Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opiskelijaelämä ja kissa

Vierailija
05.07.2015 |

Olen muuttamassa omaan kämppään yliopisto-opiskeluiden alkamisen vuoksi. Minulla on kissa, joka alunperin oli siis koko perheen, eli vanhemmat + pikkuveli. Veli ei ole kissasta kovin kiinnostunut, mutta itselle se on tullut hyvin rakkaaksi, joten suunniteltiin vanhempien kanssa että kissa muuttaisi luokseni asumaan. Pohdin kuitenkin, että mahtaako kissa tylsistyä kotona jos olen paljon opintojen takia kiireinen. Kissa on 7 vuotias. Entä onko joku opiskelija asunut eläimen kanssa, onko merkittävä tekijä budjetissa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kissa asunut omakotitalossa siellä perheenne kanssa? Aikuiselle kissalle asuinympäristön muutos voi olla ylitsepääsemätön paikka.

Omassa lapsuudessa muutimme omakotitalosta kerrostaloon, mutta kissa ei sopeutunut vaan naukui kaiket yöt ja se piti lopulta antaa pois. Kyseessö oli vielä tilava kerrostaloasunto, ja nyt kissasi joutuisi ilmeisesti muuttamaan melko pieneen asuntoon?

Vierailija
2/9 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työtön ja mulla on 3 kissaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt 13v kissa joka muutti meille vuosi sitten perheestä johon tuli vauva (kissa stressaantui, siksi kodinvaihdos), heillä oli myös muita lemmikkejä ja iso asunto. Kissa selvisi kuitenkin loistavasti muutosta ja sopeutui tosi nopeasti, meihin ihmisiin toki kesti hetken aikaa tottua. Mutta kyllä se aikuinenkin kissa voi vielä vaihtaa kotia. :)

Vierailija
4/9 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kannattaa miettiä, millaista elämää tulet viettämään. Tuletko olemaan iltaisinkin poissa kotoa usein? Oletko bilettäjätyyppi, jolloin viikonloppuisinkin kissa joutuisi olemaan yksikseen. Mikäli näin on, kissalla tulee kovin yksinäistä. Ihmisten seuraan tottunut kissa kaipaa sitä.

Jos olet kuitenkin enemmän koti-ihminen, pärjää kissa päivät itsekseen, kunhan kotiin tultuasi annat sille riittävästi huomiota ja leikit sen kanssa.

Oletteko sitä mieltä, että nimenomaan sinä olet tuon kissan "oma" ihminen? Jos sitä on vaikka äitisi, tulee kissalla ikävä häntä.

Mikäli olet muuttamassa yksiöön ja kissa on tottunut isompiin tiloihin, voi tulla ongelmia. Tai sitten ei. Ainahan varmaan voit kissan takaisin vanhempiesi luokse viedä?

Sinulle kissa varmaan olisi hyvää seuraa ja sinä kissalle:) Vaikutat huolehtivalta ihmiseltä, mikä on hyvä asia. Mukavaa opiskeluaikaa sinulle.

Vierailija
5/9 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkärimaksut, joihin kannattaa varautua. Onko kissa ollut sisäkissana? Jos ulkonakin välillä, kissaa ei noin vain sisäkissaksi opeteta. Vuokrakämpän löytyminenkin saattaa olla hankalempaa kuin ilman lemmikkiä.

Vierailija
6/9 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 19:56"]Eläinlääkärimaksut, joihin kannattaa varautua. Onko kissa ollut sisäkissana? Jos ulkonakin välillä, kissaa ei noin vain sisäkissaksi opeteta. Vuokrakämpän löytyminenkin saattaa olla hankalempaa kuin ilman lemmikkiä.
[/quote]

Kissa on onneksi ollut terve, eli eläinlääkärissä ollaan käyty vähän. Tietenkin tuo voi muuttua. On se jonkinverran ulkona ollut, nimittäin kesäisin mökillä. Mutta kyllä se sinne mökille pääsisi tulevinakin kesinä. Kaupungissa on sisäkissa. Kämpän vuokraan sukulaisilta niin se ei ole onneksi ongelma:)!
Ap.

Vierailija
7/9 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa on paljon helpompi kuin koira ja monilla opiskelijoilla on jopa useampikin koira. On vain sinusta kiinni, että onko kissalla tarpeeksi hyvät olot.

Vierailija
8/9 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 19:59"]Kissa on paljon helpompi kuin koira ja monilla opiskelijoilla on jopa useampikin koira. On vain sinusta kiinni, että onko kissalla tarpeeksi hyvät olot.
[/quote]

Kyllä kissa saa parhainta mahdollista hoitoa, kovin rakas otus on minulle. Mietin vain kuinka paljon viihtyy yksikseen, kun perheeni kotona on miltei aina ollut yksi tai useampi ihminen. Päivisin kun muut ollaan koulussa ja töissä, on äitini ollut useasti kotona, sillä hän tekee paljon etätyötä.
Ap.

Vierailija
9/9 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa sille kaveri kaveri, niin ei tarvitse olla yksin. :) Meillekin juuri nuorelle vilkkaalle kissalle tuli kaveri, vaikkei paljoa yksin joudukaan olemaan, mutta kuluttavatpahan energiansa yhdessä. :)