Miksi ihmiset hankkii auton?
Kortti maksaa monta tuhatta. Auton bensat ja vakuutukset ynnä muut omaisuuden. Kannattaa kulkea julkisilla ja muuttaa kaupunkiin sieltä korvesta jossa autolla ei tee mitään.
Kommentit (25)
Voihan se autoilu kalliilta tuntua jos ei ole tottunut käsittelemään rahaa.
Koska julkiset sopivat kommarivaltioon, julkisilla matkustaminen on joka tavalla perseestä ja nautin tehokkaalla autolla ajamisesta. Jonkun persaukisen punikin tai viheriön ulina vain kiihottaa minua.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 18:33"]
Helsingissä julkinen toimii niin kauan kun menee pisteestä A keskustaan. Poikittain ei toimi sitten yhtään. Esim minulla duuniin autolla 15min, julkisilla 1h10min. Omalla autolla salille 8min vs. julkisilla 55min. Ei oo vaikee valita.
[/quote]
Tämä ja se, että on se nyt vaan mukavempi että pääsee kotiovelta suoraan sinne minne nyt onkaan menossa. Parkkipaikkoja löytyy kyllä aina kun ei keskustaan mene. Keskustaan menen kyllä julkisilla, koska siellä parkkeeraminen maksaa liikaa.
Asun Espoossa ja olen töissä Helsingissä. Kuukauden matkakortti maksaa n. 100e, kuukauden bensat maksaa 50e. Vakuutukset jaettuna yhelle kuukaudelle on n. toinen 50e. Aikaa julkisilla kotiovelta työpaikalle menee 50min, omalla autolla 15 min. Ei oo vaikea valinta.
Ainoat järkevät julkiset ovat juna, metro ja ratikka. Bussit on perseestä ja muualla kuin Hesassa ajelevat pääosin tyhjinä.
Asun kaupungissa, mutta työpaikalle ei pääse julkisilla ja pyörällä liian pitkä matka. Myös mökille ei pääse julkisilla.