Kun käyt tallinnassa, puhutko siellä suomea vai englantia ?
Kommentit (30)
Mie ainakin puhun pelkee suomen kieltä jos ei saatanan typerät virolaiset ymmärrä niin niitten oma vika meni eurot ohi!
Olen (sivuaineena) aikoinani opiskellut viroa, joten puhun sitä niin pitkälle kuin osaan. Jos joskus tulee niin vaikea juttu, että viroksia en sitä osaa, niin englantia. Normaalisti kyllä pärjään virontaidollani oikein hyvin.
Englantia. Nuoremmat virolaiset ei enää osaa suomea.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 09:58"]
Englantia. Nuoremmat virolaiset ei enää osaa suomea.
[/quote]Totta, eikä venäjää. Sillä pärjäisi hyvin vanhempien virolaisten kanssa, mutten osaa sitäkään muutamaa sanaa enempää.
Englantia. Että tuntuis sille et on ulkomailla ;)
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 10:01"]
Kiinaa yleensä puhun heille
[/quote]Ja jos eivät ymmärrä, huudat kovempaa?
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 10:02"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 10:01"]
Kiinaa yleensä puhun heille
[/quote]Ja jos eivät ymmärrä, huudat kovempaa?
[/quote]
Juuri näin jollei vieläkään tajua niin sitten kädestäpitäen näytän
Englantia kuin myös ruotsissa, vaikka ruotsia olen opiskellutkin.
En puhu mitään. Pidän mykkäkoulua.
Useinhan asiakaspalvelijalla lukee nimi rinnuksissa, ja jos se nimi on virolaistyyppinen, niin kysyn viroksi puuhuuko hän suomea. Jos ei, puhun englantia. Jos nimi taas on venäläistyyppinen, kysyn venäjäksi käytänkö mieluummin venäjää vai englantia.
Kysyn että puhutko suomea. Jos ei niin sitten englantia tai voin yrittää jopa viroa.
Englantia. Juntit puhuu suomea ulkomailla. :D
Lämäsen superAlkossa rahat tiskiin ja häivyn
No tietenkin suomea. Jos tiedän jotain sanoja viroksi, niin käytän.
Viroksi yritän. En missään tapauksessa suomea, ellei vastapuoli itse aloita suomeksi. nuoremmat virolaiset tosin tuntuvat mieluusti puhuvan englantia.
En osaa paikallista kieltä, mutta yleensä puhun englantia. Jos vastapuoli alkaa puhua minulle suomea, sitten suomea.