Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenlasten vieraannuttaminen isovanhemmista

Mummu ja Paappa468
19.02.2022 |

Se että emme tule toimeen kaikista yrityksistämme huolimatta poikamme ja miniän suhteen. Tähän on monen monia syitä ja voimavaramme on loppuun käytetty. Narsistinen käytös miniältä..poikamme vuosia jatkunut manipulointi on tuottanut tulostaan..välimme menivät todella vaikeiksi. Poikamme ei usko vaimostaan mitään kielteistä vaikka moni muu näkee ja ennenkaikkea kuulee. Nyt sitten isovanhempien oikeus lapsenlapsiin on mennyt. Emme ole saaneet olla lastenlastemme elämässä kolmeen vuoteen. Olen esittänyt kolme pyyntöä pojallemme että saisimme olla lastenlasten kanssa täällä mummulassa..kuten aiemminkin mutta miniä ei ole lupaa antanut eli poikamme mukautuu vaimonsa tahtoon. Kuilu välillämme on toki suuri mutta avioeroissakin oikeus vanhemmuuteen säilyy..miksi oikeus isovahemmuuteen katoaa vaikka meidänkin tapauksessa tiedämme että lapsenlapset kaipailee meitä. Olimme/olemme edelleen se turvallinen ja rakastettava mummula. Ikävämme on valtava ja usein itkemmekin kun emme saa heitä luoksemme. Toki voisimme ottaa yhteyttä lastenvalvojaan mutta siitä syntyisi kolmasmaailmansota ja lapsenlapset olisi ne todelliset kärsijät eikö meidän voimat riitä taisteluun koska olemme niin paljon joutuneet tämän kolmen vuoden aikana kestämään vääryyttä,valheita,haukkumista jne.jne.Onko jollakin kokemusta tälläisestä?kuinka olette toiminut tämän kaltaisessa tilanteessa?

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä anoppi syyllistää minua samasta asiasta, vaikka tilanne on niin että poikansa ei itse halua/jaksa/en tiedä mistä syystä, pitää yhteyttä vanhempiinsa. Mies ei edes kerro minulle syytä kysyessäni. Aiemmin tapaamiset hänen vanhempiensa kanssa ovat olleet minun vastuullani, nyt en enää jaksa hoitaa niitä koska yritän keskittää voimani siihen että minun ja miehen suhde palautuisi. Mies on muuttunut jostain syystä enkä saa selville miksi. Anopille tämä näkyy niin että hän ei edes pidä äitiinsä yhteyttä ja tietysti anoppi syyttää siitä minua. Jos menisin sanomaan anopille että on poikansa vika niin arvaa vaan uskoisiko se edes minua, ei usko. Kerran satuin sanomaan anopille kun syy erääseen asiaan oli miehestä johtuva, ei anopilta tullut mitään sympatiaa minulle, eikä muutenkaan puuttunut asiaan. Sen jälkeen päätin etten enää ikinä puhu hänelle miehen tekemistä virheistä tms. Jos mieheni vaikkapa tappaisi itsensä jostain syystä mitä ei minullekaan kerro enkä voi tietää, niin anoppi syyttäisi siitäkin minua.

Anoppi syyttää minua mieheni ylipainosta. Mieheni on lapsesta asti ollut vatsakasta tyyppiä. Tavatessamme mies oli n 15 kiloa tukevammassa kunnossa kuin nyt. Mutta joo, mun syytä. Niin kyllä kaikki muukin.

Vierailija
42/129 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan tullut miettineeksi oikeasti sitä vaihtoehtoa että syy onkin pojastani?

Mun mies ei soita vanhemmilleen tai sovi vierailuja heidän kanssaan, eikä lapset puhu edes videopuheluita isovanhempien kanssa, sillä tietäisin kyllä niistä koska se olen minä joka lasten kanssa on läsnä sen ajan kun eivät ole päiväkodissa tai nukkumassa. Minä en suostu ottamaan syytä siitä että olisi minun vikani kun en vielä lasten hoidon ja heidän kasvattamisen lisäksi pidä yhteyttä miehen vanhempiin ja sukulaisiin mieheni puolesta. Vaikkei hän olisikaan paikalla vaan on töissä, harrastuksissa jne. Minä pidän yhteyttä omiin vanhempiin ja kavereihin ja lasten kavereihin. Se miksi en pidä yhteyttä miehen vanhempiin tai sukulaisiin ei ole mielestäni minun tehtävä enkä muutenkaan halua tehdä sitä sillä olen saanut sieltä suunnasta arvostelua ja muutenkin asenne ja puheet saavat minut tuntemaan itseni vain uuniksi joka synnytti heidän pojalleen lapset. Kaikesta he puhuvat siten että mieheni talo, mieheni auto, miehen lapset (vaikka olemme naimisissa, vaikka maksan kaikesta puolet tai jopa enemmän eli myös omistan noista mainituista vähintään puolet).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoäidillä ei ole lapsenlapsiin mitään oikeutta. Eikä kyllä lapsenlapsia kohtaan mitään velvollisuuksiakaan.

Tiedämme tuon. Senpä takia muutimme Teneriffalle heti kun pääsimme eläkkeelle. Meitä isovanhempia on täällä paljon jotka on vieroitettu lapsenlapsista.

Usein on niin, että poikaparka on täysin vaimonsa tossun alla. On perheenäitejä jotka alistavat ja terrorisoivat koko perhettä. Sääliksi käy lapsiraukat jotka pelkääväät omaa äitiään. Itku kurkussa koittavat anella, että saisivat jäädä mummolaan vielä vähäksi aikaa, mutta vihainen äiti tulee ja kiskoo väkisin pois.

Tuota näytelmää ei kannata jäädä katsomaan ja murehtimaan, vaan muuttaa kauniiseen, lämpimään kesään niin pian kuin suinkin mahdollista.☀️🌴

Siis se "vihainen äiti" kasvattaa sitä lasta, kun tietää aikataulusta lipeämisen seuraukset.

Sen verran katkeralta kuulostat, että varmaan kylmiin väleihin on syynsä. Mutta bauti toki auringosta. Muista aurinkorasva!

Toki me mummot ja papat suuresti nautimme kesän lämmöstä. Ja kiitos, kyllä aurinkovoiteet laitamme aina tarpeen mukaan. Lastenlapsille soitamme videopuheluita kun päsmäri ei ole kotona. Joulu- ja synttäripaketit lähetämme tietysti.

Bienvenidos isovanhemmat tänne mukavaan seuraan! 🍓

Kiitos, kuulostaa hyvältä. Minä (vaari) olen jo melkein eläkkeellä ja voin tehdä etätöitä vaikka Kanarialta. Vaimo (mummu) aloittaa eläkepäivät juhannukselta. Ensi syksystä olisi mahdollisuus pitempiaikaiseen asumiseen etelässä. Teneriffaa tai Gran Canariaa ajateltu.

Vierailija
44/129 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät että aiemmat vierailut ja yhteydenpito on ollut poikasi varassa ja nyt kun sinun ja miniän välille on tullut eripuraa niin loppui yhteydenpito? Jospa se on aiemminkin ollut niin että miniä on ollut suhteessa se joka on lopulta patistanut miehen olemaan sinuun yhteydessä, suunnitellut vieraillut, pakannut laukut ja järjestänyt kaiken että ylipäätään vierailu teille toteutuu? Ja nyt kun jostain syystä sinun ja miniän välit (joko keskenään miniän ja anopin välillä, miehen tai lasten takia, heihin liittyneisiin asioihin tai tilanteisiin tai sanomisiin) ovat menneet vaikeiksi niin miksi hän enää näkisi sen vaivan eli koska mies ei järjestä eikä miniääkään enää kiinnosta järjestää, niin eipä niitä vierailujakaan enää ole.

Tämä on meilläkin, minä ne käytännössä hoidan ja jos en hoitaisi niin vierailuja ei olisi.

Ja jos tulisi riitaa anopin kanssa niin en kyllä ”lasten edun vuoksi” moista vaivaa jaksaisi niin useasti nähdä. Meidän isovanhemmat kun ovat sitä sorttia että vaan siellä vierailemalla nähdään.

Vierailija
45/129 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi olla kiva miniälle. Ihmettelen jos syy on vain hänessä. Itse olemme hyvissä väleissä appivanhempien kanssa, mutta ikävä tunne on silti, koska tiedän heidän haukkuvan ja arvostelevan selän takana.

Vierailija
46/129 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoäidillä ei ole lapsenlapsiin mitään oikeutta. Eikä kyllä lapsenlapsia kohtaan mitään velvollisuuksiakaan.

Tiedämme tuon. Senpä takia muutimme Teneriffalle heti kun pääsimme eläkkeelle. Meitä isovanhempia on täällä paljon jotka on vieroitettu lapsenlapsista.

Usein on niin, että poikaparka on täysin vaimonsa tossun alla. On perheenäitejä jotka alistavat ja terrorisoivat koko perhettä. Sääliksi käy lapsiraukat jotka pelkääväät omaa äitiään. Itku kurkussa koittavat anella, että saisivat jäädä mummolaan vielä vähäksi aikaa, mutta vihainen äiti tulee ja kiskoo väkisin pois.

Tuota näytelmää ei kannata jäädä katsomaan ja murehtimaan, vaan muuttaa kauniiseen, lämpimään kesään niin pian kuin suinkin mahdollista.☀️🌴

Siis se "vihainen äiti" kasvattaa sitä lasta, kun tietää aikataulusta lipeämisen seuraukset.

Sen verran katkeralta kuulostat, että varmaan kylmiin väleihin on syynsä. Mutta bauti toki auringosta. Muista aurinkorasva!

Toki me mummot ja papat suuresti nautimme kesän lämmöstä. Ja kiitos, kyllä aurinkovoiteet laitamme aina tarpeen mukaan. Lastenlapsille soitamme videopuheluita kun päsmäri ei ole kotona. Joulu- ja synttäripaketit lähetämme tietysti.

Jep, nyt myönsit olevasi rajaton isovanhempi. Vanhemmilta salaa soittelu lapsille on yksi rajattoman käytöksen muoto.

Jos ne lastenlapset ovat jo aikuisia, silloin asia on ok.

Lastenlapset (8) ovat iältään 7-22 vuotiaita.

He osaavat ja haluavat soittaa myös meillepäin. Mieluiten silloin kun äiti ei ole kotona räksyttämässä. Vanhimmat lastenlapset käyvät luonamme aina lomilla.

Joten lohdutuksen sana: Peli ei ole menetetty. Kun lapset kasvavat, he alkavat itse pitää yhteyttä isovanhempiinsa. Viimeistään sitten kun muuttavat omilleen.

Vierailija
47/129 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan anoppini puolesta:

Kun ihan itse pistin välit poikki miniään,toimin seuraavasti. Kerroin tutuille ja tuntemattomille, että pojan liitto on kriisissä. Siksi poika isänsä lailla sortunut ryyppäämään. Miniän syytä kriisi, kun on käynyt vieraissa. Vahva epäily on, että kuopus on käenpoika.

Olen myös soitellut päiväkotiin ja neuvolaan kysyen tietoa lapsenlapsista. Kun en saanut uteliaisuuttani tyydytettyä, kävin varmuuden vuoksi uudestaan haukkumassa miniän, kun en mummun oikeudella saanut mitään tietoa lapsista.

Kierrän säännöllisesti koiran kanssa lenkin pojan talon ohi. Seison pitkiäkin aikoja tuijottamassa pihaa suu auki. Koirakin saa kivasti tehtyä tarpeensa pojan pihaan, se nyt ainakin tympäisee talon asukkeja. Ovat monta kertaa pyytäneet että lopetan, mutta minähän en koirani jätöksiä kerää! Ihan naurettavaa. Siihen kukkapenkin viereen maatuu, mitä pienistä hajuhaitoista kun ei minulle terassilla kahveja tarjoilla. Oi voi, säälikää mua!

Vierailija
48/129 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, nyt myönsit olevasi rajaton isovanhempi. Vanhemmilta salaa soittelu lapsille on yksi rajattoman käytöksen muoto.

He osaavat ja haluavat soittaa myös meillepäin. Mieluiten silloin kun äiti ei ole kotona räksyttämässä. Vanhimmat lastenlapset käyvät luonamme aina lomilla.

Joten lohdutuksen sana: Peli ei ole menetetty. Kun lapset kasvavat, he alkavat itse pitää yhteyttä isovanhempiinsa. Viimeistään sitten kun muuttavat omilleen.

Ja sitten sinä heräsit. Kiva uskotella tuollaista itselleen viinipöhnässä homeisessa espanjanluukussa. On teitä nähty.

Vierailija
49/129 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Aloittajalla on samanlaisia harhoja kuin mun anopilla. Pari juttua.

1. Väität poikasi välttelevän sinua minun takiani. Väärin. Hän ihan vapaasta tahdostaan on ottanut reippaan hajuraon. Olet ilkeä, manipuloiva tyranni. Miksi hän ramppasi luonasi haukuttavana?

2. Kuten jo todettu: isovanhemmilla ei ole oikeutta lapsenlapsiin. Olisit aikoinaan pitänyt omistasi huolen ja luonut heihin hyvän suhteen. Kolkuttaako omatunto? (Vitsi, vitsi. Ei narsistilla ole omaatuntoa).

3. Vaikka muuta väität, et ole turvallinen aikuinen lapsilleni. Muistatko kun syötit lapselleni ruokaa, jolle hän on allerginen? Asia, josta oli sinulle kerrottu monta kertaa. Mutta kun "ei meidän suvussa ennenkään ole ollut allergioita"! Paitsi tyttärelläsi. Ja mun lapsilla.

4. Poikasi ei päästä lapsia luoksesi, koska ei halua, ei edes uskalla. Miksi ei? Koska olet valehteleva ja epäluotettava, etkä vahingossakaan noudata sääntöjämme esim nukkumaanmenoajoista. Lisäksi puhut pahaa lasten vanhemmista kaikille, myös lapsilleni. Tämä muuten on yhdessä tehty päätös. Haukut taas kerran väärää puuta.

Itkekää ihan kaikessa rauhassa. Ehkä jonain päivänä tajuat, että sinun jatkuva jyrääminen perheessämme on ajanut poikasi ja minut siihen pisteeseen, että oli itsemme kannalta välttämätöntä pistää välit poikki. Yritimme kaikkemme, mutta mikään sanominen ei mennyt perille. Kuin aidan seinälle olisi puhunut.

Itse keitit myrkkysi. Nauti nyt lopputuloksesta.

Mille ihmeen aidan seinälle?

Miksi mummolassa pitäisi olla samat säännöt kuin kotona? Etenkään jos seuraava päivä ei ole hoito- / koulupäivä, niin lapset varmaan voisivat mummolassa mennä nukkumaan omaan tahtiinsa.

Allergiselle oireita aiheuttavan ruoan syöttäminen on toki väärin. Mutta pitäähän mummun kokeilla, että pääsee sitten kehaisemaan, että syötin sille sitä ja tätä, eikä mitään oireita tullut!

Vierailija
50/129 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean katkeria äitejä täällä. Mikään ei ole hyvä heille. Jos isovanhemmat nauttivat ihanasta elämästä etelässä eläkepäivillään, aiheuttaa se suurta kateutta ja katkeruutta.

Mutta vielä pahempi jos jäävät Suomeen, silloin he ovat liian lähellä.🤣

Mikähän olisi se hyvä näille vihaisille äideille?

Vierailija
51/129 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppina jäin miettimään lausetta "Poikamme ei usko vaimostaan mitään kielteistä vaikka moni muu näkee ja ennenkaikkea kuulee." Mietin, miksi sinun pitää kertoa pojallesi tällaisia asioita? Ja vielä olettaa, että poikasi olisi jotenkin mielissään kertomistasi asioista? Eikö sinun pitäisi kaikin tavoin tukea poikaasi, hänen parishdettaan ja lapsenlastesi mahdollisuutta elää ja kasvaa ydinperheessä? Jos nämä "monet muut" jo puhuvat pahaa miniästäsi, eikö sinun kannattaisi - sen sijaan, että lähdet pahanpuhumiseen mukaan - koittaa asettua poikasi perheen puolelle? Mulla on hyvät ja läheisset välit miniääni ja se johtuu 99%:sti siitä, että kohtelen häntä kuin omaa tytärtäni ja asetun aina hänen ja perheensä puolelle, jos kuulen mitä tahansa negatiivista perheen ulkopuolelta. 

Vierailija
52/129 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Väität poikasi välttelevän sinua minun takiani. Väärin. Hän ihan vapaasta tahdostaan on ottanut reippaan hajuraon. Olet ilkeä, manipuloiva tyranni. Miksi hän ramppasi luonasi haukuttavana?

2. Kuten jo todettu: isovanhemmilla ei ole oikeutta lapsenlapsiin. Olisit aikoinaan pitänyt omistasi huolen ja luonut heihin hyvän suhteen. Kolkuttaako omatunto? (Vitsi, vitsi. Ei narsistilla ole omaatuntoa).

3. Vaikka muuta väität, et ole turvallinen aikuinen lapsilleni. Muistatko kun syötit lapselleni ruokaa, jolle hän on allerginen? Asia, josta oli sinulle kerrottu monta kertaa. Mutta kun "ei meidän suvussa ennenkään ole ollut allergioita"! Paitsi tyttärelläsi. Ja mun lapsilla.

4. Poikasi ei päästä lapsia luoksesi, koska ei halua, ei edes uskalla. Miksi ei? Koska olet valehteleva ja epäluotettava, etkä vahingossakaan noudata sääntöjämme esim nukkumaanmenoajoista. Lisäksi puhut pahaa lasten vanhemmista kaikille, myös lapsilleni. Tämä muuten on yhdessä tehty päätös. Haukut taas kerran väärää puuta.

Itkekää ihan kaikessa rauhassa. Ehkä jonain päivänä tajuat, että sinun jatkuva jyrääminen perheessämme on ajanut poikasi ja minut siihen pisteeseen, että oli itsemme kannalta välttämätöntä pistää välit poikki. Yritimme kaikkemme, mutta mikään sanominen ei mennyt perille. Kuin aidan seinälle olisi puhunut.

Miksi mummolassa pitäisi olla samat säännöt kuin kotona? Etenkään jos seuraava päivä ei ole hoito- / koulupäivä, niin lapset varmaan voisivat mummolassa mennä nukkumaan omaan tahtiinsa.

Allergiselle oireita aiheuttavan ruoan syöttäminen on toki väärin. Mutta pitäähän mummun kokeilla, että pääsee sitten kehaisemaan, että syötin sille sitä ja tätä, eikä mitään oireita tullut!

Miksi siellä ei voi olla samoja sääntöjä ja aikatauluja?

Vierailija
53/129 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppina jäin miettimään lausetta "Poikamme ei usko vaimostaan mitään kielteistä vaikka moni muu näkee ja ennenkaikkea kuulee." Mietin, miksi sinun pitää kertoa pojallesi tällaisia asioita? Ja vielä olettaa, että poikasi olisi jotenkin mielissään kertomistasi asioista? Eikö sinun pitäisi kaikin tavoin tukea poikaasi, hänen parishdettaan ja lapsenlastesi mahdollisuutta elää ja kasvaa ydinperheessä? Jos nämä "monet muut" jo puhuvat pahaa miniästäsi, eikö sinun kannattaisi - sen sijaan, että lähdet pahanpuhumiseen mukaan - koittaa asettua poikasi perheen puolelle? Mulla on hyvät ja läheisset välit miniääni ja se johtuu 99%:sti siitä, että kohtelen häntä kuin omaa tytärtäni ja asetun aina hänen ja perheensä puolelle, jos kuulen mitä tahansa negatiivista perheen ulkopuolelta. 

Minun anoppini tekee tätä.

Esimerkiksi oikutteli jatkuvasti ruuasta meillä, minkä jälkeen me aloimme viemään heidät ulos syömään meillä käydessään

Tämän jälkeen anoppi väänsi asian niin että minä syön mieheni perikatoon kun aina haluan ulos syömään.

Hän sitten soitteli kaikki 7 sisarustaan, äitinsä ja kälynsä ja paasasi tämän soopansa ympäri Itä-Suomea.

Tämän jälkeen hän voimaantuneena soitti miehelleni että ”kaikki” on nyt tuohduksissaan ja kauhuissaan miten minä tuhlaan mieheni rahat.

Mies sanoi että ”mitä ihmettä sinä hourit”, minkä jälkeen anoppi aloitti uuden soittelurundin siitä miten minä olen kääntänyt hänen poikansa äitiäänkin vastaan.

Kukaan ei jaksa tuollaista käytöstä!

Vierailija
54/129 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhean katkeria äitejä täällä. Mikään ei ole hyvä heille. Jos isovanhemmat nauttivat ihanasta elämästä etelässä eläkepäivillään, aiheuttaa se suurta kateutta ja katkeruutta.

Mutta vielä pahempi jos jäävät Suomeen, silloin he ovat liian lähellä.🤣

Mikähän olisi se hyvä näille vihaisille äideille?

Mulle riittäisi se, että anoppi jättäisi perheeni rauhaan.

Vierailija
55/129 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten sinä heräsit. Kiva uskotella tuollaista itselleen viinipöhnässä homeisessa espanjanluukussa. On teitä nähty.

Ei nämä meidän nuoret tänne kilvan olisi tulossa jos täällä ei olisi hyvät oltavat.

Jouluna oli kaksi ja ensi viikolla tulee kaksi. Nuorison kanssa on todella kivaa kun äiti ei ole mukana. Hekin saavat rentoutua lomalla!

Vierailija
56/129 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdotonta sanoa kenessä on syy tässä. Minä en mielelläni anna lasten lähteä keskenään mummolaan tai mökille. Koko perheenä voimme kohtuudella viettää aikaa isovanhempien kanssa.

Syyt:

- Olen rehellisesti huolissani lasten turvallisuudesta. Appiukolla ja anopilla on ihan eri turvallisuuskäsitys. Työkoneita, sirkkeleitä ym on valvomatta lasten lähellä. Veneellä ajetaan ylinopeutta.

- Lapsia ei vahdita mitenkään. Kännissä hillutaan, omasta mielestään tietysti hienostuneesti viiniä naukkailleena. Naljailu minun "hysteerisyydestä" on yleistä hupia.

- Arvomme ovat eri planeetoilta. Appivanhemmat puhuvat tosi rumasti, tyylittömästi ja negatiivisesti. Ihmisiä haukutaan jatkuvasti selän takana. En halua että lapset imevät tuollaisia asenteita tai elämänkatsomusta.

- Lapsia ei arvosteta ja voidaan vaikka haukkua heidän vaatteita tai nauraa tylysti jos ei jotain osaa.

- Lasten ollessa pieniä , ei mitään tukea tai apua herunut. Siksi lapset eivät ole kovin läheisiä muutenkaan.

Olisin ikionnellinen jos olisi ihanat, herttaiset isovanhemmat, kuten monilla ystävilläni. He ovat aarteita lapsenlapsilleen.

Tässä on totuuden siemen. Tuskin sen Kuopiossa mummolle hoitoon jätetyn vanhemmat ajattelivat, että mummo ulkoiluttaa lasta kerrostalon parkkipaikalla olematta itse lähellä. Mummohan tuosta olisi pitänyt pistää tuomiolle, eikä autokuski.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008625958.html

Omassa nuoruudessani yläasteen naisrehtori oli saanut lapsenlapsen hoitoonsa ja lähti lapsi pyöräntarakalla vilkkaasti liikennöidylle kadulle. Pyörä kaatui, lapsi jäi auton alle ja kuoli.

Vierailija
57/129 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo jolta, kysyit. Lasten on hyvä oppia jo pienestä pitäen, että eri paikoissa on erilaiset säännöt. Kotona on kodin säännöt, mummolassa mummolan säännöt, kaverin kotona kaverin vanhempien säännöt, päiväkodissa päiväkodin säännöt, kirkossa omat sääntönsä, samoin ravintoloissa jne jne. Omilla lapsillani oli mummolassa aina mummolan säännöt ja ne olivat eri kuin kotona. Lapseni oppivat hyvin varhain, että joka paikassa ei voikaan olla kuten kotona. Tietenkään missään ei pidä tehdä asioita tai antaa lapsen tehdä asioita, jotka vaarantavat lapsen terveyden. Lasteni parita kaverista joskus huomasin, että heille tuotti suuria vaikeuksia noudattaa meidän kotimme sääntöjä. Esim miten kissaa saa kohdella tai saako lapset juoksennella ympäri asuntoa (ei saanut vaan meillä lapset leikkivät kavereineen lapsen huoneessa eikä edes sisaruksen huoneeseen saanut mennä, kun sisaruksella oli kaveri kylässä). Lapsilla, jotka olivat kykenemättömiä noudattamaan meidän kotimme sääntöjä, ei ollut toistamiseen asiaa meille leikkimään. Ulkona saivat olla yhdessä, mutta meille sisälle ei ollut asiaa. Onneksi lapsillani oli myös kavereita, joilla ei tällaisia vaikeuksia ollut. 

Vierailija
58/129 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo jolta, kysyit. Lasten on hyvä oppia jo pienestä pitäen, että eri paikoissa on erilaiset säännöt. Kotona on kodin säännöt, mummolassa mummolan säännöt, kaverin kotona kaverin vanhempien säännöt, päiväkodissa päiväkodin säännöt, kirkossa omat sääntönsä, samoin ravintoloissa jne jne. Omilla lapsillani oli mummolassa aina mummolan säännöt ja ne olivat eri kuin kotona. Lapseni oppivat hyvin varhain, että joka paikassa ei voikaan olla kuten kotona. Tietenkään missään ei pidä tehdä asioita tai antaa lapsen tehdä asioita, jotka vaarantavat lapsen terveyden. Lasteni parita kaverista joskus huomasin, että heille tuotti suuria vaikeuksia noudattaa meidän kotimme sääntöjä. Esim miten kissaa saa kohdella tai saako lapset juoksennella ympäri asuntoa (ei saanut vaan meillä lapset leikkivät kavereineen lapsen huoneessa eikä edes sisaruksen huoneeseen saanut mennä, kun sisaruksella oli kaveri kylässä). Lapsilla, jotka olivat kykenemättömiä noudattamaan meidän kotimme sääntöjä, ei ollut toistamiseen asiaa meille leikkimään. Ulkona saivat olla yhdessä, mutta meille sisälle ei ollut asiaa. Onneksi lapsillani oli myös kavereita, joilla ei tällaisia vaikeuksia ollut. 

Miksi mummolassa ei voi olla samat säännöt ja aikataulut?

Vierailija
59/129 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei saa syödä sohvalla tai juoksennella leipä kädessä, ei saa sotkea, rikkoa tms tahallaan.

Sokeria, karkkia ei saa syödä ylen määrin, eikä saa syödä koko ajan.

Lapset sanovat itse milloin ovat kylläisiä, ei pakkosyöttämistä.

Ylipäätään ruoan asema on kotona normaali.

Miksi tämä ei onnistu mummolassa?

Vierailija
60/129 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, kuulostaa hyvältä. Minä (vaari) olen jo melkein eläkkeellä ja voin tehdä etätöitä vaikka Kanarialta. Vaimo (mummu) aloittaa eläkepäivät juhannukselta. Ensi syksystä olisi mahdollisuus pitempiaikaiseen asumiseen etelässä. Teneriffaa tai Gran Canariaa ajateltu.

Tässä ideaa itsellekin. Jäädään  miehen kanssa molemmat eläkkeelle 2030, ja minä olen ollut sitä mieltä, että voisin eläkkeellä vielä töiden tekoa jatkaakin, mutta mies ei. Ratkaisu: muutetaan Kanarialle ja minä teen etätöitä sillä välin, kun mies loikoilee auringossa tai käy lenkillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi