Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko huomanneet että hoitolaitokseen joutuvat vanhukset heikkenevät hyvin nopeasti?

Vierailija
19.02.2022 |

Minulle selvisi tämä ukin kautta. Vielä viime kesänä ukki kalasti ja marjasti, kasvatti kasviksia, teki ulkohommia jne.
Alkutalvesta ukki laitettiin hoitoon mielenterveysongelmien vuoksi. Nyt ukki on siinä kunnossa että ei käy juuri ikinä ulkona, katsoo vain tv:tä, istuu ja on. Äiti kertoi että hän käyttää rollaattoria kun käy edes vähän ulkona. Mies joka vielä kesällä kalasti ja marjasti.

Hoitolaitokseen pysyvää laittamista tulisi välttää viimiseen asti.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos liikuntakyky on tallella, niin kotihoito ok. Mutta meidän talossa elää vanhuksia, jotka eivät pääse itse liikkeelle. Kököttävät yksin kotonaan kaiket päivät. Vastaavassa tilanteessa olisin itse mieluummin jossain laitoksessa.

Ukilla kävi vielä kesällä kotihoitaja, juurikin mielenterveysongelmien vuoksi. Pärjäsi kuitenkin kotona. Syksyllä mielenterveysongelmat pahenivat ja alkutalvesta äiti ja ukin veli päättivät että hän ei enää voi asua kotona. Oli siinä välissä sairaalahoidossa ja sieltä sitten siirto laitokseen.

Ap

Vierailija
22/24 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhaan hyvään aikaan kun pappa vietiin hoitolaitokseen, annettiin kunnon tropit ja äijä oli muissa maailmoissa välittömästi. Nykyään ei haluta antaa lääkkeitä juuri lainkaan. Ei vanhusille ei työssä käyville. Tälläiset valviran antamat summanmutikka-määräykset on perseestä. Varmasti ennen annettiinkin liikaa troppia, mutta nykyinen linja on väärin. Valviran pitää rakentaa uudelleen. Muutaman hemmon ei pidä päättää näin suuresta asiasta.

Niin jäi sanomatta, että tunkevat SSRI lääkkeitä jokaiselle jos jostain kolottaa. Sairasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Mä luulen, että psyykenlääkkeet ovat tehneet ap:n ukista flegmaattisen.

Varmasti se vaikuttaa, ja se että vain istutetaan paikallaan katsomassa tv:tä. Siinähän lihakset heikkenevät kun ei tee mitään.

Ap

Vierailija
24/24 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No milläs aktivoit vanhuksen liikkuman ellei vanhus halua?  Osa haluaa ja lähtee liikkeelle mielellään, osa taas jää tv:n ääreen. Jos ainut asia mitä vanhus odottaa on kuolema niin siinä on liikkuminen se viimeinen asia - omaisten toiveista huolimatta. Semmosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi