Mikä on nimityksesi kuukautisille?
Sanotko että minulla on kuukautiset, menkat, puolukkapäivät, se aika kuusta vai jotain muuta? Ehkäpä rättipäivät?
Mä itse puhun vaan kuukautisista, että nyt tais kuukautoset alkaa.
Kommentit (54)
Menkat ja sitten miehelleni saatan sanoa esim."Oli ruennu perse vuotammaan yöllä."
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 17:20"]Räikköset
[/quote]
En tiedä mutta nauroin ääneen. :'D
Meillä ne on "römpsäjäiset" tai "looranlöröt"
Vuodot.kuukautiset-sanakin menee,mutta musta menkat on tosi ällöttävä sana,mun mielestä menkat on vaan koirilla.
Mun äiti käytti aina menkka-sanaa ja ehkä siitäkin juontaa se että se kuulostaa ällöttävältä,koska ällötti jotenkin niin paljon puhua äitini kanssa niistä.liian intiimiä meidän kahden kesken.
Eräässä kirjassa kainostelevasti kuukautisia nimitettiin naiselliset-sanalla. Aika tekopyhää.
Menkat yleensä. Puhun myös välillä kuukautisista ja miehelle sanon, että pimpsu vuotaa.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 18:20"]Eräässä kirjassa kainostelevasti kuukautisia nimitettiin naiselliset-sanalla. Aika tekopyhää.
[/quote]
Game of thrones-sarjassa. En käyttäisi ko.kirjasarjan yhteydessä sanaa "kainosteleva"
Naimattoman naisen onnenpäivät, sanoi tätini.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 18:30"]
Naimattoman naisen onnenpäivät, sanoi tätini.
[/quote]
Meni hetki ennen kuin tajusin :D
Ihan vaan kuukautiset. Inhoan sanaa menkat, mensut, ym. kamalat väännökset. Siis for real, kuinka monta hirveetä väännöstä voi saada menstruaatioista... Puhuukohan joku menstruista tai menstereistä?
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 11:51"]
Menkat...miehet tuntuu sanovan moonikset joskus, ainakin täälläpäin.
[/quote]
Ruotsinkielinen mummo sanoi moonikset.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 18:42"]Mentulat
[/quote]
Mä taas sanon et Bullikset.
menskat