Onko kaikki oikeistolaiset
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:05"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:03"]"Koti, uskonto ja isänmaa" on jo kulunut ja wanha juttu. Eivät nuoret oikeistolaiset enää ajattele uskontoa tärkeänä. [/quote] Mikä nyt neuvoksi? Koti, sijoitusasunto ja isänmaa?
[/quote]
Hauskaa, miten vasemmistolaiset anarkistihörhöt pilkkaavat oikeistolaista arvopohjaa, mutta samaan aikaan vasemmistoprinsessat ja -prinssit vastustavat talouskasvua ja yhteiskuntaa. Itse pidän sijoitusauntoa parempana arvopohjana kuin yhteiskunnan vastustamista ja itsenäisyyspäivänä ikkunoiden rikkomista.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 13:59"]Itsellä syvät porvarijuuret. Isoisä oli suojeluskuntalainen, mummo lotta. Kirkossakäynti ja uskonto olleet itsestäänselvyyksiä. Itsekin olen hyvin konservatiivinen, eikä ne arvot siitä mihinkään tule muuttumaan. Samat arvot jaan lapsillenikin.
[/quote]
Minä taas vasuri, enkä yodellakaan jaa mitään arvoja lapsilleni. Osaavat ajatella itse.
[/quote]
Entäs kun päätyvät väärään lopputulokseen?
Vasemmistolaisuus rinnastetaan aivovammaan.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:05"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:03"]"Koti, uskonto ja isänmaa" on jo kulunut ja wanha juttu. Eivät nuoret oikeistolaiset enää ajattele uskontoa tärkeänä. [/quote] Mikä nyt neuvoksi? Koti, sijoitusasunto ja isänmaa?
[/quote]
Hauskaa, miten vasemmistolaiset anarkistihörhöt pilkkaavat oikeistolaista arvopohjaa, mutta samaan aikaan vasemmistoprinsessat ja -prinssit vastustavat talouskasvua ja yhteiskuntaa. Itse pidän sijoitusauntoa parempana arvopohjana kuin yhteiskunnan vastustamista ja itsenäisyyspäivänä ikkunoiden rikkomista.
[/quote] juuri näin
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 13:59"]Itsellä syvät porvarijuuret. Isoisä oli suojeluskuntalainen, mummo lotta. Kirkossakäynti ja uskonto olleet itsestäänselvyyksiä. Itsekin olen hyvin konservatiivinen, eikä ne arvot siitä mihinkään tule muuttumaan. Samat arvot jaan lapsillenikin.
[/quote]
Minä taas vasuri, enkä yodellakaan jaa mitään arvoja lapsilleni. Osaavat ajatella itse.
[/quote] ilmankos vasurien pennut kasvaakin kurittomiksi raggareiksi ja yhteiskunnan vihaajiksi
[/quote]
Ai kun ajattelevat itse?!
Vaarallista tuommoinen itse ajatteleminen, toki.
Vaara vaanii vasemmalla, minä oikealla.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:06"]
Ai mä tiennytkään että oli tiedossa ketä Jeesus äänesti
[/quote]
En minäkään tiedä. Mutta jos Jeesus olisi äänestänyt kuten ajatteli, teki ja opetti, hän olisi äänestänyt vasemmistoa. Siksi ihmettelenkin, että Jeesus ja kristinusko ovat monille oikeistolaisille kovin rakkaita.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 13:47"]
ateisteja?
[/quote]
Ihan sama. En tunne ketään uskottavaa nuorehkoa ihmistä joka määrittelee itsensä oikeistolaiseksi tai vasemmistolaiseksi. Vain jotain niitä jotka rälläsi teininä ja 20-v. osti (jakku)puvun ja keksi et hei mä olenkin yhteiskunnallisesti tiedostava. Tai ei ostanut pukua vaan aloitti ilkivallan ja sotaveteraanien pelottelun ja väitti sitä yhteiskunnallisesti tiedostavaksi toiminnaksi.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:06"]
[/quote]
En minäkään tiedä. Mutta jos Jeesus olisi äänestänyt kuten ajatteli, teki ja opetti, hän olisi äänestänyt vasemmistoa. Siksi ihmettelenkin, että Jeesus ja kristinusko ovat monille oikeistolaisille kovin rakkaita.
[/quote] Se on ihan vasemmiston omaa syytä, kun alkoi tappaa uskovia Neuvostoliitossa. Venäjä oli syvästi kristitty ja uskova maa ennen kommunistien valtaannousua. Vasemmisto tavallaan murhasi uskonnon, ja 20 miljoonaa kansastaan Stalinin aikana.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:22"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:06"]
[/quote]
[/quote] Se on ihan vasemmiston omaa syytä, kun alkoi tappaa uskovia Neuvostoliitossa. Venäjä oli syvästi kristitty ja uskova maa ennen kommunistien valtaannousua. Vasemmisto tavallaan murhasi uskonnon, ja 20 miljoonaa kansastaan Stalinin aikana.
[/quote] Se johti taas ateismin syvään halveksuntaan, ateismihan kukoisti 1800-luvulla.
Osa on, osa ei.
Eikä pidä sekoittaa arvo-oikeistolaisuutta ja talousoikeistolaisuutta, koska ei nekään aina käy käsi kädessä.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:22"]
Se on ihan vasemmiston omaa syytä, kun alkoi tappaa uskovia Neuvostoliitossa. Venäjä oli syvästi kristitty ja uskova maa ennen kommunistien valtaannousua. Vasemmisto tavallaan murhasi uskonnon, ja 20 miljoonaa kansastaan Stalinin aikana.
[/quote]
Neuvostoliitossa murhattiin muutenkin aika lailla. Eivät uskovaiset siellä olleet mitenkään erityisesti tähtäimessä, ja tappamisen vaikuttimena olivat aivan muut asiat kuin ateismi. Vasemmistolaisia nuo tappajat toki olivat - ja pöllöpäitä sitäkin enemmän.
Vastaavasti en laittaisi esim. Ruandan kansanmurhia kristinuskon syyksi, vaikka Ruanda on syvästi kristinuskoinen maa.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:22"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:06"] Ai mä tiennytkään että oli tiedossa ketä Jeesus äänesti [/quote] En minäkään tiedä. Mutta jos Jeesus olisi äänestänyt kuten ajatteli, teki ja opetti, hän olisi äänestänyt vasemmistoa. Siksi ihmettelenkin, että Jeesus ja kristinusko ovat monille oikeistolaisille kovin rakkaita. [/quote] Se on ihan vasemmiston omaa syytä, kun alkoi tappaa uskovia Neuvostoliitossa. Venäjä oli syvästi kristitty ja uskova maa ennen kommunistien valtaannousua. Vasemmisto tavallaan murhasi uskonnon, ja 20 miljoonaa kansastaan Stalinin aikana.
[/quote]
Venäjä on edelleen hyvin vahvasti ortodoksikristitty maa, ei sitä Stalinkaan onnistunut pyyhkimään pois.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:28"]
Osa on, osa ei.
Eikä pidä sekoittaa arvo-oikeistolaisuutta ja talousoikeistolaisuutta, koska ei nekään aina käy käsi kädessä.
[/quote]
Hyvä pointti. Itse aiankin luonnehtisin itseni talousoikeistolaiseksi mutta arvovasemmistolaiseksi, eivätkä ne ole mitenkään ristiriidassa keskenään. Tai "arvovasemmistolaisuuden" sijasta käyttäisin ennemmin sanaa "arvoliberaali".
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:10"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 13:59"]Itsellä syvät porvarijuuret. Isoisä oli suojeluskuntalainen, mummo lotta. Kirkossakäynti ja uskonto olleet itsestäänselvyyksiä. Itsekin olen hyvin konservatiivinen, eikä ne arvot siitä mihinkään tule muuttumaan. Samat arvot jaan lapsillenikin. [/quote] Minä taas vasuri, enkä yodellakaan jaa mitään arvoja lapsilleni. Osaavat ajatella itse. [/quote] ilmankos vasurien pennut kasvaakin kurittomiksi raggareiksi ja yhteiskunnan vihaajiksi
[/quote]
Niinkö? Lastemme ammatit: DI johtavassa asemassa, peruskoulun opettaja ja kolmas on pappi, huolimatta ateistisista vasemmistolaisjuuristaan. Sanoisin, että he kaikki ovat yhteiskuntamme tukipilareita. Sanoisin myös, että sinä edellinen kommentoija taidat olla hieman yksinkertainen.
kommunismihan perustuu käytännössä siihen että teoilla ei ole seurauksia. vähän kuin ne uskonnot, joissa jumala antaa kaiken anteeksi. siksi on helppo murhata.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 13:55"]
Koti, uskonto ja isänmaa on mulle tärkeitä arvoja. Ja vasemmistoa pidän lähinnä anarkistijoukkona.
[/quote]
Yksilönvapaus ja sivistys ovat minulle tärkeitä arvoja. EU on isänmaani. Vasemmistoa pidän menneisyyteen katsovana hihhulijoukkona. En ole oikeistolainenkaan.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:22"]
Se on ihan vasemmiston omaa syytä, kun alkoi tappaa uskovia Neuvostoliitossa. Venäjä oli syvästi kristitty ja uskova maa ennen kommunistien valtaannousua. Vasemmisto tavallaan murhasi uskonnon, ja 20 miljoonaa kansastaan Stalinin aikana.
[/quote]
Neuvostoliitossa murhattiin muutenkin aika lailla. Eivät uskovaiset siellä olleet mitenkään erityisesti tähtäimessä, ja tappamisen vaikuttimena olivat aivan muut asiat kuin ateismi. Vasemmistolaisia nuo tappajat toki olivat - ja pöllöpäitä sitäkin enemmän.
Vastaavasti en laittaisi esim. Ruandan kansanmurhia kristinuskon syyksi, vaikka Ruanda on syvästi kristinuskoinen maa.
[/quote] kyllä ateismi oli melko keskiössä, koska uskonto päätettiin lailla juuria pois. Ja uskontojan on aina ollut merkityksellinen asia Venäjällä, ennen kommunistien valtaannousua. Huomattiin pian sodan ja hirvittävän terrorin jälkeen ettei ateistinen valtio ollutkaan hieno ja oikeudenmukainen. Ateismi koki samn romahduksen kuin edistysusko ihmisen jatkuvaan menestymiseen. Totaaliset maailmansodat herätti valveille. Ateismi alkoi syödä tukijalkaansa, eikä koskaan ole noussutkaan 1800-luvun tasolle. Ja kaiken ylipäätäänhän Stalin teki väärin. Tuhosi luonnon maassaan, ihmiset, uskonnon, talouden..kaikki.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:28"]
Osa on, osa ei.
[/quote]
Tarkoitat arvo-oikeistolaisuudella siis arvokonversatiivisyyttä.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 13:59"]Itsellä syvät porvarijuuret. Isoisä oli suojeluskuntalainen, mummo lotta. Kirkossakäynti ja uskonto olleet itsestäänselvyyksiä. Itsekin olen hyvin konservatiivinen, eikä ne arvot siitä mihinkään tule muuttumaan. Samat arvot jaan lapsillenikin.
[/quote]
[/quote] ilmankos vasurien pennut kasvaakin kurittomiksi raggareiksi ja yhteiskunnan vihaajiksi