Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni teistä uskoo jumalaan ja

Vierailija
05.07.2015 |

Onko tapahtunut jotain sellaista mikä on lisännyt uskoa? Kiitos vastauksista
.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon. Koen jumaluuden läsnäolon jatkuvasti, niin itsessäni kuin kaikessa mitä näen, joten olisi vaikea olla uskomatta. 

Vierailija
2/46 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Tuntuu oudolta ajatella, että ihmiset uskovat johonkin satuolentoon, kuin lapset joulupukkiin. se uskominen että joku kuuntelee rukouksia jne auttaa ihmistä, vaikka ei siellä kukaan kuuntelisikaan. Ja se oikeasti on tosi tyhmää uskoa jotaki satuolentoa ja kuvitella että olisi joku jumala jossain taivaassa. Jos olisi, niin jumala on kyllä aika sairas, kun antaa maailman olla näin sairas. Ja raamattua kun luet niin selväjärkinen fiksu ihminen tajuaa että ihan hullua hommaa. Että orjatyö on muka ok jnejne.
Itse en voi olla uskollisen ihmisen ystävä koska olisi niin isot erot ajattelumaailmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 02:04"]

En usko. Tuntuu oudolta ajatella, että ihmiset uskovat johonkin satuolentoon, kuin lapset joulupukkiin. se uskominen että joku kuuntelee rukouksia jne auttaa ihmistä, vaikka ei siellä kukaan kuuntelisikaan. Ja se oikeasti on tosi tyhmää uskoa jotaki satuolentoa ja kuvitella että olisi joku jumala jossain taivaassa. Jos olisi, niin jumala on kyllä aika sairas, kun antaa maailman olla näin sairas. Ja raamattua kun luet niin selväjärkinen fiksu ihminen tajuaa että ihan hullua hommaa. Että orjatyö on muka ok jnejne. Itse en voi olla uskollisen ihmisen ystävä koska olisi niin isot erot ajattelumaailmassa.

[/quote]

Orjatyö raamatussa ei ole varsinaisesti sellaista miten orjuus käsitetään nykyään, vaan lähempänä nykyajan palkkatyötä. Puhuisin enemmänkin palvelijoista, heitä kohdeltiin hyvin. 

Vierailija
4/46 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Tuntuu oudolta ajatella, että ihmiset uskovat johonkin satuolentoon, kuin lapset joulupukkiin. se uskominen että joku kuuntelee rukouksia jne auttaa ihmistä, vaikka ei siellä kukaan kuuntelisikaan. Ja se oikeasti on tosi tyhmää uskoa jotaki satuolentoa ja kuvitella että olisi joku jumala jossain taivaassa. Jos olisi, niin jumala on kyllä aika sairas, kun antaa maailman olla näin sairas. Ja raamattua kun luet niin selväjärkinen fiksu ihminen tajuaa että ihan hullua hommaa. Että orjatyö on muka ok jnejne. Itse en voi olla uskollisen ihmisen ystävä koska olisi niin isot erot ajattelumaailmassa.

[/quote]

Ei kaikki Jumalaan uskovat usko tuollaiseen jumalaan ollenkaan kuin mitä kuvaat, eikä Raamattuun tai kristinuskoon. 

Vierailija
5/46 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Jumalaan. Olen sekä kuullut että nähnyt ns yliluonnollisia tapahtumia (parantumisia, kielilläpuhumista, näkyjä jne) ja kokenut niitä itse. Lisäksi tunnen Jumalan rakkauden ja armon todellisena omassa elämässäni ja oloni tuntuu yleisesti rauhalliselta päivittäin.

Vierailija
6/46 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Juutalais-kristillisessä teologiassa eräs mahdollinen vastaus perustuu Raamatun kertomukseen syntiinlankeemuksesta. Jumala ei poista pahuutta, koska Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon: ihminen on vapaa tekemään niin kuin haluaa ja valitsemaan itse kuinka elämänsä elää. Ihminen rikkoi Jumalaa vastaan paratiisissa ollessaan maistamalla hedelmää hyvän ja pahan tiedon puusta, minkä seurauksena ihminen oppi erottamaan hyvän ja pahan. Tästä syystä ihminen karkotettiin paratiisista ja sai joitain muitakin vitsauksia kannettavakseen.

Esimerkiksi kirkkoisä Augustinus katsoi, että paha on vain hyvän puutetta; paha ei ole olemassa itsestään. Samoin pahuus on seurausta siitä, että ihmiset kääntyvät pois hyvästä. Näin pahan alkuperä on ihmisten vapaassa tahdossa.

Vierailija
7/46 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viel, että mun mielestä uskovilla on oikiasti mt ongelmia siellä pään sisäs. Ihan sairasta touhua että rupee jo vähä kyseenalaistaa ihmisiä :D jumala ei tee mitään kun maailmassa raiskataan tapetaan, on terroristejä ja sotia, raakaakin raaempaa touhua, ja mitä tekee jumala? Ei mitään. Ja sitten vielä ihmiset pitää sitä "jumalaa" herrana ja kaikkien isänä, mikä on musta aika loukkaavaa koska se ei ole isä. Se ei oo tehny tätä maailmaa. Kaikki miten maapallosta kehittyi tälläinen on fysiikkaa. Idiootti kuvittelee jumalan luovan miehen ja naisen. Uskonto=turhaa sairasta touhua. Maapallo olisi niin paljon parempi paikka ilman uskontoa. < mietippä tuota lausetta, se on niin totta vaikket haluais.

Vierailija
8/46 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 02:12"]

2 viel, että mun mielestä uskovilla on oikiasti mt ongelmia siellä pään sisäs. Ihan sairasta touhua että rupee jo vähä kyseenalaistaa ihmisiä :D jumala ei tee mitään kun maailmassa raiskataan tapetaan, on terroristejä ja sotia, raakaakin raaempaa touhua, ja mitä tekee jumala? Ei mitään. Ja sitten vielä ihmiset pitää sitä "jumalaa" herrana ja kaikkien isänä, mikä on musta aika loukkaavaa koska se ei ole isä. Se ei oo tehny tätä maailmaa. Kaikki miten maapallosta kehittyi tälläinen on fysiikkaa. Idiootti kuvittelee jumalan luovan miehen ja naisen. Uskonto=turhaa sairasta touhua. Maapallo olisi niin paljon parempi paikka ilman uskontoa. < mietippä tuota lausetta, se on niin totta vaikket haluais.

[/quote] Ihan ne on ihmiset itse aiheuttaneet sen pahuuden tähän maailmaan.

Vierailija
9/46 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sinulla on myös aika lapselliset uskomukset siitä miten ihmiset uskoo. Useimmat ainakin luterilaiset uskovat uskovat ihan niihin tieteellisiin selityksiin siitä miten maailmankaikkeus ja elämä ovat syntyneet, mutta eivät näe mitään ristiriitaa Jumalan luomisen ja niiden välillä. Ne ovat ikään kuin Jumalan luomisen työkaluja. Tunnen erään fyysikonkin, joka on uskovainen kristitty ja teoreettinen fyysikko, ja työkseen tutkii sitä mitä tapahtui hyvin lähellä alkuräjähdystä. Hänestä työssä on hienointa, että saa tutkia "Jumalan sormenjälkiä".

Vierailija
10/46 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jumalaa ei ole olemassa. maailmassa tapahtuu ihmeitä, parantumisia, mutta jumala ei niihin liity. maa on syntynyt alkuräjähdyksessä, pikkuhiljaa on syntynyt kaikista yksinkertaisempia olioita, sitten joskus tuli apinat, ja meni kauan että niistä ihmiset. Maailmassa on hyvää ja pahaa, mutta ihmisiä auttaa uskominen johonkin olemattomaan, kuten jumalaan, vaikkei sitä olisi. se tuo rauhan tunnetta ajatella että joku kuuntelee vaikkei kuuntelisi. itse en usko olemattomaan vaan yritän uskoa ihmisiin ja asioihin jotka ovat olemassa.

Vierailija
11/46 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, mutta en ole kovin hyvä uskovainen. Teen päivittäin syntiä, enkä kykene elämään mitään kovin pyhimyselämää. Enkä käy missään seurakunnissa, tai kokouksissa. En edes lue raamattua juuri koskaan.

Vierailija
12/46 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kirjoitustyylistä päätellen et vaikuta kovinkaan älykkäältä ihmiseltä. Paraskin nimittelemään toisia idiooteiksi. Luulen että monet niistä "idiooteista" eli uskovista ovat sinua huomattavasti älykkäämpiä.

Vierailija
13/46 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai Jumalako ne ihmiset raiskaa ja pommittaa siviilejä? Naurettavaa syyttää Jumalaa ihmisen pahuudesta. Jokainen ihminen on saanut ohjeet toimia oikein ja toisaalta vapauden valita.

Vierailija
14/46 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 02:19"]

jumalaa ei ole olemassa. maailmassa tapahtuu ihmeitä, parantumisia, mutta jumala ei niihin liity. maa on syntynyt alkuräjähdyksessä, pikkuhiljaa on syntynyt kaikista yksinkertaisempia olioita, sitten joskus tuli apinat, ja meni kauan että niistä ihmiset. Maailmassa on hyvää ja pahaa, mutta ihmisiä auttaa uskominen johonkin olemattomaan, kuten jumalaan, vaikkei sitä olisi. se tuo rauhan tunnetta ajatella että joku kuuntelee vaikkei kuuntelisi. itse en usko olemattomaan vaan yritän uskoa ihmisiin ja asioihin jotka ovat olemassa.

[/quote]

Ja alkuräjähdyksen laittoi liikkeelle juurikin Jumala.

Vierailija
15/46 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 02:19"]

[/quote]

Minäkään en itse asiassa usko että Jumala on OLEMASSA. Olemassa oleminen viittaa johonkin objektiin tai olentoon, joka on rajallinen kokonaisuus. On minä ja sinä, tämä pöytä ja tuo tuoli. Ei Jumala ole sellainen, vaan kaiken täyttävä Henki. Tyhjyys (aineellisesta tietoisuudesta katsoen) joka on kaiken muodon sisin olemus, tietoisuus jonka ilmentymää kaikki olennot ja esineet ovat silti vaikka se ei ole itse olento tai esine. Kosminen kohtu joka synnyttää kaiken vaikka se itse ei "ole mitään".

t. 2

Vierailija
16/46 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 02:20"]

Uskon, mutta en ole kovin hyvä uskovainen. Teen päivittäin syntiä, enkä kykene elämään mitään kovin pyhimyselämää. Enkä käy missään seurakunnissa, tai kokouksissa. En edes lue raamattua juuri koskaan.

[/quote]

Ei se uskosi vahvuus olekaan niistä kiinni, sinä olet Jeesukselle tärkeä joka tapauksessa.

Vierailija
17/46 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 02:20"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 02:19"]

[/quote]

Ja alkuräjähdyksen laittoi liikkeelle juurikin Jumala.
[/quote]
ei jumauta anna mun kaikki kestää teijän lestojen kanssa... Ihmiset on sairaita en halua kuuluaa täkän saasta elukka lajiin olisin mielummin vaikka pulu

Vierailija
18/46 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 02:25"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 02:20"]

[/quote]

Ei se uskosi vahvuus olekaan niistä kiinni, sinä olet Jeesukselle tärkeä joka tapauksessa.

[/quote]

Toivotaan niin. En minä ainakaan mielestäni mitään niin pahaa ole tehnyt, että ansaitsisin joutua helvettiin.

Vierailija
19/46 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 02:24"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 02:19"]

[/quote]

Minäkään en itse asiassa usko että Jumala on OLEMASSA. Olemassa oleminen viittaa johonkin objektiin tai olentoon, joka on rajallinen kokonaisuus. On minä ja sinä, tämä pöytä ja tuo tuoli. Ei Jumala ole sellainen, vaan kaiken täyttävä Henki. Tyhjyys (aineellisesta tietoisuudesta katsoen) joka on kaiken muodon sisin olemus, tietoisuus jonka ilmentymää kaikki olennot ja esineet ovat silti vaikka se ei ole itse olento tai esine. Kosminen kohtu joka synnyttää kaiken vaikka se itse ei "ole mitään".

t. 2
[/quote]
ei ollut oikee 2 mitä vittua

Vierailija
20/46 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon korkeampaan voimaan koska: Luonto on liian täydellistä ollakseen sattumaa. Aina löytyy tasapaino. Mikän eliö ei koskaan tule ottamaan totaalista niskalenkkiä muista.

Kaikella, pienimmilläkin on äärimmäisen suuri tarkoituksensa. Ilman sieniä tulisi "maailmanloppu" alta aikayksikön. Sienet pitävät maailmaa pystyssä. Samoin ilman hämähäkkejä tai mehiläisiä, kimalaisia, muurahaisia tulisi äkkiä todella kusiset oltavat.

"Luonnon täydellinen kaava" http://www.hs.fi/tiede/a1374205212687

Silloinkin kun ihminen on ylivertaisella älykkyydellään tuhonnut maapallonsa, sitkeimmät jäävät henkiin kuten esim. https://fi.wikipedia.org/wiki/Karhukaiset Ja aloittavat kaiken alusta.