Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni teistä uskoo jumalaan ja

Vierailija
05.07.2015 |

Onko tapahtunut jotain sellaista mikä on lisännyt uskoa? Kiitos vastauksista
.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 02:52"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 02:49"]

Kaikki sai alkunsa alkuräjähdyksestä, ok. Miten se alkuräjähdys energia sai alkunsa jos sitä ennen ei kertakaikkiaan ollut yhtään mitään. Kristityt voivat jättää tähän vastaamatta. (Ei millään pahalla) Ateisteilta vastauksia?

[/quote]

Jättäkää toki vastaamatta jos saatanan raiskaamat aivonne eivät vastaukseen kykene.
[/quote]
Jos ennen alkuräjähdystä ei ollut mitään, niin ei ollut myöskään jumalaa.

Vierailija
42/46 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva kaveri toi jumala tai jeesus. Vei minun 3-vuotiaan veljeni, isäni 52-vuotiaana. Miksi kaikki tämä paha, joo ihmiset on pahoja... niin on, kuten saduissa kerrotaan. Uskoo ken tahtoo näihin MEIDÄN ihmisten luomiin satuolentoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 07:14"]

Ihan kiva kaveri toi jumala tai jeesus. Vei minun 3-vuotiaan veljeni, isäni 52-vuotiaana. Miksi kaikki tämä paha, joo ihmiset on pahoja... niin on, kuten saduissa kerrotaan. Uskoo ken tahtoo näihin MEIDÄN ihmisten luomiin satuolentoihin.

[/quote]

Se oli tarkoitettu, voi vit.u mikä sanonta. Tämän kuulee uskovien suusta. Hänen oli aika lähteä, ihan peestä!!! Sun aika tuli just joo, hohoo. Terve lapsi kuolee, aika on lähteä. V.ttu. Ymmärrrän kuoleman, mutta toi uskishöttö on ihan sieltä.

Vierailija
44/46 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko jumalaan tmv. Ymmärrän kuitenkin toisten ihmisten tarpeen uskoa johonkin "korkeampaan voimaan", onhan tämä maailma missä elämme ihan mieletön kaikkine lainalaisuuksineen ja sattumineen. Upea maailma kerta kaikkiaan.

Vierailija
45/46 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 07:45"]En usko jumalaan tmv. Ymmärrän kuitenkin toisten ihmisten tarpeen uskoa johonkin "korkeampaan voimaan", onhan tämä maailma missä elämme ihan mieletön kaikkine lainalaisuuksineen ja sattumineen. Upea maailma kerta kaikkiaan.
[/quote]

Olen samaa mieltä. Pidän sitä järjen köyhyytenä ja tylsänä, että esim. luonnonilmiöitä selitetään jumalan suunnittelemina. Kuten edellä alkuräjähdys tuli selitettyä jonkun uskovaisen taholta vain jumalan tekona.

Vierailija
46/46 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kielillä puhumiset ja muut höpö jutut johtuu hurmiotilasta/joukko hurmiosta. Jota esim. helluntalaiset käyttävät. Olen ollut seuraamassa vierestä tätä outoa tapahtumaa, vaikka en mikään helluntalainen olekkaan. Tila on täysin verrattavissa esim. yleensä festareilla eturivissä oleviin ihmisiin jotka huomaamattaan saavuttavat saman tilan. On outoa sanoa että tunnen jumalan läsnäolon, mistä sitä tietää että se juuri jumala on. Ihmisellä on aika paljon erilaisia tuntemuksia, kuka määrittelee jumalan? Sinä itse, eli sinun mielesi, eli mielikuvituksesi.

Ystäväni ilmoitti tulostaan uskoon. On ollut surullista katsoa vierestä kun mieli murtuu ja katse kääntyy jotain tuntematonta kohtaan. Alkaa uskoa jotain vierasta ihmistä. Muuten hän on normaali, mutta aina kun puhumme jumalasta, hän muuttuu. Ihan kuin joku painaisi nappia hänen päästään, ilme ja puhe tyyli muuttuu, lasittunein silmin hän selittää asiota joita hän ei edes itsekkään taida ymmärrä. Olen aina miettinyt miten tuo "aivopesu" onnistuu, onnistuuko se vain tietyille ihmisille. Koska minun mielestäni tuo on käsittämätöntä, miten joku voi muuttua täysin hetkessä, jonka olet tuntenut lapsesta asti.

Mielestäni on ihmismielen heikkoutta uskoa "jumalaan"  ja se on vain minun mielipide. En silti tuomitse niitä ketkä uskoo, ehkä ne tarvitsee sitä, ehkä se on tapa, turva...