle ylävatsaan, ei siis pätkän vertaa sinne mihin kuuluisi sattua. Umpilisäke oli tulehtunut.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 20:31"]Mahasta otettiin tähystyksen yhteydessä koepalat ja niissä ei poikkeavaa. Eikö vatsalaukku ole muutenkin enemmän ylävatsan vasemmalla puolella. Mitä tossa keskikohdassa on.. Haima ainakin. 6: Mitä muita oireita tuttavallasi oli? T. AP
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Lähtenyt mielestäni paksusuolesta, mutta levinnyt lähes tulkoon kaikkiin sisäelimiin :/
[/quote]
Ikävää :(. Eikö hänellä ollut paksusuolen syövän aiheuttamia muita oireita? Ensimerkki koko syövästä siis tuo mahajuttu? Tässähän rupeaa ihan pelottaan..
Ei ole umpparia leikattu. Eikö se oo todella kipeä jos tulehtuu? Mulla ei siis mitään kipuja, outo "kolkko" olo vaan tuolla..
Gastriitilta kuulostaa. Ootko syönyt tulehduskipulääkkeitä paljon tai stressannut?
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 22:46"]Gastriitilta kuulostaa. Ootko syönyt tulehduskipulääkkeitä paljon tai stressannut?
[/quote]
Lääkkeitä en. Stressannut KYLLÄ
Mahalaukku tähystetty pari kk sitten muista syistä eikä löytynyt mitään närästykseen viittaavaa (vai näkyykö se tähystyksessä ees). Myöskään ruokatorvessa tms ei mitään närästysoireita..
Mahasta otettiin tähystyksen yhteydessä koepalat ja niissä ei poikkeavaa. Eikö vatsalaukku ole muutenkin enemmän ylävatsan vasemmalla puolella. Mitä tossa keskikohdassa on.. Haima ainakin. 6: Mitä muita oireita tuttavallasi oli? T. AP