Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 42 nolo kengännumero naisella?

Vierailija
19.02.2022 |

Naisen pituus 160cm, hyvin hoikka.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 44 kengänkoko. 190cm nainen.

Vierailija
22/31 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on totta että vaikea löytää kivoja kenkiä 15-vuotiaalle tytölle kokoa 42, mun lapsenlapsi!

Kannattaa siirtyä jo aikuisten kenkiin.

Nainen, kenkä 42

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on totta että vaikea löytää kivoja kenkiä 15-vuotiaalle tytölle kokoa 42, mun lapsenlapsi!

Eikä ole. Sen kun avaa Zalandon. Sieltä löytyy. Tamaris, Jana ja Bullboxer on isommalle jalalle hyviä merkkejä. Melkein kaikilla merkeillä on 43 asti nykyään jo. Miesten mallistoista löytyy myös naisellisempia lenkkareita ja tennareita ja kokoja riittää.

Vierailija
24/31 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoluokittelun mukaan 42? Jossain luokittelussa se on kuule erittäin pieni jalkine, joka tuolla numerolla kulkee.

Eikä se ole suuri suomalaisessa luokittelussakaan! 

Mut jos sua hävettää jalkas koko, niin laita pienet kengät ja kärsi. Hanki vaivaisenluut ja rakkulat ja känsät, kauneuden ja pienuuden nimissä!

Päänympäryksenä toi numero olis kyllä tosi nolo, aikuisella naisella.

Vierailija
25/31 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalandon naisten kengissä löytyy 10 666 paria kokoa 42 olevia kenkiä. Kyllä malleja löytyy. Vuosia sitten työskentelin naisten kenkäkaupassa ja kenkiä meni paljon lehtikuvauksiin ja muotinäytöksiin. 42 ihan tavanomainen koko malleilla.

Vierailija
26/31 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle huomauteltiin kenkien koosta tuon tuosta, kun olin 12-vuotias. Hirvittävän suuri koko oli peräti 39! Vielä pahempaa mollausta sain tosin silmälaseista.

Nykyään kengännumero on 40. Olen aika pitkä myös.

Minkäs ihminen jaloilleen ja likinäölleen mahtaa. Tosin nykyään pärjään hyvin ilman laseja, kun taas entiset mollaajat eivät näe lukea. Kenkiä ostan sellaisia, joilla on hyvä kävellä.

Vierailija
27/31 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla noloa? Ei taida olla nykyään edes kovin harvinaista. Enemmän mielestäni noloja ovat kenkävalmistajat, jotka eivät tee riittävästi naisten kokoja. Ja kaikkein noloimpia tietysti sellaiset, jotka huomauttelevat toisen jalan koosta jotain ikävää.

Olet aivan oikeassa, on sairasta, että edelleen tällainen pienijalkaisuus-kauneusihanne elää kenkäteollisuudessa/-muodissa. Naisille tehdään liian kapeita ja pieniä kenkiä, ja moni nainen vielä tarkoituksella näitä ostaa, että jalat näyttäisivät siroilta. Kun vuosia kulkee puristavissa kengissä, niin lopputulos on karmea. Ihminen on kuitenkin jatkuvasti jalkojensa "päällä", niin hyviin, sopivan kokoisiin, puristamattomiin kenkiin kannattaa panostaa olipa jalka sitten kokoa 37 tai 42.

Tämä on niin totta! Vaikka pituutta olisi riittävästi niin todella monissa kengissä on kapeneva kärki vaikka ihmisen jalan muoto on aivan erilainen. Sisäreunan pitäisi jatkua suoraan, jotta isovarvas ei vääntyisi keskelle.

Vierailija
28/31 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista nolointa on käyttää väärän kokoisia kenkiä. Jos jalka on 40, halutaan 38. Ja jos kengät on muuten kivat mutta liian kapeat ja ihan vapaaehtoisesti otetaan vaivaisenluut. Aika karua jos joistain joustamattolista nahkakengistä näkee että naisella on isot vaivaiset jalat ja varpaat vääntyneet :D

Vierailija
29/31 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa siirtyä jo aikuisten kenkiin.

Nainen, kenkä 42

Siirrytty on, pakkokin , kun avojaloin saattais varpaat jäätyä... Mutta monissa aikuistenkin malleissa saattaa koot loppua tonne 40-41:een

Vierailija
30/31 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään kengännumero ei voi olla nolo. Ihan ihmeellinen ajatus.

Vierailija
31/31 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää varmaan veli-kanilta

Veli- kannata? Miltä näyttäisi 37 jalka 177cm, pitkällä? Se on noin suomalaisen miehen keskipituus, joten mitäpä sitä🙄