Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tyttäreni liian iso?

Vierailija
04.07.2015 |

N. 165cm pitkä ja painaa semmoisen 66kg. Sanoo itseään lihavaksi. Ei mielestäni ole, hiukan pyöreyttä on vatsan alueella... 15v kyseessä. Stressaa kovasti omasta painostaan.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 15v 181cm/65kg
T.mies

Vierailija
42/47 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 21:45"]Mä olin ton ikäisenä n.168 ja paino tähtitieteellinen 55kg... järjetön sotamursu olin. Kaikki muut oli tikkukoipia. Mullekin meni xs, mutta tukeva tyttö olin. Vaikken kehota laihduttamaan, niin turvallisesti voi pari kiloa pudottaa. Jos tekee terveellisesti.
[/quote]

Hae apua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 21:45"]Mä olin ton ikäisenä n.168 ja paino tähtitieteellinen 55kg... järjetön sotamursu olin. Kaikki muut oli tikkukoipia. Mullekin meni xs, mutta tukeva tyttö olin. Vaikken kehota laihduttamaan, niin turvallisesti voi pari kiloa pudottaa. Jos tekee terveellisesti.
[/quote]

Sotamursu ton kokosena? Huhhuh, kuulostaa huolestuttavalle.

Vierailija
44/47 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 21:45"]Mä olin ton ikäisenä n.168 ja paino tähtitieteellinen 55kg... järjetön sotamursu olin. Kaikki muut oli tikkukoipia. Mullekin meni xs, mutta tukeva tyttö olin. Vaikken kehota laihduttamaan, niin turvallisesti voi pari kiloa pudottaa. Jos tekee terveellisesti.
[/quote]

[/quote]

Joo. En tiedä onko vika geeneissä vai missä. Olen aina näyttänyt todellista painoani 10-20kg pulleammalta. Tämä siis useammalta ihmiseltä kuultua, ei vain omaa kuvitelmaa. Tottakai itsekin huomaan isokokoisuuteni. Nyt olen onneksi jo pidempi ja hoikempi kuin teininä. Hieman ylipainoiselta näytän edelleen (ja esim reidet hankaavat toisiaan.)

Vierailija
45/47 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 19:45"]

Painan saman ja olen 181cm pitkä, kahden lapsen äiti. Kannattaa varmaan keventää ruokavaliota silleen puolihuomaamatta.

[/quote]

Pituus ei kerro mitään. Me ihmiset olemme rakenteeltamme erilaisia, toiset ovat siroja, toiset raskaampitekoisia. Siksi ei pelkän painon  ja pituuden perusteella voi, eikä saa tehdä vertailuja.

Ap, opeta tyttäresi syömään terveellisesti (herkut minimiin) ja liikkumaan, niin paino pysyy kurissa kuin itsekseen. 

Te muut laihuutta ihannoivat, miettikää edes kerran sanomisianne. Saatatte muuten joutua elämään jonkun nuoren anoreksia tunnollanne. 

Vierailija
46/47 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 21:45"]Mä olin ton ikäisenä n.168 ja paino tähtitieteellinen 55kg... järjetön sotamursu olin. Kaikki muut oli tikkukoipia. Mullekin meni xs, mutta tukeva tyttö olin. Vaikken kehota laihduttamaan, niin turvallisesti voi pari kiloa pudottaa. Jos tekee terveellisesti.
[/quote]

[/quote]

Joo. En tiedä onko vika geeneissä vai missä. Olen aina näyttänyt todellista painoani 10-20kg pulleammalta. Tämä siis useammalta ihmiseltä kuultua, ei vain omaa kuvitelmaa. Tottakai itsekin huomaan isokokoisuuteni. Nyt olen onneksi jo pidempi ja hoikempi kuin teininä. Hieman ylipainoiselta näytän edelleen (ja esim reidet hankaavat toisiaan.)
[/quote]

Minulla sama. Johtuu siitä, että minulla on alhaisessakin painossa isot rinnat ja lantio on leveä edestäpäin katsottuna. Sivuprofiili on aika kapea. Näytän siis lievästi ylipainoiselta jo painoindeksissä 22. Nyt BMI 19 enkä todellakaan ole mikään hoikka.

Vierailija
47/47 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin saman ikäisenä samoissa mitoissa, vaikka harrastin urheilua. Eihän se kivaa ollut, että paras nuoruus meni ylipainoisena. Siihen aikaan ei juuri ollut muita lihavia, nuorten lihavuusepidemia on nykyajan vitsaus.

Nyt 30 vuotta myöhemmin painan 40kg enemmän. Vain kahdesti aikuisiän aikana olen päässyt suurin piirtein kohtuupainoon, 61-62kg. Ei tällaista elämää voi kellekään suositella. Kyllä tyttöä pitäisi auttaa pääsemään normaalipainoon ja sellaisiin elämäntapoihin, että se normaalipaino pysyisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan