Äiti soittaa sairaalasta noin 6 kertaa päivässä
Mä en enää jaksa. Olen ihan uupunut. Äiti on ollut nyt 2 viikkoa sairaalassa ja on ihan kyllästynyt siellä olemiseen. Äiti soittaa minulle keskimäärin 6 kertaa päivässä. Kaksi kertaa päivässä jaksan ihan ok jutella, mutta 6 kertaa päivässä rikkoo jo meidän lapsiperheen rauhaa ihan hirveästi. Aina pitäisi jutella varmaan sellainen 30-40 minuuttia. Aina kun saan lopetettua puhelun, niin alan tehdä perheelle ruokaa ja kun päästään syömään, niin puhelin taas soi ja äiti iloisena sottaa, että mitä lapset ovat tehneet. Mä olen, että enpä tiedä, kun olen tässä tehnyt ruokaa ja ollut sun kanssa vaan puhelimessa.
Tällä hetkellä tuntuu, että taidan laittaa puhelimen äänettömälle. Olenko kohtuuton äitiäni kohtaan, jos rajoitan puhelut 2x per päivä. Saan kyllä kuulla, että miten hirveää on, kun hänen puheluihinsa ei vastata. Isänikään ei jaksa enää vastata kaikkiin äitini puheluihin.
Olen käynyt äitiäni katsomassa joka toinen päivä sairaalassa, mutta nyt tuntuu, että en enää sitäkään jaksa. Omat lapset ja mies tulee täysin laiminlyödyksi, koska olen niin 24/7 kiinni äitissäni. Ekat puhelut tulee silloin kun olen vielä aamu-unilla ja viimeiset puhelut siinä 21-23.
Olenko julma, jos rajoitan puhelut 2x päivä?
Kommentit (48)
Aloitus haiskahtaa trollaukselta, ei kukaan voi soitella noin paljoa yhdelle ihmiselle eikä sairaalasta sitä paitsi voi edes soittaa omalla kännykkällä.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:38"]
Aloitus haiskahtaa trollaukselta, ei kukaan voi soitella noin paljoa yhdelle ihmiselle eikä sairaalasta sitä paitsi voi edes soittaa omalla kännykkällä.
[/quote]
Miten niin ei voi soittaa omalla kännykällä? Samalla lailla se siellä toimii kuin muuallakin. Heikko kenttä voi joskus toki olla.
Niin ja suuret kiitokset muuten tuosta sudoku-ideasta! Äiti ei osaa käyttää tablettia tai älypuhelinta, joten niistä ei valitettavasti apua, vaikka varmaan jollekin olisi tosi kiva idea sekin, mutta tuo sudoku pitää ehdottomasti ottaa seuraavaan tuliaisviemiseen. Äitini on tehnyt niitä kovasti kotona kyllä.
ap
Et ole, mutta sano se äidille kiltisti. Sano, että voisitte soitella ilta-ja aamupuhelut, mutta keskellä päivää on kovasti hommaa. - Ja sitten laitat sen äänettömälle.
Et ole julma. Äitisi ei liene kovin sairas, jos jaksaa noinkin paljon soitella. Onhan se kaksi viikkoa pitkä aika, mutta sairaalassa harvoin pääsee yksityishuoneeseen, joten juttukavereita varmasti olisi jo huoneessakin.
Olen itse äitisi ikäluokkaa ja olen ollut pariin otteeseen viikon pari sairaalassa, eikä minulle tullut mieleenkään soittaa lapsille noin usein.
Olen opettaja ja äidin mielestä minulla ei ole siis 10 viikkoon mitään hommaa. Ei mene siis hälle läpi, että väitän, että on hommaa. Oikeasti odotan, että pääsen töihin ja saan laittaa töihin vedoten koko päiväksi puhelimen äänettömälle, huh!
Minkä ikäinen edellinen siis olet, kun tiedät, että olet äitini ikäluokkaa?
MInä ainakin päättelisin apn iästä tästä jotain "rikkoo jo meidän lapsiperheen rauhaa ihan hirveästi. Aina pitäisi jutella varmaan sellainen 30-40 minuuttia. Aina kun saan lopetettua puhelun, niin alan tehdä perheelle ruokaa ja kun päästään syömään, niin puhelin taas soi"
ohis
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 07:24"]
En ole AP:n äidin iän tietäjä, mutta koko homma perustuu todennäköisyyksiin. AP on valmistunut opettajaksi joten on todennäköisesti vähintään 25 (koska ollut myös töissä). Teiniäitiys taas on aika harvinaista, joten äitinsä on synnyttänyt hänet n. 20-30 vuotiaana. Eli äiti on noin 45-60 vuotias. Kannattaa myös huomioida, että ikäluokka ei ole tietty ikävuosi esim. 53 vaan ryhmittelytapa. Eli vaikkapa niin että 13-19 vuotiaat on teinejä, 20-35 vuotiaat aikuisia, 35-65 vuotiaat työikäisiä jne.
[/quote]
Enne synnyteltiin nuorempina mitä nykyään. Mutta yhtälailla vanhempina mitä nykyäänkin. Yhtälailla tuo haarukka voisi olla 17 -37. Melko ontuvia ovat nuo sinun ryhmittelysi ja mitä mielikuvaa yrität luoda.
Aika hyvä trölli 3,5/5.
Ap varmasti ottanut jotain tosielämästä ja värittänyt Av-sopivaa kuohuntaa aiheuttavaksi.
Ymmärrän hyvin ap:n tuskastumisen. Mun vanhan isän soittoihin luku 6 /vrk ei riitä alkuunkaan.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 07:48"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 07:24"]
En ole AP:n äidin iän tietäjä, mutta koko homma perustuu todennäköisyyksiin. AP on valmistunut opettajaksi joten on todennäköisesti vähintään 25 (koska ollut myös töissä). Teiniäitiys taas on aika harvinaista, joten äitinsä on synnyttänyt hänet n. 20-30 vuotiaana. Eli äiti on noin 45-60 vuotias. Kannattaa myös huomioida, että ikäluokka ei ole tietty ikävuosi esim. 53 vaan ryhmittelytapa. Eli vaikkapa niin että 13-19 vuotiaat on teinejä, 20-35 vuotiaat aikuisia, 35-65 vuotiaat työikäisiä jne.
[/quote]
Enne synnyteltiin nuorempina mitä nykyään. Mutta yhtälailla vanhempina mitä nykyäänkin. Yhtälailla tuo haarukka voisi olla 17 -37. Melko ontuvia ovat nuo sinun ryhmittelysi ja mitä mielikuvaa yrität luoda.
[/quote]
Miten tämä ikäkeskustelu oikein liittyy ketjun aiheeseen? Mitä väliä jos joku luulee suurinpiirtein tietävänsä minkä ikäinen on aloittajan äiti? Sitäpaitsi 13-19 on ihan virallisestikin teini-ikä (teini-sana kun tulee englanninkielisistä numeroista thirteen, fourteen jne.) Ihme kysymys myös tuo "Mitä mielikuvaa yrität luoda?". Vähän ehkä jopa vainoharhainen...
Nyt kannattaa siis miettiä todella tarkkaan, että millaista mielikuvaa minä yritänkään luoda...
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 07:48"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 07:24"]
[/quote]
[/quote] Ei se 80-90 luku mitään keskiaikaa sentään ollut, esim vuonna 1990 ensi synnyttävien keski-ikä on ollut Suomessa 26,8. Tämä tieto siis Tilastokeskuksen "Suomalainen perhe" tutkimuksesta. En siis itse keksinyt.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 07:42"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 18:49"]
Et ole julma. Äitisi ei liene kovin sairas, jos jaksaa noinkin paljon soitella. Onhan se kaksi viikkoa pitkä aika, mutta sairaalassa harvoin pääsee yksityishuoneeseen, joten juttukavereita varmasti olisi jo huoneessakin.
Olen itse äitisi ikäluokkaa ja olen ollut pariin otteeseen viikon pari sairaalassa, eikä minulle tullut mieleenkään soittaa lapsille noin usein.
[/quote]
Mistä tiedät mitä ikäluokkaa ap on? Vähän nyt haiskahtaa koko ketju. Vastaileeko ap ketjussa itselleen, onko koko ketju Porvoosta?
[/quote]
Onko tässä ketjussa jotenkin tavallista yksinkertaisempaa porukkaa? Melko hyvän mielikuvan ap:n jutuista saa tuon äidin ikään liittyen. Voi heittää yhden 10 vuotta sinne tai tänne, sillä taas ei ole mitään merkitystä.
Onko sisälukutaito, rivien välistä lukeminen, asioiden yhdistely jotenkin vierasta näin monelle? Toisekseen, mitä väliä sillä on jos joku olettaa äidin ikään liittyen jotain? Ei vaikuta keskusteluun mitenkään.
Minä taas en ymmärrä ketjun provohuutelua. Onkohan osa huutelijoista sellaisia, etteivät usko edes oman elämänsä olevan totta?
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 08:49"]
Minä taas en ymmärrä ketjun provohuutelua. Onkohan osa huutelijoista sellaisia, etteivät usko edes oman elämänsä olevan totta?
[/quote]
Itseänikin nyppii kun joka aloitukseen tulee PROVO PORVOO KEKSITTYÄ. Entä vaikka olisikin? Herättää ainakin keskustelua. Ja tämän foorumin pääasiallinen tarkoitus on sen viihdearvo, jota usein ns. provoista ja siitä seuranneesta keskustelusta saa, joten itseäni toistaakseni, mitä väliä.
Miksi te jänkkäätte äidin ja tyttären ikäryhmistä ja trollispekulaatioista sen sijaan että keksisitte keinoja, miten äiti pärjäisi vähemmällä puhelinahdistelulla? Sitähän tässä nyt tarvitaan ratkaisuksi.
Trollihan tämä on selvästi.
Peukkujen lukumäärä kerto, että moden tekemä, kun pitää sitä itse pinnalla ja monistelee.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 09:26"]
Trollihan tämä on selvästi.
Peukkujen lukumäärä kerto, että moden tekemä, kun pitää sitä itse pinnalla ja monistelee.
[/quote]
Eikä vastaile ketjuun itse ollenkaan ap:nä, huutelee vain väliin muka ulkopuolisena kommentoijana.
Minulla ei ole noin paha tilanne, mutta joskus kyllä soitot rasittaa.
Mutta olen ajatellu niin että äiti on pessyt minun sontapeppua, huolehtiut ruuasta ja hoivannut kun olen ollut sairas ja paljon muuta. Nyt on minun vuoro antaa takaisin
En nyt kaikkea tänne palstalle ala toisista ihmisistä kirjoittelemaan, mutta voit olla varma, että osastolle on oltu päivittäin yhteydessä ja normaalisti äidillä on kotihoito ja kotihoitoon ollaan yhteydessä myös säännöllisesti. Sairaalaan joutui, kun kaatui pahasti kotonaan ja taustalta löytyi joku infektio, joten labroja yms. on otettu. Harha-asiat eivät etene, koska äidin mielestä hänellä ei ole harhoja ei siten lääkäriä niihin tarvitse ja Suomessa ei valitettavasti apua saa pakolla ennen kuin on joko vaaraksi itselleen tai läheisilleen ja sitä hän ei ainakaan vielä ole.
ap