Miten puhuttelet opettajaa Wilma-viestissä?
Lehtori? Maisteri? Vai laitatko vaan "Hei"? Hitto nämä ovat aina kiusallisia tilanteita. Pulssi nousee aina kahteensataan, kun pitää laittaa viesti.
Kommentit (31)
Ihan samalla tavalla puhuttelen kuin kasvokkainkin jutellaan toisten ihmisten kanssa.
Mutta älä, please, laita viestiä nyt lomalla. :D t. Ope myös
Maassa maan tavalla. Täällä Saksassa ei kyllä tulisi mieleenkään sinutella opettajaa (en edes muista/ tiedä etunimeä) tai kirjoittaa ”Hallo!” viestin alkuun… Joten olisin varmaan aika sormi suussa Suomessa vastaavassa tilanteessa. Hyvä, että asiasta keskustellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan tervehdyksen kirjoitan alkuun, tyypillisimmin "hei". Opettajat ovat kuitenkin tuttuja, onhan heidät tavattu useasti ihan henk koht.
Entä jos kyseessä olisi vanhempi aineenopettaja, jota et ole tavannut koskaan? Miten silloin laittaisit?
AP
En ole aineenopettaja, mutta vanhempi yliopistonlehtori, jolla on tohtorin tutkinto. Pidän täysin asiallisena, jos opiskelija (sattuneesta syystä vanhemmat eivät minulle viestittele) aloittaa minulle lähettämänsä viestin "Hei!". Tuskinpa edes vanhemmat aineenopettajat odottavat mitään sen kummempaa.
N56
Vierailija kirjoitti:
Maassa maan tavalla. Täällä Saksassa ei kyllä tulisi mieleenkään sinutella opettajaa (en edes muista/ tiedä etunimeä) tai kirjoittaa ”Hallo!” viestin alkuun… Joten olisin varmaan aika sormi suussa Suomessa vastaavassa tilanteessa. Hyvä, että asiasta keskustellaan.
Juuri tällä tavalla minulle kävi opiskeluaikana, kun kutsuin opettajaa herraksi enkä tittelillä. Sain kurinpalautuksessa kuulla olevani ulkomaalainen moukka. En halua törttöillä toista kertaa.
AP
Etunimillä, olenhan maisteri itsekin uimatieteistä.
Vierailija kirjoitti:
Hei alistaja.
oletko sä jotenkin alistunut ylistäjä?
Ihan tavan ihmisiä ne opettajat ovat.
Mä kirjoitan
Tervehdys tai Hei
Oletkos ihan tosissasi? Aloita moikkaamalla, äläkä laita titteliäsi nimesi alle, niin pidän sinua normaalina vanhempana.
T. Ope